Jak powstała tablica ouija?

1.1K 75 11
                                    

Pierwsza Ouija powstała w latach 90. XIX wieku (oczywiście takie tablice powstawały już o wiele wcześniej, jednak to w tych czasach zostały opatentowane). Wówczas w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych panowała moda na spirytualizm - koniec wieku (dekadentyzm) był dla żyjących w tamtych czasach ludzi dość przytłaczający, stąd Brytyjczycy i Amerykanie znajdowali sobie różnorakie, najczęściej paranormalne rozrywki. Seanse spirytystyczne były wtedy na porządku dziennym. Medium, czyli osoba, która rzekomo porozumiewała się z duchami, najpierw korzystało z kryształowych kul, a potem przerzuciło się na tzw. gadające tablice.

Ouija od razu spotkała się z krytyką środowiska akademickiego - grę nazwano nawet wynalazkiem pseudonaukowym. W końcu to zwykła drewniana deska, na której wyryte są kolejno wszystkie litery alfabetu, cyfry od 0 do 9, a także słowa "TAK", "NIE" oraz "ŻEGNAJ". Dodatkowo do tablicy dodawane jest szkiełko, które ma posłużyć graczom za wskaźnik. Niby nic nadzwyczajnego, a jednak wokół tablicy narosło wiele makabrycznych legend.

Założeniem gry jest - oczywiście - kontakt z duchami i chęć zdobycia wiedzy na temat tego, czy istnieje życie po śmierci. Wszystko pięknie ładnie, tyle że większość historii związanych z Ouiją dotyczy graczy opętanych przez demona lub tego, że złe duchy na dobre przeniknęły do świata żywych, gdzie nawiedzają wybranych przez siebie "szczęśliwców".

Ouija ✔Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz