Prolog: Allra första början.

219 14 0
                                    

Det blåste lätt bland träden. På den mörka ön utan liv var det som vanligt på kvällarna , mörkt , kallt och dött. Ön låg långt i från fastlandet och det var ingen som visste om den mystiska ön. Då kommer ljuset. En flicka som håller i ett ljus, ett ljus som är starkare än något annat. Galloperandes på sin ståtliga häst rider hon fram på ön. Varje del hon rider förbi växer ön av ljus och magin sprudlar. Flickan är vacker och hennes krafter är starka. Hästen är rätt stor och benen starka , krafterna i honom är också starka. När hon ridit halvvägs över ön sjunger hon starkt och fridfullt. Ön fylldes med liv , hopp och drömmar. Hästarna sägs vara det första livet som kom. Alla möjliga raser. Flickan tog hand om de och bara några år senare så fans det ett helt samhälle där. Hon kröntes till deras drottning. Alla älskade henne , Hon var rättvis , god och förstående. Det levde energi i henne. De kunde ta bort allt ont. Hon och hennes häst tillsammans var obesegrade, starka och öns skapare. Flickan hittade också magin i andra som hon kallade soulriders. De hade olika uppgifter och de var hennes rådgivare och kompanjoner. Allt var perfekt och hon styrde ön länge utan att bli äldre. Alla visste att hon skulle vara drottning , alltid. Men helt plötsligt en dag så sprids mörker över ön. De har ingen chans mot ondskan och den onda ledaren kidnappar drottningen. Innan de tar hästen också så säger hon åt den att skydda alla andra med bara en blick. Hästen skyddar medborgarna. Flickan stängs in och blir torterad. En dag så försöker hästen rädda henne. Han lyckas nästan men när han är framme så är hon påväg att dö. Hästen vet att det hända som han kunde göra för att rädda henne var att försvinna. De försvinner i en dimma på ett mystiskt sätt. Ingen häst och människa har någonsin älskat varandra så mycket.

De onda tar inte över ön eftersom soulridersarna stoppar de. Flera år går och då blir bara allt detta en historia , en saga. Enligt en provetsia som skrevs för länge sen ska denna flickan komma tillbaka med ljuset. Rädda ön från ondskan. En flicka lika god som drottningen. Soulriderna letar efter henne men utan framgång. Så tillslut ger de upp och väntar på att hon ska komma som det står under provetsian.

Sanningen om Jorvik.Donde viven las historias. Descúbrelo ahora