Vzpomínka na noc

154 10 4
                                    

Pohled Alexandr

Když Grace odešla z balkonu zůstal jsem sám. Bylo zvláštní, že mě tahle blondýnka s modrýma očima okouzlila. 

Chtěl bych ji získat jen pro sebe, cítil jsem jakoby ve mě něco zvláštního probudila. Ale nejvíce mě štval fakt, že se o ni začal zajímat Henry, můj přítel z dětství. Po Graciině a mém skoro polibku jsem šel z jím, abych zjistil jak na tom s ní je. Při vstupu do sálu jsem se ho snažil očima vyhledat. Našel jsem ho ve společnosti té malé hnědovlásky, které to už na mě zkoušela, ovšem bez úspěchu. Jindy bych si dal říct, ale já měl vyhlídnutou jinou kořist. Vypadalo to, že se Henrymu líbí a já začal doufat, že od Grace ruce pryč. ,,Henry" oslovil jsem ho a přešel blíž ,, Alexi, dlouho jsem se neviděli jak se máš?" ,,Dobře a co ty?"   ,,Ale vždyť to znáš po tom co otec zemřel mám hodně papírování, a taky bych ti rád představil Lady Annu" poukázal na drobnou dívku, s úsměvem se uklonila a pokusila se o flirtovní pohled. Nic to se mnou nedělalo , sama poznala, že se mnou je to dnes zbytečné tak svou pozornost vrátila k Henrymu.  ,,Mohl bych s tebou mluvit v soukromý" Henry kývnul a obrátil se na lady Annu ,, Omluvte nás na chvíli, potom to spolu dořešíme." Pousměje se a lady trochu zčervená. Popošli jsme o kousek dál ,,Neboj se dlouho tě nezdržím" ujistil jsem ho. ,,To doufám večer už mám něco naplánovaného" ,,Já myslel, že tyhle plány máš s lady Grace" začal jsem opatrně zjišťovat. ,,Měl, ale byla nepřístupná je to žena spíše pro manželství než pro zábavu" konstatoval i já si byl tohoto faktu vědom, ale rozhodl jsem se zkusit a získat ji i kdybych si ji musel vzít. ,,Tak o čem si chtěl mluvit?" snažil jsem se nějak to zamluvit ,,Jen jsem chtěl být s tebou trochu sám a chtěl jsem vědět jak se ti vede, ale teď už můžeš jít za Annou" propustil jsem ho a pak zahlédl ,že lady Viktorie vychází ze sálu. Ohlédla se za sebe a usmála se a pak jsem si všimnul ,že ten úsměv patřil Jamesovi, obrátila se ke hlavním dveřím, přešla k hraběnce Bestonové něco jí řekla.

Jak vycházela uviděl jsem, že James se taky vydal ke dveřím a povedlo se mu to celkem, bez pozornosti. Rozhodl se vydat za nimi, chvíli jsem počkal a když vyrazil procházel jsem kolem menšího uzavřeného výklenku, postřehl jsem v něm pohyb a našel tam Jamese s lady Viktorií v těsné obětí jak se líbají sice jen lehce, ale přesto. Trochu mě naštvalo, že se James dostal dál s Viktorií než já s Grace, tak jsem je tam nechal a vklouznul menšími dveřmi do úzké chodby, nevěděl jsem kam to vede. 

Prošel jsem kolem chodbičky vedoucí na pravou stranu, ale vlevo byly dveře, které nejspíš vedly na chodbu. Vzal jsem za chladnou kovovou kliku a trochu zatlačil a objevil se v potemnělé místnosti, která byla nejspíš předpokoj k ložnici. Ze zvědavosti jsem popošel k velkým dveřím to co jsem za nimi viděl jsem vůbec nečekal. Na stolku u postele zářila malá svíčka, která dohořívala a jemně osvětlovala tvář poklidně spící Grace. Fascinovaně jsem sledoval lehce oddechující dívku, víčka se jí trochu třásla. Ani není jak ,ale dostal  jsem se blíž k posteli. Nevím jak dlouho jsem ji sledoval, když do teď klidně spící Grace sebou začala cukat, zpozorněl jsem zdálo se že má zlý sen. Nemohl jsem tomu jen přihlížet jak trpí, přešel jsem k okraji postele a posadil se , nebyl jsem si jistý jestli to chci udělat, ale to už jsem ji hladil lehce po jemných rozpuštěných vlasech. Trochu se pousmála a podvědomě se přitulila k mé ruce na její hlavě. Zhluboka se nadechla, pohla trochu hlavou po polštáři a velmi pomalu otevřela oči, jak mžourala očima proti malému světlu vypadala roztomile. Než si uvědomila co ji probudilo, pak se její výraz změnil na vyděšený a nechápavý ,,Jak jste se sem dostal?" vykřikla potichu a já zahanbeně sklonil hlavu a díval se na své ruce. ,,Nudil jsem se na plese a tak jsem se vydal na procházku po zámku a tak jsem narazil na Jamese s lady Viktorií asi si domyslíte co prováděli" ušklíbl jsem se a povedlo se mi uvolnit atmosféru kolem nás. Pobaveně vydechla a očima se dožadovala pokračování ,, a tak jsem vešel do prvních dveří a objevil se v malé chodbičce , vracet jsem se tam nechtěl , tak jsem šel dál a přišel už do vašeho předpokoje, nevěděl jsem že jsem vás takhle vyděsil , ale trhala jste sebou ze spaní, zdá se vám zlý sen? " zeptal jsem se opatrně pořád jsem seděl na kraji postele, ale Grace už nespala, teď pro změnu žmoulala roh peřiny v rukách. ,, Ano" přiznala trochu rozpačitě ,,pořád ten samí co mě pronásleduje od dětství" řekla unaveně ,,O čem je?" zvědavost ve mně narůstá a taky mě trápí, že zrovna ona má noční můry, je tak čistá. ,,Možná vám to někdy řeknu" chvíli jsme mlčeli a koukali jeden na druhého. ,,Co kdybychom si tykaly, alespoň když budeme o samotě? " bál jsem co na to řekne, ale překvapivě souhlasila. ,,Je mi to hloupé ,ale nemohl bys tu chvíli zůstat, alespoň než usnu?" zeptala se rozpačitě s trochou naděje v hlase. Téhle dívce bych nemohl nic odepřít byla jako anděl v lidské podobě odpověděl jsem klidně a přitom i schovával za ucho zbloudilý pramen ,,samozdřejmě" zaculila se a uvelebila se v posteli, já ji pohladil po vlasech jako když jsem ji budil a ona mě chytla za ruku. Zavřela oči a brzy už se vznášela na obláčku snů, dlouho jsem ji pozoroval, ale usoudil jsem, že bych měl odejít, aby se Grace nedostala do potíží. Upravil jsem jí peřinu a ještě se na ni jednou podíval a pak už doopravdy odešel stejnou chodbičkou, kterou jsem přišel asi po 10 minutách jsem stál ve své ložnici a chystal se jít spát. 

Při usínání jsem pořád myslel na ni , nechápal jsem své chování  z jeden den se pro mě stala velmi důležitou. Dál už jsem nemyslel, ale nechal si zdát příjemné sny o dívce, která je pro mě zatím nedosažitelná.

Omlouvám se že jsem byla dlouho neaktivní, ale nebyl čas . A taky nevím kdy přidám. Díky že čtete L

V králově srdciKde žijí příběhy. Začni objevovat