suddenly.. dtg lah dua org maid yg termengah2 mcm naru balik marathon. kau pun terbatal niat nak baring. kau pun tanya kat maid2 tu kenapa dorg berlari mlm2 mcm ni. dorg berdua mengambil nafas seketika dan terus menjawab pertanyaan kau . "mcm ni cik y/n . sebelum tu minta maaf kacau mlm2 ni. tuan muda , dia panggil cik. dia suruh cik pergi ke tempat dia sebelum pukul 11.00" kau terus melihat kearah jam yg terlekat di dinding. waktu menunjukkan sudah pukul 10.56 p.m. kau pun bertanya kepada dua org maid itu , " bila tuan i mean tuan muda ckp kat korg? " dengan pantas dua org maid berkata, " tadi dlm pukul 10.55pm. cik baik pergi sekrang kalau lambat tuan muda pasti mengamuk. cik mesti tak nak kene pecat kan? " kau hanya mengangukkan kepala dan terus menuju ke bilik V aka tuan muda.
"kau mmg selalu lmbat eh? ? tak boleh cepat lagi ke? jalan macam siput. aku rasa lagi lembap kau dari siput. " ujar V setibanya kau di muka pintu biliknya. kau hanya terkejut dengan sapaan yg agk tiba2 itu. kau hanya menayangkan gigi kau yg tersusun rapi dan berwarna putih bersih. " asal kau nak buat iklan gigi pulak kat sini. ? aku panggil kau bukan nak suruh buat iklan la perempuan. " kata V yg terus mengubah emosi kau . " yela.. tak hingin pun la nak buat iklan gigi kt org yg sombong mcm kau ni. huh. asal panggil aku ni? " balas kau dengan nada yg menahan marah. V hanya memandang kau dan berkata " aku nak kau tolong ambik kan remote tv tu je. " V menunjuk kearah remote yg terletak tidak jauh dari dirinya. kau hanya memandang V dengan tajam "apsal kau pandang aku macam tu? " kata V. kau mmbalas dengan nada yg marah." setakat nak ambik remote pon nak panggil maid kau. kau mmg kejam kan? kau tak tahu tau maid kau tgh mkn ke. mndi ke. tido ke. hesh.. mcm tak boleh nak guna tenaga tu ambik sendiri. you know wht . kau ni mmg ank org kaya yg pemalas. yah !!! " kau menghulurkan remote tv kepada V . secara spontan V menarik tangan kau sekali sehingga terduduk ditepinya. kau berusaha melepaskan tangan dari gengaman V tapi gengaman tanganya begitu kuat sampai sakit tangan kau dibuatnya. " kau fikir aku kesah maid aku nak buat ape ? jadi sekarang ni kau nak marah aku la? marah la . aku mana kesah ! bisik V di telinga kau. kau tengah sebuk melepaskan tangan kau yg dari tidak berjaya terhenti setelah V ckp begitu. "kalau mcm tu. lepaskan la tangan aku. aku nak masuk bilik nak tido esok aku nk sekolahh. ! " kata kau hingga hendak mengigit tangan V . " tak nak. kau kene teman aku kat sini. kau tak boleh kluar." kata V sambil melepaskan tangan kau. kau terus berdiri dan ingin melangkah keluar "kalau kau kluar dari bilik ni. kau tunggu je esok. habis kau. " ugut V . kau pun berpatah balik. kau terua teman V menonton movie sampai esok pagi. kau terjaga akibat V meracau2 sampai mengigau sambil pukul2 kau. kau yg leka menonton tv tergangu akibat perbuatan V itu.
kau hanya mndengus kuat dan cuba mengejut V "tuan. bangun.. tuan tak ape ape ke? tuann .. " tapi V tidak terjaga kau penat mengoncang tubuh namja tersebut . "hesh mamat ni. ngigau2 pun aku kejut tak bangun . aku jerit kang. " kata kau perlahan . setelah beberapa minit kemudian, kau pun bertekad nak jerit . sewaktu hendak menjerit namja tersebut terjaga. kau hanya menghembus nafas dengan lega kerana tak jerit masa dia tersedar .
