part one

804 29 0
                                    

kau masuk melangkahkan kaki di sebuah rumah agam yg dapat melembikkan lutut kau. kau tak pernah lagi melihat kemewahan seperti ini lagi. kau begitu teruja kerana dapat berkerja sambilan yg serba mewahh. kau masuk ke halaman rumah diiring dengan pakcik2 and abg2 driver serta akak2 serta makcik2 maid. mereka mengiringi kau sampai ke depan pintu rumah. kau seakan - akan vvip yg selalu diiringi . kau berkata dlm hati " wahh. aku vvip sangat ke ? sampai semua nak pndang aku tajam.nak mkn aku ke ape ni? " setibanya di pintu hadapn rumah itu, kelihatan seorg lelaki yg agk berusia lingkungn 40 thun berdiri diiringi oleh beberapa lagi maid. kau bermonolog lagi di dalam hati sambil termenung " mak ai.. nak berapa ribu maid org tua ni? yg iring aku dekat 10 org . yg iring dia dah ada 10 org. kaya betul nak bayar gaji.. "

khayalan kau terhenti akibat sapaan lelaki yg berumur itu. " cik y/n saya harap awak tak gagal untuk bimbinh ank lelaki saya. " kata lelaki itu. "sudah ramai maid yg khas untuk tuan V gagal dan dipecat. saya juga berharap awak dapat than dgn sikap pemarahnya. " sambung seorang wanita yg merupakan ketua maid yg berdiri di sebelah tuan punya rumah. kau hanya membalas " kalau begitu tidak mengapalah. saya tarik diri. memandangkan saya masik belajar, saya tak boleh berat sebelah. "

kau pun pusing kearah belakang dan berjalan dengan perlahan. tapi perjalanan kau berhenti apabila lelaki tersebut menjelaskan lagi ganjaran jika mnjadi maid di situ " jika awak mahu awak boleh menetap disini. awak di bayar gaji seperti biasa walaupun awak belaja. tapi awak kene pastikan ank saya pergi ke sekolah. "

kau tersentak dan mngahadap semula kearah pemilik suara itu. dengan senyuman yg ceria kau berkata " kalau begitu baiklah. saya terima tawaran encik ini.. saya akan pastikn ank encik  untuk pergi ke skolah setiap hari. " tapi laju saja di balas lelaki itu. " kamu yakin? ank saya seorg yg keras kepala. " dengan penuh yakin dan semngat kau menjawab " saya akn cuba sedaya upaya. saya tidak akn putus asa encik. " lelaki itu serta semua org yg berada tersenyum melihat kau yg bersemangat sehingga menjawab pun dalam keadaan yg menjerit. kau pun pulang dengan hati yg gembira. selepas ini kau tidak perlu lagi menetap di rumah auntie kau. kau dapat menetap dirumah yg lebih selesa .

-di kedai aunti kau

kau masuk dgn oenuh ceria. kau mmberitahu kepada auntie kau pasal hal tadi. dia seakan tidak kesah langsung. dan dia terus menyuruh engkau untuk mengambil pesanan di meja tujuh. oleh disebabkan kau tidak dilayan kau pun terus pergi ke meja tujuh dengan perasaan hampa.

" ye cik.. nak pesan ape ? kat sini semua makanan boleh di katakan menyelerakan. " kata kau dengan senyuman yg dibuat2  . tiba2 namja itu menarik kau duduk disebelahnya sehingga membuat kau menjerit kerana terkejut. "yahhh ! cik ni dah kenapa? " marah kau, akibat perbuatan nya. dia mmblas dengan spotan " saya tak ckp lagi nk pesan awak , tapi dah sampai . bagus kedai ni. " kau mmbuat muka yg tidak menunjukkan reaksi gembira"cikk, saya tak main2lah cik nak pesan ape sebenarnya? " kau dah mula fade up layan namja tu. " hmm saya tunggu patner saya sebenarnya, hmm tak pelah. saya pergi dulu " kau melihat namja itu dengan penuh kehairanan.

" cikk ! wallet cik tercicir " dengan pantasnya kau mengejar lelaki itu setelah melihat wallet kepunyaan lelaki  yg tadi bergurau dgn kau tertinggal diatas meja. dia menoleh kearah kau dan beriaksi hairan kerana tidak mendengar apa yg kau katakan. " cik wallet !! " kau terus berlari mendapatkan namja tu sambil berkata didalam hati " hesh susah jugak dpat costumer yg jalan laju ni. tgok sekarang terpaksa marathon malam2 " 

"nah cik. tadi cik tertinggal wallet. " kata kau sambil termengah- mengah. dia hanya senyum dan mengeluarkan sejumlah wang bgi usaha kau berlari mengejar nya. tapi kau tolak dengan keras " maaf cikk saya tak perlukan duit itu. " dia hanya mmbuat riaksi muka hairan . dan kau terus berkata "walaupun saya ni tak kaya mcm cik, saya tak perlukan duit cik untuk hiduo senang, saya masih ada kekuatan untuk berusaha. okaylah cik saya balik dlu." kau pun terus berhasrat untuk pulang dan tiba2 tangan kau ditarik oleh namja itu. dia tersenyum dan berkata " baekhyun, tak payah nak panggil saya cik " kau hanya menganguk kmdan hendak memperkenalkan dirikau  tapi cepat di pintas oleh baekhyun" saya panggil awak ceylie je la sbb awak teringatkan saya kat seseorg yg saya kenali. " kau hanya terkejut dan angguk kau mengucapkan selamat tinggal dan meneruskan perjalanan pulang ke kedai.

