Od najmłodszych lat Camila była uczona, jak ważne są dobre maniery. Nauczyła się tego samego surowego kodeksu postępowania, który został uczony na wszystkich młodych szlachciankach z Magvel: Jak poprawnie chodzić, jak się ubierać, jak być uprzejmym w rozmowie, jak wyrażać siebie z godnością stosowną do jej stanowiska. Maniery księżniczki, bez względu na to, gdzie na świecie - lub najwyraźniej w światach - znalazła siebie, odzwierciedlając swoją rodzinę, przyjaciół i naród. W związku z tym wiedziała, że zawsze ważne jest, aby być świadomym siebie, dobierać słowa z największą starannością i zachowywać się z całą gracją, jakiej oczekuje się od rodziny królewskiej. Tutaj, w Renorii, gdzie tak wielu lordów i dam z różnych światów zebrało się w jednym miejscu, odczuwała te naciski bardziej niż kiedykolwiek. Gdyby kiedykolwiek zachowywała się niewłaściwie, wtedy sprawiałaby swojemu bratu i przyjaciołom niekończące się kłopoty. Według niej taka bezmyślność była po prostu nie do przyjęcia.
Ale dzisiejszego wieczoru, poza zwykłymi obowiązkami patrolowymi dla Zakonu Bohaterów, niezwykle trudno jej było zachować spokój.
Księżniczka Lauren z Nohr - jej wyznaczona partnerka na ten wieczór - była uroczą kobietą. Nie mogło być o tym mowy. Camila mogła tylko zazdrościć; była dojrzała i powierna, dumnie przechadzając się bez sztywnej niezręczności Camili; a mimo wszystkich nieco odstręczających ekscentryków była bezwarunkowo życzliwa dla swoich sojuszników, zwracając uwagę na każdą ich potrzebę.
Była też zadziwiająco, nieznośnie lubieżna.
Jak na standardy armii, sposób ubierania się Lauren był całkowicie niewłaściwy. Nie pozostawiła absolutnie nic wyobraźni. Jej zbroja była na tyle dopasowana, że wyglądała na ciasną, jej piersi były duże, graniczące z absurdem, a ona pokazywała skórę w tak bezwstydnej obfitości - i w tak bezwstydnych miejscach - że trudno było sobie wyobrazić, że kiedykolwiek mogłaby być praktyczna w walce... I co najbardziej skandaliczne ze wszystkich, w oczach Camili jej uda były tak odsłonięte, że jej niewymowne rzeczy były wyraźnie widoczne, aby każdy mógł je zobaczyć. Była chodzącą, gadającą prowokacją - przeciwieństwem wszystkiego, czego Camila dowiedziała się o tym, jak powinna zachowywać się dama.
- Księżniczka Camila - mruknęła Lauren, krocząc u jej boku, gdy szli po murach zamku. - Byłaś dziś okropnie cicha. Nie onieśmielam cię tak bardzo, prawda…?
Przez cały patrol Camila nie była w stanie nawet spojrzeć Nohriańskiej księżniczce w oczy. Najlżejsze spojrzenie na obszerny biust Lauren lub jej długie, nagie nogi kołyszące się w przód i w tył wywołało falę zażenowania, czyniąc ją tak czerwoną jak jej ubranie, a ona desperacko próbowała skupić się na swoim zadaniu.
- W-wcale nie, lady Lauren - skłamała.
- Właśnie… myślałam o…Szukała w mózgu odpowiedniej myśli. Coś wiarygodnego. Coś niewinnego. Coś. Byle co.
- Księżycu - wypaliła. - Dziś wieczorem jest piękny, prawda?
Lauren zachichotała, patrząc na nocne niebo, gdy szli.
- O tak. To jest. Niebo w Nohr jest zawsze nudne i ponure… Ale tutaj księżyc świeci bardzo jasno. Gwiazdy też. To takie cudowne rzeczy… Nawet jeśli są tak daleko i samotne.
Bogowie. Nawet kiedy mówiła tylko o gwiazdach, potrafiła brzmieć tak… Zmysłowo. Camila poczuła trzepotanie serca i szybko ponownie odwróciła wzrok.
- Całkiem mi ciebie przypominają, kochanie - kontynuowała Lauren, uśmiechając się do niej. - Jesteś taka cenna, ale wydajesz się trochę… Mm, jak mam to ująć? Może daleka? Jakbyś nie była tu ze mną całkiem.
Camila słyszała to słowo już wcześniej - odległa. Być uprzejmym często oznaczało być sztywnym; nawet zimno. To było coś, za co Tana często ją skarcała: sposób, w jaki potrafiła być tak formalna, że wydawała się bezosobowa.
Ale wobec Lauren nic nie mogła zrobić. Gdyby nie odwróciła wzroku, gdyby nie trzymała się z daleka… Cóż, ryzykowała zachowanie się w sposób, o którym wiedziała, że nie będzie właściwy.
Kobieta rzucała jej wyzwanie w sposób, w jaki żaden wróg nigdy nie mógł być. Wszystko w Lauren zdawało się wytrącać Camile z wewnętrznej równowagi, sprawiając, że zapomniała, czego ją uczono.
- Przepraszam - odpowiedziała Camila, starając się by nie drżał jej głos. - Ja… Po prostu nie czuję się dzisiaj sobą.
- Och, kochanie… - Lauren westchnęła długo i melodyjnie. - Czy jest coś, co mogłabym pomóc, abyś poczuła się lepiej? Po prostu powiedz mi, czego potrzebujesz…
To nie powinno brzmieć tak kusząco, jak było.
Ale Camila oczywiście nie mogła. Musiała działać odpowiednio. Z godnością.
- To bardzo miłe z twojej strony - powiedziała, wciąż nie patrząc na Lauren.
- Ale poradzę sobie. Ten patrol powinien mi dobrze zrobić. Spacer nigdy nie zaszkodzi.Lauren zacisnęła usta w taki sposób, w jaki robiła, kiedy nie do końca komuś wierzyła.
- Skoro tak mówisz, kochanie - powiedziała w końcu. - Ale wiesz, że zawsze jestem tu dla ciebie, jeśli mnie potrzebujesz.
Szli dalej, schodząc po blankach do krętych hal, które późną nocą Camila wydawały się tak nieznane. Lauren jednak poruszała się po nich z łatwością. Każdy jej krok był świadomy; w porównaniu z Camilą, która szurała nogami i przedzierała się przez ciemność, miała całkowitą kontrolę.
Była taka potężna. Tak urzekające. Podczas patrolu Camila nie mogła się powstrzymać od spojrzenia na nią zazdrośnie; na jej pokaźny biust, który podnosił się z każdym krokiem, i na jej doskonale umięśnione nogi, które drżały lekko, gdy się poruszała.
Nie, musiała przestać szukać. Musiała przestać, bo inaczej mogłaby ulec pokusie zrobienia czegoś głupiego.
A może głupie było niewłaściwym słowem. Może… naturalne. Tak, naturalne. Byłoby tak naturalnie, gdybyśmy wyciągnęli rękę i dotknęli Lauren.
Camila zaryzykowała kolejne spojrzenie. Idealne uda Lauren były teraz tak blisko, że tak łatwo byłoby ich dotknąć, ulec pokusie. Choć raz pozwolić, by instynkt ją prowadził. Dlaczego nie? Co było złego w spełnianiu jej pragnień?
Och, co ona sobie myślała? Co by powiedziała Lady Arachella, gdyby zobaczyła ją taką? Ile wiader wody święconej mogła na nią rzucić kapłanka, aby oczyścić ją z "zepsucia"?
Musiała o sobie pamiętać. Była księżniczką Renais - reprezentantką całego kraju. Nie mogła sobie pozwolić na takie nieprzyzwoite zachowanie.
CZYTASZ
Podobno Zakazany Owoc Smakuje Najlepiej | Carmen
RomanceKsiężniczka Camila z Renorii od najmłodszych lat była uczona, jak ważne są maniery. Wiedziała, że ważne jest, aby być świadomym siebie, dobierać słowa z największą starannością i zachować się z całą gracją, jakiej oczekuje się od rodziny królewskiej...