Lepas siap basuh pinggan aku ambil miki dan bawa dia ke ruang tamu.
"Miki ! Capai tali ni ! " lahaii comel miki capai tali tu geli hati.
TOK TOK TOK !
Baru nak seronok main dengan miki ada orang ketuk pintu.
"Siapa datang ?" Soal hyunjin
Aku hanya angkat bahu tande tak tahu.lantas aku dan hyunjin bangun menuju ke pintu rumah.
Buka sahaja pintu.terpampang lah wajah berseri eomma hyunjin dengan appa dia seorang remaja tu aku tak tahu siapa.
"Heyjun !!! Rindu eomma dengan kamu !! " eomma hyunjin lantas peluk aku erat.
"Eh eomma , tak cakap pun nak datang"
"Alah saja buat kejutan ngehehe"
Aku hanta senyum."jemput lah masuk eomma , appa " aku pelawa meraka masuk
"Eo noona pun ade sekali " berkerut dahi aku...noona ? Hyunjin ade noona ke ? .
"Jun ni noona angkat saya " aku angguk. Baru aku tahu spe dia ni
"Annyeong ! , nama unnie yeji , hwang yeji. " yeji menghulurkan tangan.aku sambut dan tersenyum manis
"Duduklah dulu , biar jun buat kan air " aku melangkah untuk ke dapur.
"Eh susah susah je " aku tersenyum
"Tak susah pun "
Sampai dapur aku terus ambil jak dan buat air.
"Biar unnie tolonh sikit " tanjat aku tiber tiber je yeji unnie ni datang.aku tersenyum.
"Tolong ambikkan cawan tu ye " yeji unnie menganguk lantas menuju mengambil air.
"Eo...noona pergi lah duduk....takpe biar hyunjin yang dengan jun je buat " aku yang tengah kacau air terbantut saat hyunjin tiba tiba datang.muka dia tegang je dengan yeji unnie. Yeji unnie apelagi angguk lah dan terus menuju ke ruang tamu balik
"Asal tak bagi dia tolong ? Awak boraklah dengan eomma ngan appa"
Ayat aku dibiar tergantung.aik asal dengan hyunjin ni ?.
Selesai buat air aku hidang dekat eomma and appa tak lupa jugak yeji unnie.
"Eomma ngan appa datang sini ade hal nak cakap " lepas tuang air.aku duduk tepi hyunjin miki yang ade kat atas hyunjin aku pulak yang pegang.well aku dengan miki takleh dipisahkan muegegeg..
"Ade hal ape tu ? " serentak aku dengan hyunjin bertanya.
Eomma senyum dan menghulurkan sekeping sampul.tampa buang masa hyunjin ambil.
Terkejut lah jugak.tapi tak sangat.sampul tu ade tiket untuk pergi hanymoon(?) Ke pulau jeju.
"Kamu berdua tak pernah lagi pergi berhanymoon kan? So cuti cuti ni takkan nak terperap dalam rumah.pergi lah jalan jalan."
Aku sengih sengih macam.kerang busuk tak tahu nak cakap ape.
"Ok lah eomma datang sini tak lame pun cuma nak cakap tentang tu je.so takde bantahan ambik je ok.luse gerak terus"
Aku dan hyunjin menganguk.lepas eomma hirup air yang terakhir.terus mengorak langkah menuju ke pintu.
Tak lupe jugak appa sempat cakap " balik tu bawak lah hadiah lumaain sikit eheh "
"Appa ! " hem? Hadiah? Lumaain ? Tah tah yang appa maksudkan tu cucu dia ! Patut hyunjin marah semacam.
"Unnie pergi dulu " aku senyum dekat unnie dan bow sedikit.
YOU ARE READING
𝚕𝚘𝚟𝚎 𝚂𝚝𝚘𝚛𝚢 :ℎ𝑦𝑢𝑛𝑗𝑖𝑛🔒💘
Fanfictionᴋɪsᴀʜ ᴄɪɴᴛᴀɪᴋ - ɴᴀᴋ ᴛᴀʜᴜ ʙᴀᴄᴇ ʟᴀʜ sᴇɴᴅɪʀɪ - ʜᴀᴍʙᴀʀ ᴛᴜ ᴍᴇsᴛɪ ᴀᴅᴇ ɴɢᴇʜ -