part seven

330 21 1
                                    

she's my maid not yours

part seven .

setelah setengah jam tidak menyedarkan diri akhirnya mata kau terbuka luas. kepala kau sakit akibat hentaman dari yeoja2 itu. kau bangun dari katil dan terus berjalan keluar. gaya kau bejalan keluar serupa dengan org yg baru minum minuman keras . terhuyung hayang badan kau ketika berjalan keluar . sampai diluar bilik rawatan kau lihat jungkook dan exo tgh bermain bola keranjang di kaki lima. kau terpesona melihat baekhyun dan jungkook bermain. trus lenyap sakit kepala tapi diganti dengan  dengan berangan  yg dtang .  kau tersengih sendiri memerhatikan dorg sampai tak perasan ada lontaran bola yg deras menuju kearah kau.

"y/n!!!! " jerit jungkook dan baekhyun serentak . jeritan itu menyedarkan kau. kau melihat tepat kearah bola yg mejunu kearah kau . kau mehadang muka kau dengan kedua belah tangan . mata kau tertutup apabila bola itu berjaya ditepis oleh tangan sendiri kau menghembus nafas lega. " kau okay? aku ingatkan minah gila mana la  tadi tu aku tak tolong, rupanya kau. " jelas kai sambil menghulurkan tangan untuk kau bangun akibat terjatuh semasa menepis bola. "minah gila kau kata ? " marah kau sambil mencubit pinggang kai. kai hanya tersengih dengan pertanyaan kau. "kau okay? "tanya jungkook risau melihat keadaan kau yg serabut. kau t  membetulkan rambut kau supaya kemas seperti selalu . "emm okay lah sikit . sekarang aku dah boleh kluar jum balik ! nnti habis aku kene marah dengan V ." terang kau kepada jungkook sambil menarik lengan jungkook untuk dan kai untuk bereda dari situ. "emm lagi satu . aku minta kat korg eh jangan bgi tahu kat V tau pasal ni.matilah aku kalau dia tahu. habis tak aman hidup aku kene bahan ngn dia. sapa bgi tahu siap !" sambung kau lagi. semua hanya buat2 tak dengar dgn kata2 kau kerana jungkook sudah terlanjur memberitahu V dahulu sebelum kau mengugut. " woi dengar tak? " marah kau. "yeee.. " jawab mereka serentak.

kau menunjukkna bow kau dihadapan kereta mereka semua tanda terima kasi ats segalanya . V yg berada di dalam biliknya memerhati kau yg kekal ceria walaupun cedera. dia lega kerana kau tak cedera teruk akibat hentaman yeoja2 tu.

kau masuk kedalam rumah dan kau terus menghadap cermin . dekat 5 keping handpluss melekat di wajah kau bagi menutup luka2 yg ada . " ya tuhann.. kenapa ni ? " kata seorang maid yg tiba2 menerjah masuk kedalam bilik kau. kau mengurut dada akibat perbuatan maid itu. kau senyum kearah maid yg muda itu dan hanya mengelengkan kepala sebgai jawapan ringkas. "emm tuan panggil kat ats. betul ke ni tak da ape2 " kata maid itu risau melihat keadaan kau. "betul.. saya okay je. tak payah risau. " ujar kau dan terus mengikat rambut kau kemas.

kau betul2 berada di depan tangga. hati kau tak tenteram . kau cuab menrik dan menghembus nafas buat beberapa kali dan terus mendaki tangga itu hingga ke puncak. kau mengetuk pintu bilik V dengan kuat supaya V tahu yg kau berada di luar. " woi kau nak roboh kan pintu bilik aku ke ape  ? tak boleh ketuk biasa je ke ? dah masuk !" laung V dari dalam bilik . kau mmbuka pintu perlahan2 supaya tak terus melihat wjah V . tapi mata kau terheti pada tubuh  V yg terbaring diatas  sementara dahinya terlekat cool fever. kau tersengih melihat V yg seperti kanak2 yg sedang demam. ia nya comel buat kau. "ape kau nak sengih,sengih. dah lah buat hal  kat skolah ingatkan hebatla rupanya baru kene warning sikit ngn yeoja2 gila tu dah pengsan. terukkk.  " bahan  V sambil menarik selimutnya keatas menutup muka nya. senyuman kau terhapus apabila mendengar kata2 V . kau terus mendekati. kau tarik selimut yg melindungi muka nya. " ape kau kata ni ? aku tak paham lah? " tanya kau pura2 tidak mengerti  . V bangun dan duduk menyandar memandang kearah kau yg sedang berdiri dihadapan nya. " eleh buat2 tak tahu pulak kau  . ingat aku tak tahu kau kene hentam dgn yeoja2 tu sampai pengsan. ? " jelas V . dia bangun dan sekarang mata kau dan dia bertentangan. disebbkan V lagi tinggi daripada kau, jadi giliran kau pula mendongak untuk melihat tepat mata nya. "mana kau tahu ? sapa bagitahu kau ni ? " tanya kau cemas. tangan kau  dicekak kemas di pinggang seperti marah kan seseorang . V hanya memandang kau bosan . " jungkook call aku. dia yang bagi tahu semua kat aku. sebb tu la kan kau pakai handpluss dekat sekotak kat muka . " jawab V  sambil mencengkam muka kau. kau memejamkan mata akibat menahan sakit kerana V dengan sengaja menekan luka kau. " woi pabo !  sakit lah ! " marah kau. V sengaja lagi menekan luka itu dengan lebihkuat supaya kau tahu bertapa dia terseksa risaukan keadaan kau tadi tapi kau boleh belakon seperti tak ada ape2 yg berlaku . yg menimpa kau harini. " weh sakit la..  berhentila .. jebal !! " rayu kau kerana  tak sanggup lagi menahan sakit . V sepeti tidak berperasaan dia sengaja memekak kan telinga. " biar kau tahu sakit hati aku bila maid aku tak nak share ape yg berlaku kat dia. sampai org lain yg sampaikan kaf aku baru aku tahu mcm mana cakaran kuku yeoja2 tu boleh melekat. " perli V melepaskan muka kau. kau memegang wajah kau yg terasa sakit . " yah ! pabo !! sakit la ! aku mmg tak nak bgi tahu kau. buat ape kau nak tahu pun. tak penting kan ! " jerit kau menahan air mata dari jatuh ke pipi .. V tersentak dengan kata2 kau.

