taehyung dah kenapa?

1.7K 129 4
                                    

"what da" cuak muka eunhwa. dia akur. kunci? gerunnya

"kau tunggu kejap dekat situ. jangan gerak langsung." amaran dari taehyung. taehyung melangkah masuk ke bilik air.

"apa motif dia ni sebenarnya? sampai kena tunggu bagai." kata eunhwa dalam hati. eunhwa menunggu sambil berpeluk tubuh. taehyung keluar dari bilik airnya lalu kakinya langkah ke arah eunhwa yang   sedang berpeluk tubuh di depan katilnya itu. taehyung tolak eunhwa ke dinding. eunhwa kaget! sangat kaget.

"eh awak. awak nak buat apa ni?" gelabah eunhwa. taehyung diam. tangan taehyung bermain main di rambut eunhwa yang cantik dan panjang.

"kau makin cantik ya?" taehyung selamba berkata kata.

"awak.. awak.. awak demam ke apa ni?" makin gelabah si eunhwa dibuat taehyung.

"eh.. aku kata apa tadi?" taehyung bertanya seakan akan dia dirasuk sebentar tadi.

"shit. apa aku kata tadi? gila! jatuh saham aku" tanya taehyung pada dirinya sendiri. dia kemudiannya melepaskan eunhwa.

"awak. aunti suruh turun kalau awak tak mau saya turun dulu." kaki eunhwa sudah mula melangkah untuk keluar dari bilik crushnya

"aku ikut" taehyung tutup pintunya. dan melangkah turun.

"apa yang aku buat tadi. bodohnya" marah taehyung. sesungguhnya dia malu atas tindakan bodohnya itu. dia berlagak seperti tiada apa yang berlaku.

"amboi lambat turun? kamu buat apa kat bilik tu? kalau tak sabar nak kahwin tu bagitau leeeerrr" usik mrs kim

"eh aunti.. mana ada buat apa. ni ha si taehyung pergi tandas kejap tadi. sakit perut. pastu dia suruh eunhwa temankan... penakut rupanya anak teruna aunti ni hahahahahhahah" eunhwa tipu 'bakal omma mertuanya'. terpaksa k terpaksa. taehyung yang baru sahaja nak minum air tetiba sahaja batuk. tak minum lagi air tu...

"padan muka kau taehyung. asyik kau je yang kenakan aku." eunhwa berkata kata dalam hatinya. senyum jahatnya nampak dibibir comelnya itu

"eh ma mana ada. kitaorang......." ayat taehyung mati disitu.

"sudah lah. bila boleh kita makan ni?" mr kim dari tadi menunggu masa untuk menjamah makanan depan matanya.

"heheheheheh nae nae mianhae" mrs kim bow

(skip)

selesai makan. eunhwa di singki menunggu pinggan yang dikumpul oleh ommanya untuk dicuci.

"mana omma ni? lambat beno ambik pinggannya" keluh eunhwa. tetiba taehyung datang ke arah eunhwa dengan mengangkat pinggan- pinggan yang banyak ke singki.

"eh kenapa awak yang bawak? mana omma saya?" terkejut si eunhwa.

"eh engkau diamlah. banyak pulak tanya. basuh cepat pinggan ni" taehyung letak pinggan pinggan tu dalam singki. eunhwa menjalankan tugasnya. taehyung tinggalkan tempat itu kemudiannya dia kembali semula dengan tangannya penuh dengan gelas gelas yg digunakan tadi.

" ni gelasnya" taehyung letakkan gelas di singki.

"nae gomawo" eunhwa bow kepada taehyung. kali pertama, taehyung nampak begitu baik di hadapannya.

"sorry pasal tadi" kata taehyung sambil garu kepalanya yang tak gatal tu. enhwa pula buat tak dengar

"dengar tak ni?" muka taehyung sangat dekat dengan eunhwa. muka eunhwa merah. malu.

"nae nae. awak pi la teman aunti dan yang lain lain kat luar sana" arah eunhwa

"lantak aku lah nak duduk mana." sudah datang taehyung yang annoying -.-

"eee meluat beno saya cakap dengan awak tau? annoying" eunhwa buat aksi seperti nak baling sabun basuh pinggan dekat taehyung.

"budak annoying ni lah yang kau kena kahwin nanti kau tahu? dah la malas aku nak layan kau" keluar dari dapur dengan tangan masuk ke poketnya. SUMPAH BERGAYA WOIII. eunhwa hanya tersenyum. sungguh dia tak sangka dia dapat kahwin dengan lelaki idaman dia sendiri..

"tae"

tbc

sorry kalau ada mistakes. hahahahah thanks read. dont forget vote and drop your comment. negative ka positive ka takpa. tunggu eh part seterusnya :* xoxo

"Sorry But I Love You" (Bts Taehyung fanfic)Where stories live. Discover now