" apa hubungan kau dengan V " kata yeoja itu dlm keadaan marah sambil memegang kedua belah bahu kau mengahadap dia. kau terkejut dengan perbuatan yeoja itu yg secara tiba2. " saya tak ada ape2 ... hubungan dgn dia . kami.. kawan je.. " balas kau teragak2 sambil berusaha melepaskan bahu kau dari cengkaman maut yeoja itu. yeoja itu hanya mengeluh lega dan terus tersenyum kepada kau. kau hanya memandang wajah yeoja itu dengan kening terangkat tinggi . " nama awak sapa ? " tanya kau dengan lemah lembut . "saya lissa. saya sebenarnya sukakan V tapi dia tak penah nak cuba tegur saya. " balas yeoja itu. kau mengerutkan dahi sambil mmbuat muka pelik kepada wanita itu. "dia ni kenapa ? aku tanya nama dia je tak tanya dia suka sapa pun. haihhh... " kata kau didalam hati." nama sayaaaa... " kata kau terbehenti apabila yeoja itu bangun dan terus meninggalkan kau sendiri tanpa mengucapkan selamat tinggal . lagi bertambah kerut di dahi kau kerana perlakuan yeoja itu.tak lama kemudian kau pun beredar dari situ sbb suasana disitu agk sunyi..
sedang kau berjalan menuju ke bilik mensyuarat kau terserempak dgn jungkook yg berada di depan pejabat " eh mamat ni lagi la. emm nak acting lah jatuh kan barang." kata kau dalam hati sambil tersengih sendiri. terserlah muka gatal kau. bila masa dah betul2 tepat, kau pun dengan sengaja melanggar bahu jungkook. habis semua barang kau bertaburan. "mianhe , saya tak perasan. miann." ujar jungkook dengan lemah lembut serta senyuman yg begitu manis hingga mmpu memukau kau buat kali kedua . jungkook sedang sebok mengutip semua barang manakala kau hanya memandang dia tnpa berkelip seperti disampuk. bila dia selesai mengutip dia serah kan semua barang kepada kau. dia tersengih melihat kau termenung dengan mulut terbuka sedikit sampai menonjolkan gigi yg cntik tersusun.
"mulut tu tak payah nak nganga sangat ye ? " sapa V dari arah belakang kau sambil menutup mulut kau yg terbuka itu. kau hanya terkejut dgn perbuatan V yg secara tiba2. jungkook yg berada disitu akhirnya tertawa kecil melihat karenah kau. pipi kau mula merah seperti tomato apabila dibahan oleh V ." hish dia ni dkt mana aku dgn namja dkt situ juga la dia muncul dia ada pasang pengesan ke kat aku ? " marah kau dlam hati sambil memandang maut kearah V . tapi dia tidak mengendah kan ape yg kau buat. "yah, jungkook! kau ada kelas kan? baik kau pergi sekarang sebelom kau lambat. lain kali kalau kau terlanggar budak cem ni kau tak payah tolong . biarkan je. " pesan V kepada jungkook sambil tersengih nakal kepada kau. kau hanya memasam kan muka tanda kau nak bunuh V sebaik pulang ni. " ape pndang2 dah la lmbat. " kata V sambil merangkul leher kau terus pergi ke bilik mesyuarat. " biar lah. dkat skolah kau kawan aku jee. dekat rumah baru aku MAID KAU! " balas kau sambil melepaskan diri dari tangan V . tiba2 datang sekumpulan pelajar yeoja mendekati korg berdua. "V ni siapa ? " tanya salah seorang yeoja yg menolak kau ketepi dan mula menggedik dengan V. kau hanya menghembus nafas lega kerana ada wanita yg menyelamatkan leher kau dari terus dirangkul erat oleh V . " buat ape kau nak tahu? bukan penting pun. " kata V dengan riak muka tidak suka dgn mereka semua. kau tersengih dan berasa terhutang budi dgn yeoja2 itu kerana mengalihkan perhatian V daripada kau. kaki mengajak untuk melangkah pergi dari situ sebelum ape2 yg terjadi. kau pun turuti tapi tidak kesampaian kerana tangan V lagi pantas dari langkah kaki kau. V menarik tangan kau dan terus berjalan berpegangan tangan pergi ke bilik mesyuarat tanpa menghiraukan yeoja2 tu. " ape kau buat ni ! kau nak tarik aku pegi mana ni? aku nak jumpa kawan aku lah . nnti dia mesti marah kat aku sbb aku lmbat . aku tak kira kalau dia marah akkkuuu... " bebelan kau terhenti apabila V memandang kau seperti mahu membaham kau sekarang . lidah kau terkelu dan kau mengalihkan pandangan dari renungan tajam V .
