sad incident

2.4K 145 11
                                    

lepas makan, eunhwa masuk biliknya dengan perasaan entah apa apa. takut tapi gembira. dia takut. takut kalau dia dimaki dihina sekali lagi sepertimana berlaku 10 tahun yang lalu...

flashback~

10 tahun yang lalu, eunhwa datang ke rumah taehyung. pada masatu, taehyung tidak tahu kehadiran eunhwa dan sekeluarganya.

"hai taehyung," sapa eunhwa. taehyung sedang bermain kereta controlnya dia luar rumah di tepi swimming pool.

"oh pocot mak kau" disebabkan terkejut taehyung tertekan alat kawalan kereta mainannya dan kereta kawalannya jatuh masuk swimming pool

"engkau! apa engkau buat kat rumah aku huh? kau tengok apa dah kau buat? kau ni memang tak guna lah. memang dasar budak kampung! EH KAU PERGI BALIK LAH RUMAH KAU PERGI KAWAN DENGAN LEMBU KAMBING DEKAT SANA" taehyung memaki hamun eunhwa. eunhwa yang terkejut dengan kata kata taehyung yang teramat kejam hingga menusuk ke peparu terus lari masuk dalam rumah. kemuadiaannya dia lari ke arah omma appa eunhwa. dia menangis dengan hati yang kecewa. niat dia hanya ingin menyapa bukan hendak bagi angin taehyung naik satu badan hingga dimaki hamun. sesungguhnya eunhwa bukannya kuat. dia menangis dan menangis. dia peluk ommanya dengan kuat.

"omma, kita balik jom" kata eunhwa sambil tersedu sedu. omma eunhwa sedang bersembang dengan mrs kim terkejut tetiba sahaja anaknya memeluknya

"waegurae? kita baru ja sampai ja sayang tak sampai sejam" hairan omma eunhwa.

"kita balik jom omma. aunty, aunty, eunhwa minta maaf. eunhwa tak sengaja maafkan eunhwa ya aunty" dia yang tadi sedang memeluk ommanya terus memeluk mrs kim

"wae? wae chagiya?" terkejut dengan perkataan maaf eunhwa sebentar tadi.

"nothing. tapi omma kita balik jom"

"iyalah iyalah kita balik. ahyoung-ah mianhae tak dpat kita berbual lama lama. nanti bila ada masa saya datang dengan suami saya ya? minta maaf ya?" omma eunhwa berdiri dan bow kepada mrs kim.

"eh? gwenchana gwenchana. kita kan saudara. takpa takpa" kepala mrs kim digeleng dan tangannya seperti melambai lambai mengatakan tidak.

"jom balik" eunhwa tarik tangan ommanya.

flashback end~

sejak dari kejadian itu eunhwa tidak berani jejak ke rumah itu. dia agak sentap. eh bukan agak memang sentap gila gila. sakit hati dia masik terluka. tapi kenapa dia masih tidak melupakan taehyung? sememangnya cinta dia akan taehyung tak pernah pudar walaupun hati dia hampir terbelah dua.

"kenapa aku tidak pernah melupakan taehyung? wahai hati sesungguhnya aku tak kuat. tolonglah aku dah sangat sakit" eunhwa bermonolog sendirian

"esok esok esok aku akan bertemu dengan dia... dia akan sakitkan hati aku lagi kah? aku tak kuat" air matanya mengalir tanpa henti

(skip)

keesokan harinya

eunhwa bangun macam biasa pukul 7. sebelum mandi dia akan cari ommanya

"omma, omma, mana omma ni?" eunhwa mencari ommanya

"eunhwa, omma dekat sinilah" suara ommanya di dalam bilik tidur ommanya. eunhwa masuk ke bilik dan dia melihat ommanya sedang menbelek belek sehelai baju yang wow cantik gila.

"omma, dress tu untuk siapa? siapa punya?" tanya eunhwa. dia tidak pernah lihat pun dress secantik ini. dress tu nampak mahal. dia telah jatuh hati kepada dress tu.

"dress ni? dress ni aunty kamu kasi suruh pakai untuk hari ni. dia post laju" kata ommanya sambil membelek belek dress itu. omma berdiri then kasi baju itu kepada eunhwa suruh memakainya.

"kejap lagi lah eunhwa pakai. omma kita bertolak pukul berapa?" tanya eunhwa

tbc

okay part ni idk bosan ke tidok. tapi please drop ur comment. negative ka positive ka drop ja. idc. tunggu eh part seterusnya :) thanks membaca. sorry kalau ada typo :*

"Sorry But I Love You" (Bts Taehyung fanfic)Where stories live. Discover now