İlk Hikaye

187 5 2
                                    

Günlerden salı vardiyamın bitmesine 2 saat vardı.Bizler 3 vardiya şeklinde sabah saat sekizde vardiya değiştirerek calisiriz.Tam çay içiyorduk ki ihbar geldi.

"3. EKİP,7.MÜDAHALE ARACI ....... Adresinde apartman yangını ! " (Adres vermek istemiyorum ifşa gibi olmasın.

Hemen tam teçhizat araclara bindik ve yangın mahallîne doğru yola koyulduk.Saat sabahın altısı olduğundan yollar boştu.Olay yerine 10 dakika kadar bir sürede gelmiştik.

Apartmanın ikinci katında baslamisti yangın henüz üst katlara sıçramamıştı. -Öncelikle şunu söyleyeyim eger içerde insan varsa öncelikle yangından onlar kurtarılır. Öyle sanıldığı gibi uzaktan su sıkmak itfaiyecilik değildir. Asıl itfaiyecilik yangın dan hayatları kurtarmaktır.-

Hemen amirimizin emri ile 2 kişilik 3 manga hâlinde içeriye girmeye başladık. Apartmandan kendi imkânlarıyla cikanlarin anlattiklarina göre apartmanın alt katında bir dairede ve en üst katta iki dairede insanlar vardı.

Alt katın bütün dairelerini biz tek tek yoklarken merdivende bir çöküntü oluştu. Amirime hemen bilgi verdim.Bunun üzerine 3. Kata hemen yangin merdiveni ulastirildi.Biz içerden 2 kişiyi çıkardıktan sonra bu seferde merdivenle 3. Kattan bir evin cam balkonunu kırarak içeriye girdik.Tek tek dairelerdeki odalara girerek "ANKARA İTFAİYESİ KİMSE VAR MI !!!???" şeklinde bagırıyorduk. İlk iki daire neyseki boştu üçüncü daireden bir evli çifti bulmuştuk.Hemen merdivenle onları aşağıya indirdik.Artık bizim işimiz bitmişti sira hortumculardaydı.3 koldan su sıkmaya başlamışlardı. Yangını kısa surede kontrol altina almişlardı.Biz içerdeyken onlarda yan apartmanlarin duvarlarına sogutma işlemi uygulamışlardı çünkü hava ayazdı ve yan apartmanlarada sıçrayabilirdi neyse ki böyle bir şey olmamıştı.Teçhizatları ve hortumlar toplandıktan sonra saat merkeze dönmek için yola çıktık.Saat 8:30 gibi merkezdeydik vardiyamiz bitmişti.Üstümü değişip evimin yoluna koyuldum...

Bir İtfaiyecinin GünlüğüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin