"dalam pukul 8.30 kejap lagi kita pergi. tunggu appa kamu balik kerja dulu" jawab omma. appa eunhwa seorang penoreh getah. sudah hampir 12 tahun appa bekerja. 12 tahun yang lepas, appanya seorang guru bahasa korea di sebuah sekolah kecil sahaja dirumahnya. kini, eunhwa sudah menjadi guru bahasa korea bagi menyambung cita2 appanya. appanya begitu sayang akan pekerjaan tersebut. tapi apakan daya dia sudah tua... tak larat nak naik tangga. turun tangga.
"fuyoo awalnya" eunhwa terkejut dengan jawapan ommanya. dia sangka akan bertolak pada jam 3 petang.
"apa yang awalnya? kalau boleh, omma nak ja pergi tinggalkan appa kamu tu. omma rindu sangat sangat dekat taehyung dan family dia. dah 10 tahun tau kita tak jumpa diorang. kamu lah tak mau ikut. takut sangat dekat taehyung kamu tu. kang omma kahwin kang baru ada akal?" marah omma.
"kahwin dengan taehyung? yeayyyy yeayyy macam dalam mimpi ja dapat kahwin dengan putera yang handsome aww" eunhwa sudah berangan
"pelik lah kamu ni. kejap suka kejap benci. apa benda lahai kamu ni. tak faham omma" marah omma sambil geleng kepala.
"heheheheh omma jangan marah. omma pun tahukan eunhwa suka dekat taehyung. cuma taehyung tu je jual mahal ugh omma tau dia kata apa? dia kata eunhwa layak kawan dengan ayam lembu kambing kat sini. sakit hati betul" kutuk eunhwa. sambil menumbuk-numbuk tampak tangan eunhwa
"tengok tu? kejap suka kejap benci. dah dah la pergi mandi. nah dress kamu ni. pastu pakai la make up sikit bagi si taehyung cair sikit." arah omma.
"amboi omma! hahahahah orait boss" eunhwa ambik dress yang omma kasi tu.
(skip)
selesai mandi. dia segera keluar dari bilik air. selesai pakai dress tu, dia segera ke cermin untuk bermake up. fyi, eunhwa seorang yang natural beauty. dia hanya mengenakan liptint, bedak dan eyeliner sahaja. selebihnya dia kurang minat nak pakai. selesai bermake up, dia turun ke dapur untuk melihat apa yang omma dia sedang buat.
"aik? mana omma ni? makan dulu lah lapar" ke dapur then ambik pinggan.
"wahhh kimbappp sayurrrrrr" eunhwa paling gila kalau jumpa kimbap sayur. segera dia ambik chopsticks . aww sedapnyaaa
"makan jangan gelojoh. anak dara apa lahai kamu ni." omma keluar dari bilik air. tetiba berkata gitu
"uhukkk! uhukkk! uhukkk!" eunhwa ambil air masak dia sebelahnya.
"ommaaa, terkejut orang" kata eunhwa
"kamu makan tak ingat dunia -.-" marah omma. omma sudah bersiap sedia nak bertolak. amboi eksited betul. hanya tunggu appa eunhwa balik then bersiap
"saya dah balik" kata appa. appa nampak kepenatan.
"appa, appa, pergi mandi dulu. nanti biar eunhwa ja yang drive." pesan eunhwa
"wahhhh anak appa cantiknya kamuuuu. kalau taehyung kata kamu hodoh lagi. appa tak tahu lah dia bukan rabun tapi buta -.- okay okay appa get ready dulu. kamu tu makan biar waras sikit hahahah" kata appa.
"awak pergilah cepat mandi. saya tak sabar nak jumpa mrs kim" omma tolak perlahan appa eunhwa dari belakang supaya mempercepatkan lagi pergerakan appa eunhwa.
"iyelah sabar sabarlah saya penat tau. tolong ambikkan saya tuala." arah appa
"ya ya pergi mandi. mandi jangan lama sangat" arah omma eunhwa.
eunhwa yang sedang memerhati dari tadi hanya menggeleng kepala sahaja.
(skip)
"kita dah sampai" kata eunhwa. wah dah lama eunhwa tidak jejak ke rumah ni sesungguhnya dia rindu akan rumah ini.
"wow ada kereta Ferrari" kata eunhwa dalam hati. dia melihat appanya sudah lena dibuai mimpi pft
"awak kita dah sampai lah cepat bangun" arah omma eunhwa. eunhwa sudah mematikan enjin kereta. appa yang dikejut oleh omma eunhwa sudah bangun. mereka berdua keluar dari kereta. kereta dikunci.
"hello mrs kim. mr kim" tekan loceng rumah. sebelum mrs kim bukak pintu eunhwa nyorok disebalik pokok bunga disebelah pintu tersebut. saja nak buat kejutan
*pintu dibukak*
"arghhhhhhh ahyoungah" omma peluk mrs kim erat sekali.
"yooriah bogoshippooooo oh wait wheres jung eunhwa?" mata mrs kim seperti mencari sesuatu.
"surprise!~" aku bangun dan buat gaya surprise.
"yooriah ni anak kamu ka? anak saudara saya ka? wahhh lain betul muka kamu eunhwa. cantik berseri seri" eunhwa datang ke arah auntinya peluk auntinya.
"mana adalah aunti. biasa biasa ja" malu kena puji hahahahha
"meh kita masuk. tak baik sembang kat luar ni hahahahha" pelawa mrs kim
"omma appa masuk dulu eh. eunhwa tertinggal fon dalam kereta" eunhwa berjalan ke arah car park. garaj mungkin entah idk. mencari phonenya.
"ha ni pun dia" ambik phone. tutup pintu kereta. kunci. pusing belakang
"ommaaaaaaaaaaa!!!!!~~~"
tbc
this part so bored. hahahahah ikr budak baru belajar. k dont forget vote lol just kidding. sorry kalau ada typo. thanks sudi membaca :) tunggu eh part seterusnya...
YOU ARE READING
"Sorry But I Love You" (Bts Taehyung fanfic)
Romance"ma, why her ma why? ada ramai lagi wanita dalam dunia ni tapi why her. i dont like her ma" TAEHYUNG HAMPIR NANGIS TAPI DIKAWALNYA "what? married with taehyung? yeayyy" GEMBIRA TAK TERHINGGA "kau jangan gembira sangat. kau akan menyesal kahwin denga...