Kapitel 4

149 4 0
                                    

Vi står tillslut framför den stora dörren och innan Julia öppnar dörren viskar hon

"Förlåt mig"

-------------------------------------------

Angel's P.O.V

Jag möts direkt av ett stort flin och ett par gröna ögon som stirrar på mig "Välkommen till helvetet" Jag kollar åt Julia men hon har redan börjat gå till det jätte stora bordet med en sänkt blick. 

"Och vad menas med det?" jag kollar på killen som tidigare 'välkomnade mig' Han flinar till och säger sedan "Det menas med detta"

Nästa sekund glider jag ner från väggen, och känner hur blodet börjar rinna ner från näsan. Jag kollar upp på honom och ställer mig upp "Vem är du egentligen?" Han flinar till ännu en gång innan han svarar "Mitt namn är Harry, Harry Styles ledarnas ledare." Jag kollar på honom med uppspärade ögon, det är han, han som jag alltid fruktat att möta, han som dödade min pappa.

Julia's P.O.V

När jag ser Angels blick efter att Harry presenterat sig vet jag exakt vad hon kommer göra. "SLUTA!" Båda deras ögon riktas mot mig "Skadar du henne Harry då kommer jag lova dig att du kommer ha ett riktigt helvete efter det!" 

Han backar saktar medans hans blick bränner i mig. "Jag vet att du vet att jag har rätt, så backa från henne!" 

"Gå innan jag ändrar mig" Jag springer fram till Angel och tar med henne därfrån.

När vi är i mitt och Nialls sovrum kan jag pusta ut igen. "Tack!" Jag vänder mig förvånat om till Angel som sitter på sängen. "Tack för att rädda mig, utan dig hade jag antagligen varit död nu" jag går sakta fram till henne och sätter mig bredvid henne "Allt för mig"

Jag kan se hur en tår rinner ner på kinden för henne, sen ännu en till. "När du försvann såg jag inte meningen med livet längre, jag ville dö, jag ville till dig"

"Angel, jag försvann hit. Jag hittade min soulmate, och jag var tvungen att följa med honom. Senare fick jag även redan på vem jag verkligen är. Min själ är inte en människa Angel, det är en varulv, jag är en av dom och jag kunde inte ändra på det"

Niall's P.O.V

Det är tyst i hela salen, Harry lämna nästan direkt efter Julia och hennes vän och såklart skulle Sasha trippa efter honom. Den tjejen går mig på nerverna, och hon fattar inte heller att Harry utnyttjar henne bara. "Snyggt jobbat Louis, du lovade att du inte skulle säga något" Eleanor kollar på honom med en sur blick och väntar på att få ett svar tillbaka. "Jag visste inte att Harry skulle komma just då" 

"blablabla Louis du har aldrig några bra förklaringar" Hon reser sig från stolen och går iväg med arga steg. "Men Eleanor var inte så sur!" 

"Tyst!" allas blickar vänds mot mig "Jag vill inte höra något, Julia är en av oss och om hon vill vara vän med människan får hon det"

"Men Niall du vet vad Harry tycker om det" Jag blänger på Louis, för att visa att det var onödigt av honom att öppna munnen. 

Dörren öppnas en smäll och in kommer Julia med stampande steg. "Vi måste göra en plan Harry får inte vinna detta och det vet vi att han kommer göra om vi inte gör något!"

---------------------------------------------------

Kapitel 4 uppe jiiihhoooo! Tvp kapitel på en kväll är inte dåligt :) Nu kommer det inte bli fler kapitel även fast jag gärna skulle vilja. Men jag kan lova er att jag kommer uppdatera imorgon eller på torsdag!

Becky x.

Kidnapped | SwedishWhere stories live. Discover now