#الفصل_الأول
#عشق_بلا_اسم
#مريم_إسماعيل. مـــــيــــــراقاسم الدالى
مهندس معماري
متزوج من خمس سنوات ولديه ولد ، يعشق جذوره ويربي ابنه علي أنه كبير من بعده
كنز الدالى
خريجة اداب قسم تاريخ تعشق الحياه والحرية ، وكانت مدلله كثيرا من أبيها الراحل ، فلا تلتزم بقوانين ولا عادات
ساجد الهندواى
ساجد طبيب لديه مشفي كبير ويديرها متزوج من كنز ، ويعاملها بجفاء وقسوة واستغل مهنته في تدميرها

سجدة الاخت الصغرى لساجد خريجة كليه طب لا تعمل متزوجة من قاسم الدالى

في فيلا الدالى
ندلف لنرى ما شئ في مكانه بشكل غريب كأن من يقطنون هنا ليس متواجدين ، بالأحرى كأن كل قطعة آثاث حزينه ، لنصعد لأعلي لنرى امرأه جميلة بشعر اسود به بعض الشعيرات البيضاء ، جالسة وتقرأ القرآن الكريم وتناجى ربها أمام غرفة ، لندلف داخل الغرفة ونرى ، بنتكانت نائمة علي السرير ، بأعين جاحظة ، وجهها ممتلئ بالكدمات الزرقاء ، كانت كأنها في عالم أخر ، لنراه يهتف بندم وحسرة .
" أنى آسف يا كنز ، ياريتنى كت صدچتك ، كت چدرت وجعك ، لكن كت أنانى مهفكرش غير في نفسي وبس زى العادة ، بس حچك هيرچع ، وساجد واد هنداوى هنتچم منيه وبدأت بخيته رجعتها ليهم ، وغلوتك هخليها تحفي عشان بس تنضر آدم ، بس أنتِ چومى عمرك ما كنت ضعيفة ."
ليقبلها من جبهتها ويخرج وهو يجر الندم والحسرة عليها فتهوره في الأمس ، هى من دفعت ثمنه اليوم .
ليقابل والدته
" خيتك بچت عاملة إيه ."
ليغمض عيونه بألم
" زى ما هى يا اما كنها مش ويانا خالص ، عمرى ما كت اتخيل ولا افكر حتى أنى اوعلها إكده ا ."" كت فاكر إيه إياك إن ربنا غافل ، اللي عملته في بت الناس اترد لينا وأضعاف مضاعفة ، خيتك انتهت ، وولدك هيتچنن علي أمه ذنبه إيه ، وسچده ذنبها إيه ."
ليهتف بغضب
"أنى احرچ الدنيا چصاد دمعه من عين كنز يا أما ."
لتهتف بتهكم ساخر
" ومحرچتهاش ليه يا واد بطنى لم كانت بتچولك ضربنى ولا ، حبسنى ، ولا لم اتصلت وچالت حبله وضربنى الحچنى يا چاسم ، سكت ، سكت يا چاسم ، كنت فاكرها بتدلع مكلفتش خاطرك تروح ليها مره تطل عليها ولا مره واحده تطمن في الوچت اللي سچده حددت ساجد وچالت ليه أنها خايفه منيك احسن تأذيها ،مخفش لا منك ولا من چيشك اللي برا ، وچه خابر ليه يا واد بطنى عشان خيته ساچد بعد كل اللي هببه في خيتك و عمله ، بس عنديه اخوه عنيك ."كانت تعلم إنها قاسيه عليه لكن كفي ، كفي هى من دللته وهذه هى النتيجه ، لتجلس علي اقرب كرسي فهى تحدثت بدون نفس ، أما هو صُدم من حديثها فهى تقارن بينه وبين ساجد وهو ينتصر عليه ، لكن لا ، سيدفع هو وشقيقته الثمن مثلما فعل في اخته في كنز الدالى .
أنت تقرأ
عشق بلا اسم
Randomأنا فتاه اعشق الحياه اطلقوا عليا كنز فقط لأن كنز لعائلة كبيرة ، والدى الراحل كان يعشق الفتيات ورزق بي بعد أخى قاسم ، كانت حياتى جميلة وهادئة إلي أن دخلها هو دخل لينتقم من اخى وكنت أنا سلاحه المدمر ، له قبل اى شخص آخر ، فأصبحت أسيرة له ، وأصبح عدو وم...