kau menundukkan muka tanda malu. rambut kau yg panjang menutupi mata kau. pada saat itu pipi kau dah merah semerah warna tomato akibat dibahan V . kau hilang kata2 untuk mmpertahan kan maruah kau. V yg sedang ketawa tak berhenti2 menyelak rambut kau untuk melihat keadaan muka kau disebaliknya. " haha pipi tu tak payah la merah sangat. ! hahahaha malu konon. tu la semalam seronok sangat kenakan aku. ! " bahan V lagi. mata kau memandang tepat kearah V air mata kau dah bertakung di kelopak mata.hanya tinggal masa yg sesuai hendak jatuh je . ketawa V terhenti melihat kau begitu. dia tak sangka yg kau hampir menangis. " weh. kau nangis ke? " kata V serius. kau pandang kearah V tanpa berkelip. mata kau merah. air mata pun jatuh. V mula di selubungi rasa bersalah.
"weh, tak payah la nangis .jangan la marah kat aku." kata V serius sambil mengesat air mata kau dari mengalir ke pipi. kau memandang tepat V seperti mahu membunuhnya. " aku mmg tengah marah kau sekarang. ! aku tak nak maaf kan kau. " kata kau sambil mencapai sebuah bantal yg berhampiran . V terkedu dgn ape yg kau ckp kan. " weh aku minta maaf. ape salah aku. setakat sergah bahan kau ni kan dah biasa. asal kau nangis ? " ujar V hairan kerana cepat tersentuh berbanding selalu.
"TAEHYUNG !" jerit kau . kau terus menerkam muka V dengan sebuah bantal sehingga dia jatuh terbaring di atas sofa. keadaan sekarang seperti harimau yg sedang menerkam makananya. V yg hampir lemas memimta kau melepaskan nya. " aku tak nangis kalau kau tak hentak kaki aku masa kau gelak la pabo ! sakit kau tahu. habis kaki kesayangan aku kau hentak ! sini kau aku bunuh ! yaahhhh !" ujar kau dalam keadaan sedikit menjerit. api membara kau terhenti apabila melihat V tidak bergerak. kau dah mula risau. " weh. asal kau senyap ? " kau mengangkat bantal yg menindih V . kau lihat dia tidak bergerak lagi. kau mula panik. " weh. ! V ? aku rasa aku tak bunuh kau. weh bangun la " kata kau sambil memegang muka V .
tiba2 V menolak badan kau kearah yg bertentangan. sekarang kau yg terbaring di atas sofa. "gila kau kau tak bunuh aku ! kau nak tahu aku hampir lemas sebb kau terkam muka aku guna bantal ni. ! " kata V perlahan mendekati muka kau. kau mula rimas. " baik kau tido sekarang........ sebelom aku bunuh kau ! " kata V perlahan di telinga kau. kau takut dengan perbuatan V kau terus menolak tubuh nya perlahan dan terus masuk ke bilil tergesa2. V yg ada di ats sofa itu ketawa jahat melihat kau dalam ketakutan .
- keesokkan paginya.
"tok.tok.tok.tok ! " ketukan pintu yg berkali2 mmbuatkan kau penat berdiri di situ. dari tadi tiada sahutan dari dalam bilik . kau mengeluh berputus asa ." V cepat lah bangun. aku tak nak kena marah dgn bapk kau sebb kau tak pegi school ! bangun lah pabo ! " jerit kau sembil menendang pintu bilik V . kau terduduk di depan pintunya.earphone yg tergantung ditelinga mula menyalurkan lagu ke telinga. mata mula tetutup kerana sedang mendalami lagu tersebut. " woi ! asal kau tendang pintu aku ! kau bayar sekarang" kau tersentak dan kau pandang kearah suara itu.kau memberhentikan lagu yg dipasang. kau lihat V yg berdiri di depan kau . kau mendongak kan kepala untuk melihat muka nya. "ehh. kau dari mana? " tanya kau pelik. V hanya memandang kau seperti tak berminat nak mnjawab. kau hanya melepaskan keluhan buat kali kedua akibat berputus asa untuk mndengar jawapan yg keluar dari mulut V. "hmm turun bawah. pi breakfast dlu aku dah pegi ni. bye !" kata kau terus menuju ke arah tangga ."wehh. kau tak payah suruh driver hantar... " kata2 dipotong oleh kau . " tak pe aku tak kesah. aku boleh naik dgn kawan aku. kau tak yh risau aku takkn guna khidmat driver kau ! okay jumpa kau kt school nnti " kata kau dalam sindiran dan terus menghilangkan diri . V terkaku.dia sebenarnya ingin kau pergi bersamanya tapi tak kesampaian dia pun buat2 tak kesah dan terus mengambil bag nya dan terus pergi ke high school.