" oh tak penting? . kau tu maid aku kegemaran aku la ! kalau kau terlantar kat hospital sapa lagi nak jadi bahan gurauan aku ? kau tak tahu ke aku dah mula sa.... " kata2 V terputus dia berlari pecut terus ke bilik air sambil menutup mulut. kau terpinga pinga dengan  keadaan sekarang . kau terus mengikuti V ke bilik air. selangkah kau masuk kau dah telihat V yg sedang mengeluarkan mkann yg di mknn nya tadi. tertutup rapat mata kau di buat nya. " nah amik ni " kata V sambil menghulurkan bajunya yg baru dibuka . kau mencapai bajunya dan membuka perlahan lahan mata. kau melihat av yg sedang mmbasahkan muka. " ni baju yg kene muntah ke ape sampai nk buka ? " tanya kau spotan terhadap V . dia memandang maut kearah kau. kau hanya mmbuat muka tak bersalah. " haah tu bju yg aku muntah. eiii.. kau dah pegang " kata V dengan muka yg serius. air deras mengalir ditutupnya dengan kasar . " tu baju bersih la . haih aku nk mndi.. bak tuala tu. ! "jelas V lagi. kau yg seperti org blur trus mengapai tuala dan beredar dari situ.

" aku tanya pun tak boleh. hesh nak emosi pulak mamat ni ! dah la sengaja tambah dosa aku tengok badan dia ! "bebel kau di dalam hti. semasa kau jalan turun ke bawah kau dengar ada org menekan lonceng jadi tanpa mmbuangkan masa kau terus mendekti pintu rumah. kau mmbuka pintu dan kelihatan seorang yeoja yg memegang sekeping kertas. "ye cik. kenapa ye ? nak jumpa siapa ? " tanya kau dgn lemah lembut . senyuman di bibir tak pernah pudar. " y/n ? ape kau buat kat sini ! " tanya yeoja itu. terperanjat yeoja itu bila melihat kau yg menyambutnya. " lissa ? emm okay cem ni lah.. aku minta kau jangan salah faham dulu. aku mmg kawan V tapi sebenarnya bukann kawan la ia lebih kepada.. " kata2 terputus apabila lissa secara tiba2 menampar kau dia menangis lalu beredar pergi dari situ. kau terkejut dengan perbuatan lissa. " aku lebih kepada maid dia la .. "  jerit kau. tapi lissa mengendah kan kata2 kau dan terus berlalu pergi. kau mengeluh dan terus masuk kembali kedalam rumah. kau memegang kertas yg lissa tercicir tadi. kau dengan sengaja mencuri tengok ape yg tercetak diatas kertas itu. "lissa suka V dari dulu sampai sekarang harap V dapat terima lissa " baca kau satu persatu seperti kanak2 yg tidak mahir mmbaca. ada rasa cemburu dihati setelah mmbaca surat itu. "woi pabo ! kau baca ape tu !" sergah V . terperanjat kau sehingga hampir tepelanting kertas itu dibuatnya. kau memandang tepat V. " sergah sikit terkejut . buuu.. terukk ! " ejek V sambil merampas kertas itu daripada tangan kau dan terus mmbacanya. " suka hati aku lah. tak kacau life kau pun lah ! " balas kau.V memandang kau terkejut setelah membaca ayat yg tertulis diatas kertas tersebut. "sapa yg sent surat ni ? and sapa yg bagi keizinan kau baca ? " tanya V dengan nada yg marah . kau menunjukkan smirk terhadapnya . "lissa " jawab kau ringkas . riak wajah V pelik memikirkan siapa lissa ."lissa mana ? " tanya V yg putus asa

" alah lissa yg selalu teman kau tidur. yg selalu menyerupai bantal peluka kau , yg selalu gangu kau dln tido tu." kata kau sambil mmbuat muka yg menankutkan. air muka V terus berubah. dia dengan spotannya berlindung di belakang kau  dia hug kau kuat2 sbb takut. kau terkaku dengan perbuatan V untuk seketika. " woi kau buat ape ni ? aku gurau jela.. lissa ni peminat kau la pabo .. " jelas kau  sambil berusaha melepaskan diri pelukan V . " kwaja kau ! " jerit V dan terus mengejarkau yg jauh meninggalkan nya. .

tbc :)

[ tak penat ke setiap malm nak main kejar3 kekkekek.. ]

mian ada typo di atas. plss vote

she's my maid not yoursWhere stories live. Discover now