Leely pov:
"Weiii kau dengar tak cerite2 bawang si Farah and the geng tu?"tanya Mia aka bestfriend aku sambil mengunyah makanan macam beruk.Eiii kawan sape lah ni.
"Tidak..cerite ape?"tanyaku sambil makan nasi goreng dengan telur mata kerbau.Sebenarnya aku masih lapar,nak makan ayam goreng tapi makcik kantin cakap ayam habis stock.Saya hanya mampu berhuhu
"Ada seorang mamat korea ni pindah ke sekolah ni"balas Mia sambil memandang sekeliling kantin.Sekarang time ni rehat,ada yang makan di kantin ada yang makan di kelas ada yang makan di mana2 asalkan dapat makan.
"Jadi??nak ngorat anak orang la tu.Kau ni dah ada boyfriend dekat depan mata pun still nak ngorat laki lain"kataku.Mia ni memang suka ngorat laki orang tapi tak la sampai nak rampas2 laki orang,setia pada satu katanya.Boyfriend dia pun layan aje karenah Mia ni,dia tahu yang Mia takkan curang dengan dia.Gila ke nak curang dengan boyfriend yang handsome tu?!Untung Mia dapat boyfriend macam Alex.
"Ish kau ni..agak2 lah aku dah ade boyfriend yang paling handsome dekat sekolah ni."jeling Mia.
"Habistu?"
"Mana tahu nak kenalkan dia dengan kau hihihi kau ni tua2 pun still single.Tak laku betul.Kalau aku jual kau kat pasar,tak pasti ada yang nak ke tak ahahahahah"gelak Mia besar2 sehinggakan kucing yang tidur tepi meja kami ni pun terus lari.Ishhh anak ni
"Aku still single ni tak bermaksud aku tak laku.Aku ni mahal k,hanya orang tertentu je boleh dapat aku iaitu my future husband.Kau ado??"tanyaku sambil tersengih2.
"Ish kau ni..yelah kau mahal tu sebab tak laku"gelaknya lagi.Ishh hempuk karang ini anak.Tiba2 terdengar pelajar perempuan jerit macam kena dikejar oleh hantu.Aku memandang ke arah tempat bunyi tersebut.
"Wei weiii..tu lah mamat korea tuuuu"kata Mia dengan matanya yang berseri2 itu sambil memegang tanganku.Ishh budak ni.Aku melihat kelibat seorang lelaki yang berbadan tegap dan tinggi tengah berjalan ke arah kaunter bayar makanan.Hmm boleh tahan handsome budak tu.Lalu dia berpaling muka lalu bertentangan mata dengan aku.Lama jugak kami berdua eye contact sampai muka aku merah membahang lalu aku menundukkan kepalaku.Ishhh kantoi pulak usha anak orang ni.
"Weiii dia senyum dekat aku weyhhh apakah maksud ini??!"tanya Mia yang perasan bahawa lelaki itu senyum dekat dia tetapi bukan.
"Weyy Lee..kenapa muka kau merah semacam ni..kau okay tak?"tanya Mia yang sedar akan aku yang tengah menunduk kepalaku.Aku mengangguk kepalaku.
"Ermmm aku nak ke tandas jap"kataku lalu pecut ke tandas perempuan tanpa menghiraukan jeritan Mia.
Setelah masuk ke dalam tandas aku cepat2 tutup pintu tandas lalu menghembuskan nafasku.Huuuu.Kantoii duhh dia tahu aku usha dia.Mampusku.
※※※
"Lama betul kau kat tandas yerr..hampir setengah jam aku tunggu sini"kata Mia yang memberi aku jelingan mautnya.Aku hanya tersenyum sengih2
"Ala sorry la..perut aku sakit tadi..tak tahan nak keluar.. tu lama sikit"kataku lalu mencari kelibat seseorang,harap2 dia tak ade dekat sini.Tetapi mataku kini bertembung dengan anak mata lelaki tersebut yang duduk di dua meja hadapanku.Lalu aku laju menundukkan kepalaku.Ishhhhh ape ni
"Woi..kau dah kenapa dari tadi tunduk kepala.Sakit perut lagi ke?tapi kenapa perut aku sakit ehh?"tanya Mia.Aku membulatkan mataku.No..
"Weeii..sekarang ni giliran aku pulak ke tandas k chauu"aku cepat2 memaut lengan Mia.
"Nak..nak ikut"kataku.Aku tak nak la tinggal sorang2 ni..dahla mamat tu tengok orang macam nak terkam aku jerr..takut weii
YOU ARE READING
𝙷𝚎 𝙸𝚜 𝙼𝚢 𝚂𝚠𝚎𝚎𝚝 𝙷𝚞𝚜𝚋𝚊𝚗𝚍(Hiatus)[Malay fanfic]
Romance"𝙼𝚎𝚖𝚊𝚗𝚍𝚊𝚗𝚐𝚔𝚊𝚗 𝚔𝚊𝚞 𝚝𝚘𝚕𝚘𝚗𝚐 𝚊𝚔𝚞 𝚝𝚒𝚖𝚎 𝚊𝚔𝚞 𝚍𝚒𝚋𝚞𝚕𝚒,𝚜𝚎𝚔𝚊𝚛𝚊𝚗𝚐 𝚋𝚒𝚊𝚛 𝚊𝚔𝚞 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚓𝚊𝚐𝚊 𝚔𝚊𝚞 𝚍𝚎𝚗𝚐𝚊𝚗 𝚖𝚎𝚗𝚐𝚊𝚑𝚠𝚒𝚗𝚒 𝚔𝚊𝚞 𝚜𝚞𝚙𝚊𝚢𝚊 𝚜𝚎𝚗𝚊𝚗𝚐 𝚊𝚔𝚞 𝚓𝚊𝚐𝚊 𝚔𝚊𝚞"-𝚁𝚢𝚊𝚗 𝙻𝚎𝚎 "�...