" thank you baekhyun. " kata kau sebelum keluar daripada keretanya. tapi baekhyun menarik tnagan kau sebelum keluar dari keretanya, " ceylie, nnti rehat dgn aku tau ? " kata baekhyun dgn bersungguh sungguh mengaharap kau mnjawab setuju. "hmm tengok la nnti aku tak boleh jnji. " baekhyun hanya tersenyum kelat dan melepas kan kau pergi.
kau pun berjalan pergi ke kelas. " eh. awak new student kan? " tanya seorang nmja kepada kau. langkah kau terhenti apabila melihat wajah nmja tu yg sungguh kacak. kau terpukau dengan nmja tu. " ye. saya student baru." jawab kau kepada nmja itu. " saya jungkook, student kat sini dan awak ? " perasaan malu mula menguasai diri kau. " my..na.me.. y/n. n.ni..ce to know.. you. " jungkook mengahdiah kan sebuah senyuman yg manis buat kau. kau hanya tersenyum malu sebagai balasan . kau rasa sekarang kau bagai di awang-awangan. tapi hanya buat seketika, phone kau tiba2 berbunyi dan nama yg tertera ialah nama V ." oh maafkan saya ," jungkook menganguk tanda mengerti.
" hello. asal kau call aku ni? " tanya kau dalan keadaan yg tidak suka.
" aku perhati je kau ni. suka sangat menggatal dgn laki lain. hum dah la semua nya kawan aku. kau tahu tak akuuu.. eh tak ada ape lah. " leter V sambil memerhatu kau dari jauh.
" weh kau kat mana ? hesh aku tak menggatal lah pabo ! yahh. palli lah kau nk ape sebenarnya ni? " kata kau seperti terkejar2 sesuatu.
" aku nak kau beli barang2 nak buat banner kat koperasi. then hantar kat bilik mesyuarat. paham tak? " kata V terus mematikan hubungan.
kau menyimpan phone kau dan terus memusing kearah jungkook tapi dia suda lama beredar dari situ. kau begitu marah dengan V sebb kacau kau yg sedang diawang awangan sebentar tadi.
kau pun terus menuju ke koperasi. kau mmbeli barang yg V suruh. sampai di kaunter kau meletakkan semua barang yg kau kehendaki. setelah casher mengira semua barang kau , jumlah yg tertera untuk kau bayar amat mahal. kau tak cukup duit untuk mmbayarnya. "tak pe cik saya bayarkan sekali " kata baekhyun yg menghulurkan kad kreadit nya sambil tersengih memandang kau. kau hanya tersegam sendiri. " baekhyun nnti aku ganti balik. srs. aku tak tipu." kata kau sambil check barang yg berada dlm plastik itu. "okay lah aku ada kelas bola keranjang ni dgn exo , aku gerak dlu " kata baekhyun terus beredar.
kau duduk di tangga akibat kepenatan mmbawa barang. kau duduk seketika. tiba2 ada seorang perempuan duduk di sebelah kau..
to bee continued ~
thnk for read *bow*
YOU ARE READING
she's my maid not yours
Romancewatak : V o kim taehyung (bts) y/n- (tht mean yourname) jeon jungkook (bts) baekhyun and exo mmber