-keesokkan pagi

"harini hari pertama kau nak gi skolah. kau kene dtg awall. palli y/n palli~ !" tapi kenyataan nya mata kau masih lagi tertutup rapat kau masih lagi bermanja dgn tilam kesayangan kau. selepas puas bermanja dgn tilam, kau terus bersiap pergi ke sekolah.

kau meninjau di kawasan  sekitar sekolah . dengan mata yg melilau2 dan hati yg tidak putus2 memuji sekolah ini kerana teruja akhirnya tamat akibat satu perlanggaran dengan seorang namja yg diminati satu sekolah. kau menahan kesakitan . habis buku ditangan kau jatuh bertaburan di atas kaki lima itu. " hey. kau ni kenapa? tak ada mata ke ? cik adik.  lain kali jalan pakai mata tau. jangan pakai lutut " lelaki itu membuka kata2 kau hanya memandang tepat bola matanya dengan muka yg amt geram. kau tahu mmg salah kau kerna tidak berhati2 tapi kata2 namja itu cukup menyengat bagi kau. " ape pandang2 jangan harap aku nk tolong kau kutip buku2 ni semua. huh.  mmg salah kau kan ? " kata namja itu lagi.  kau tidak tahan lagi dengan kata2 namja tu lalu kau mmbalas " kau daa kenapa ? suka hati aku lah nk pndang kau ke tak nak. sbb tak de pun kat badan kau tulis dilarang pandang . kalau pandang kene denda , dan aku tak berharap pun lah lelaki sekacak kau kutip buku aku. sbb aku tahu semua lelaki kacak belagak " kau terus mengutip buku dan beransur pergi meninggalkan namja tersebut.

" sapa perempuan ni ? berani nya dia lawan aku. " kata V di dalam hati. tanpa mmbuang masa, dia pun meneruskan perjalanan menuju ke destinasi yg dia hendak pergi. dia mengabaikan semua mata2 yg melihat pertengkaran kecil yg berlaku sebentar tadi. setibanya V di destinasi dia menanyakan sebuah soalan kepada rakannya jungkook " weh, kita ada student baru eh? yeoja? "

dengan pantasnya jungkook membalas " yes. dia baru masuk and dia mmg perempuan. asal kau tanya? ?" v hanya menggelengkan kepala sambil berkata " tak de pape lah. tak penting . okay jum kita teruskan "

setelah pulang dari sekolah. kau terus mengemas barang kau untuk  berpindah ke  tempat baru. kau sampai tepat pada masanya di rumah agam itu. kau meletakkan barang kau di bilik pekerja dan mmbuat lawatan di sekitar rumah bersama tuan rumah ditemani beberapa org maid. ketika sedang asyik bersembang dgn tuan rumah kedengaran suara seorang namja yg sedang menjerit marah " sapa yg basuh baju aku? tak cukup ke gaji yg korg dpt ? sampai sluar kegemaran aku korg nak gadai. korg nak kene pecat ke ? keluar sekarang" bergema satu rumah akibat jeritan ank tuan rumah itu. "V  ape kau nk jerit2 lagi? sluar tu boleh beli lah. tak payah nak jerit2  perkenalkan maid baru kita dan dia khas untuk kamu " kau dan V bertentangan mata dan korg serenta berkata " kau lagi? " V meneruskan kata2 nya  "kau lah yeoja  yg tak ada mata tu kan? langgar org sesuka hati pastu nak marah2 "kau memandang tajam V dan menganguk kepala dengan yakin sambil membalas " yess iam. pembetulan bukan tak ada mata. tapi tak perasan namja yg hensem tapi kwaja jalan. " sedang hebat berlawan mulut, tuan rumah terus menyelit " baguslah dah saling mengenali. V , appa harap kamu tak buli dia macam maid yg sebelum ni " v hanya mmndang kau dan terus  naik keatas sebgai menunjuk protes . tuan rumah mmndang kau dan berkata " inilah cabaranya. nama dia taehyung tapi kami semua panggil dia V . saya nak awak kene pastikan ank saya pegi ke sekolah ."  kau mmbalas. " baiklah saya akn cuba yg terbaik..

tuan rumah berlalu pergi meninggalkan kau sendirian. kau hanya memandang ank tangga yg di daki oleh V sambil berkata "haha. V ye ? kau tunggu. " terserlah muka jahat kau. dan kau terus masuk ke bilik untuk berehat.

suddenly ..

to be continued.

newbie here :3

-all out for this night.

- hope faham jalan cerita. walaupun agk memeningkan . mianhe.

she's my maid not yoursWhere stories live. Discover now