Najpierw należy zadać pytanie skierowane do "ducha", a następnie położyć palec na wskaźniku, który za mocą siły przybysza zzaświatów, wskazuje na tablicy litery i liczby, udzielając tym samym odpowiedzi.
Dla prawidłowego działania tablicy zaleca się wyłączenie wszystkich urządzenia elektronicznych, które mogłyby zakłócać sygnały nadprzyrodzonych mocy. Zamiast tego zapala się świece i tworzy "mroczny nastrój".
Duch czy nie?
Choć niektórzy twierdzą, że faktycznie ich ręką wodzi zewnętrzna siła, inni wskazują na banalną mistyfikację. Okazuje się jednak, że nauka również proponuje swoje wyjaśnienie tajemnicy działania planszy.
Według niektórych badaczy tablica Ouija porusza się niezgodnie z wolą przybysza z zaświatów, lecz pod wpływem naszej własnej, nieuświadomionej woli. To przedziwne zjawisko nazywane jest efektem "ideomotor", o którym możemy mówić, gdy ktoś porusza przedmiotami, nie będąc tego świadomym. Ten psychologiczny efekt, w połączeniu z silną wolą uzyskania odpowiedzi na pytania sprawia, że gracz bezwolnie porusza wskaźnikiem w oparciu o to, co znajduje się w jego własnym umyśle.
Ta teoria jednak nie wyjaśnia zjawisk paranormalnych, które często występują po użyciu tablicy ouija.
A wy? W co wierzycie?
CZYTASZ
Ouija ✔
Paranormal✎ Wszystko, co powinieneś wiedzieć o spirytystycznej tabliczce ouija. ☆ Estera, 2020