- bilik mesyuarat
"bak sini barang tu. " kata V yg terus merentap beg plastik dari tangan kau. di masuk ke dalam bilik mesyuarat dan menghempas kuat menutup pintu bilik itu. tertutup rapat mata kau akibat terkejut sehingga hendak terjatuh. tapi jungkook yg berada di belakang kau sempat menyambut kemas badan kau sebelum rebah ke bumi.kau dan jungkook dalam keadaan pegun buat beberapa saat sehingga korg dengar V mnjerit kuat dari dlm bilik itu. hati V sakit melihat kau bermesraan dengan jungkook. dia pun keliru kenapa dia patut berasa begitu. "lain kali hati2 tau. sikit lagi nak jatuh " pesan jungkook buat kau. kau hanya menganguk . "ha okay.. kamsa .. jungkook.. " balas kau dengan lembut dan terus mengangkat kaki beresar dari kwasan situ.
"V kau marah ke? " tanya jungkook risau apabila melihat air muka V yg berubah mnjadi masam selepas kejadian tadi . " ha? buat ape aku nak marah ? aku just panggil kau je supaya cepat ," balas V seperti menyembunyikan sesuatu sambil cuba membetulkan mukanya kepada sedia kala. jungkook tersenyum lega dengan jawapan yg dilontar keluar dari mulut V . "okay jum kita mula " kata V untuk memulakan mesyuarat dengan semua ahli2.
kau merayau2 sekeliling sekolah sebb kau tak ada kelas buat masa sekrang . akhirnya kau membuat keputusan untuk mengubungi baekhyun yg dari tadi menyepikan diri .
"anneyong ceylie,, asal call ?" jawab baekhyun setelah menerima talian phone kau.
" annyeong,baekkie ,, kau kat dewan bola keranjang kan? boleh tak aku gi sana ? aku bosan la sekarang. dah la aku tak ada kelas " jelas kau kepada baekhyun.
"why not ? meh la sini ! boleh aku kenal kan kau kat member2 aku kita org pun tengah rehat sekarang ni " balas baekhyun dalam keadaan yg ceria.
" jinjia ? okay, dalam 5min aku sampaii. " balas kau ,dan terus mematikan talian dan bergegas pergi ke padang.
setelah beberapa kali tersesat, akhirnya kau sampai juga ke dewan bola keranjang. mata kau terbuka luas melihat rekaan dewan ini yg sangat menakjubkan. keadaan dewan itu agak gelap kau pun masuk tnpa rasa takut. kau berdiri di hadapan gol bola keranjang yg tinggi .kau mendonggakkan kepala untuk melihat penuh tiang gol itu. "tinggi nyaaa.. emm asal dewan ni gelap ha? sejuk pulak tu. eh mana pulak perginya baekkie ni? " kata kau perlahan. kaki kau tersentuh dengan sebiji bola keranjang kau pun mengambil bola tersebut dan mengahalakan bola tersebut kearah tiang gol itu. semasa kau hendak melontarkan bola, lampu dewan itu pun terpasang kau terperanjat dan terus berpaling ke belakang. ada sebiji bola yg deras dilontar menuju kearah kau. kau tekaku dan mata tertutup rapat seperti merelakan bola itu menyakiti kau. seorang nmja yg seperti hero yg berlari kearah kau secara tiba2. nmja itu menolak kau sehingga kau terjatuh dan dia sempat menyambut bola yg deras itu dengan tepat. kau yg terduduk terpesona dengan gaya namja itu menyambut bola. pada pandangan kau lelaki itu diiringi kerlipan2 yg menabjukkan semasa dia menangkap bola. mata kau membulat memandang nmja itu..
" ceylie! kau okay tak? " jerit baekhyun sambil berlari mndapat kau yg terduduk . "baekhyun ? ni kawan kau? dari tadi aku perhati je dia. " tanya kai kepada baekhyun smbil mmbuat satu jaringan yg cantik. baekhyun menganggukan kepala kepala kai sebagai jawapan ringkas buat kai.kau tak mengerlip memandang kai. baekhyun mengahyun kan tangan nya yg cantik di depan muka kau tapi kau masih tidak mengerlip.. badan kau diangkat oleh seseorang dan perbuatan itu menyedarkan kau. kau melihat kearah muka lelaki yg mengangkat kau . nmja itu seorang yg mmpunyai muka yg bergitu manis. muka nya tak pernah berhenti senyum. dia mengangkat kau dan meletakkan kau ditengah dewan.. korg pun duduk dalam bulatann.
"awak okay ? ada luka ke ?" tanya lelaki yg mengangkat kau dengan suara yg mncairkan hati kau. kau senyum tanda kau tak ape2 . korg pun salin berkenalan antara satu sama lain.. sekarang kau tahu yg nama lelaki yg mengangkat kau dan lelaki yg menyelamatkan kau daripada dihentam bola. kau suka bersama dgn dorg. baekhyun mmberu cadangn untuk main satu permainan dan kau bersetuju. dorg semua menyuruh kau untuk mengambil bola yg berdekatan. kau pun bangun dan melangkah perlahan2 pergi mengambil bola, sebenarnya kaki kau terasa sakit kerana terseliuh tapi kau boleh tahan kesakitan itu.. telefon kau berbunyi tapi kau hanya endahkannya.
setelah seharian bersuka ria dengan kump exo, kau pun terpaksa berpisah dengan dorg. kau meminta izin mengundur diri untuk pulang . tapi dorg mmbuat keputusan untuk menemani kau balik. akhirnya kau pulang ditemani baekhyun dan rakan2 nya. "ha baekkie yg pasal duit tu esok aku bayar okay? " kata kau kepada baekhyun . kau mnunduk dan mengucapkan terima kasih kepada dorg semua.
kau masuk dan terus memajat tangga untuk pergi ke bilik taehyung. kau mengetuk pintu dengan kuat. kau masuk dan kau tengok V yg sedang berehat sambil menonton rancangan kegemaranya. " aku nak kau ganti balik duit aku ! " kata kau sambil memeluk tubuh. V memandang kau sekali imbas dan menyuruh kau mengambil dompetnya yg berada di dalam bag. kau turuti . V mengeluarkan beberapa helai duit kertas dan di hulurkan kepada kau. kau merampas duit dari tangan nya." nnti lebih bagi aku balik! " ujar V sambil menyuruh kau menujuk ke arah remote. kau faham dan kau terus mengambil remote tersebut. kau memberikan kepadanya . dia menarik tangan kau sehingga terududuk disebelah nya . dia tiba2 menanggalkan beg kau yg kau sandang . wajah nya mula mendekati muka kau. kau mula rimas dengan perlakuan V . kau cuba menolak nya tapi tak berkesan. V mendekati telinga kau untuk membisikkan sesuatu.... "kau maid yg khas buat aku kan? aku nakk kau b...
apalah yg V nak buat kat korg. emm. tak tahu2 xD
plss vote :3
YOU ARE READING
she's my maid not yours
Romancewatak : V o kim taehyung (bts) y/n- (tht mean yourname) jeon jungkook (bts) baekhyun and exo mmber