"kau buat ape kat aku? asal tangan kau sentuh badan aku ni? " kata V apabila dia tersedar . kau mmblas dengan riak wajah yg nakal " aku buat ape? hmm kau nak tahu? hmm sebenarnya aku kiss lips kau je. tu la asal comel sangat " V terkejut dengan jawapan kau dan mencampakkan bantal yg berada di sisinya kearah kau." yah ! berani kau ! kau tahu aku sapa ? aku manager kau la . biadap an kau ! " marah V atas percakapan olok2 kau itu. kau marah dan amat geram akibat lontaran bantal yg dibaling oleh V. kau terus menjawab dengan riak wajah nakal yg tak puas menyakat namja yg berdiri dihadapn kau "kau kata semalam kat aku yg kau tak kesah apa maid kau nak buat kan? mean sekarang kau tak payah la kesah.. " api amarah V makin membara. lalu dia membalas " kau mmg kurang aja ! kau pompuan murahan kan? dgn majikan sendiri pun nak amik kesempatan ! "
kau tersentak apabila V menyatakan kau pompuan murahan. sebelum jadi meleret kau pun berkata "errrh.. kau ni. kau ingat aku suka la kiss org sesuka hati? lagi2 namja mcm kau. ergh mmg tak la aku bagi lips aku kat kau. aku nk bgi lips aku kat husband aku okay bukan namja belagak nak mmpus mcm kau .!" kau menjeling V dan terus kearah pintu dan kau berpaling kearah V yg terdiri kaku dan terus kau menyambung kata2 " FYI, kau mengigau merepek2, gangu aku nak tido tahu, tu aku kejut kau !" kau terus keluar dari bilik itu dengan muka yg masam . V yg berada di dalam bilik hanya tersipu-sipu malu setelah kau menyatakan yg dia mengigau sampai mengangu kau.
"okay harini kita nak masak ape for breakfast " kata kau kepada akk2 maid yg sedang sebok mensiapkan makanan.
tiba2 ada seorang maid yg agk berumur mmbawa makanan yg telah dimasak mnjawab pertanyaan kau " tak payah nak fikir, dah masak dah" kau hanya tersengih terhadap maid yg berumur itu .
V yg baru turun dari bilik nya terus menuju ke dapur dengan muka yg berseri2 menimbulkan riaksi pelik terhadap maid2 lain kecuali kau . V kelihatan ceria dan lagi segak berbanding sebelum ini yg agk muram dan pemarah.
"weh. kau bersiap cepat teman aku gi jog kat taman. " kata kai setelah nmpak kau yg sedang leka menyuapkan mknn ke mulut sendiri. kau hanya mmbuat muka tertanya2 " kau ckp kat aku? " tanya kau. dia hanya menganguk dan terus mengambil sarapan disisi kau. " asal kau nak ajk aku? pi la ajk kawan2
kau" balas kau dgn muka yg tidak berminat hendak jog . kai hanya memandang tajam kau dan membalas " banyak pulak complain , kau boss ke? aku ckp teman aku, teman je la ! aku pecat kau karang " kau yg tadi tidak berminat terus bersemangat apabila mndengar perkataan pecat yg keluar dari mulut V . " okayokay, aku teman .. bgi aku 15min for bersiap " balas kau tanda setuju menemani V .
after 15min~
kau mengenakan baju senam kau yg cntik telekat di badan. kau mencapai kasut dan dan kau ternmpak V yg sedang membawa basikalnya, kau terpesona melihat V yg hensem dan bergaya apabila dia memberhentikan basikal nya dihadapan kau yg baru selesai menegenakan kasut sukan kegemaran kau. kau melihat dia tanpa mengerlip sehingga dia kembali mmbalas renungan kau. kau tersedar apabila kau melihat V duduk disebelah kau dan menghadiahkan senyuman yg manis buat kau. setelah melihat kau asik memerhatinya "yah.. kyeopta! melting " kata kau dlm hati sambil pandang kearah lain dan tersenyum malu."cepatla cik adik. terhegeh2 nya. palli ! " kata V dengan nada yg menggoda.
YOU ARE READING
she's my maid not yours
Romancewatak : V o kim taehyung (bts) y/n- (tht mean yourname) jeon jungkook (bts) baekhyun and exo mmber