Bab 4

6 2 0
                                    

Hye's POV.
"Wait-what?"tanya aku dengan jantung berdebar laju takut Jong Woo perkara sebenar."KAU ADA SKANDAL AND BAYI DALAM KANDUNGAN KAU TU ANAK SKANDAL KAU,PAHAM?"."tu tak betul biy"."please jangan panggil aku biy!!"."siapa kata benda mengarut ni semua?"."kau ingat aku tak tahu password hp kau?".

Aku menelan air liur dan mengambil beberapa minit untuk bertenang.

"Biy,biy jangan salah faham please?"."siapa  Kai?"."biy....."kata aku sambil menangis."baik kau terus terang".

Tiba tiba,pintu bilik diketuk.
"Jong Woo,korang bergaduh?"tanya seorang perempuan.Aku rasa mungkin itu ialah orang gaji kami.

"TAK PAYAH SIBUK,KAU PERGI BUAT KERJA KAU SEKARANG!!"tengking aku dari dalam bilik."w-what?"."PERGI BUAT KERJA SEKARANG,BERAPA KALI AKU NAK CAKAP HAH?".Seorang perempuan membuka pintu bilik kami dan alangkah terkejutnya aku.

"Kau tiada adab"kata emak mertua aku."m-mak?"."dia memang tiada adab mak"sampuk Jong Woo."ouh,kenapa gaduh?"."dia ada skandal mak"jawab Jong Woo dengan slamba."APA?!"."Jong Woo nak ceraikan Hye."."Biy,please......,biy tak fikir ke pasal baby dalam kandungan ni?"kata aku sambil menangis teresak esak.

"Kau pergi keluar dari rumah ni!"tengking emak."emak,kita tunggu baby ni lahir dulu and check dna sama ke tak?"."tak perlu pun"."Kai ialah kawan aku ja,bukan sapa sapa"."nanti aku nak jumpa Kai"kata Jong Woo.

"What?!"."kalau kau tak suruh means kau ni betul betul ada hubungan dengan dia"sampuk emak sambil senyum sinis."t-tak"."kalaulah mak boleh jumpa Seon Ae lagi and jadikan dia menantu"."good idea"jawab Jong Woo sambil merenung aku dengan tajam.

"Bagilah Hye peluang".

****

Seon Ae's POV.
"Thanks Yung Gi sebab bagi rantai ni"kata aku sambil melihat mukanya yang merah jambu malu malu kucing.

"Alah,takde apelah"."Yung Gi,sejak kita couple lahkan,Yung Gi macam tak ikhlas ja"."m-means?"tanya Yung Gi dengan gugup."yela,Yung Gi macam nak duit Seon Ae ja"."Seon Ae,please trust me".Tiba tiba hp aku berbunyi menandakan ada mesej masuk.

From:unknown

?:hi

?:saya nak tanya,Yung Gi tu siapa bagi awak?

End message.

Aku hairan.Ada beribu ribu soalan didalam otak aku.

"Seon Ae?"."y-ya?"."esok tengok wayang"."ok".

****
Lisa's POV.
"Jisoo,rasanya macam kasihan pulak tengok Puan Choi takda anak jaga dia,Hye gaduh dengan dia,Seon Ae pergi entah ke mana"."Ya,Seon Ae rasanya dah hidupan baru kot"sampuk Jennie."kita pergi restoran,jom"ajak aku dengan gembira.

Kami bersiap lalu pergi ke restoran.

Jennie's POV.
Kami sudah tiba didestinasi dan mencari tempat duduk.Jisoo memesan makanan untuk kami semua.

"Sweetnya couple tu"kata Lisa dengan cemburu."alah,Jungkook?"kata aku sambil mengangkatkan kedua dua bulu kening aku."Si jebon lapuk tu manalah sweet manapun"jawab Lisa sambil memaling muka dari aku."eleh,2 teddy bear besar peti ais warna pink ngan putih Jungkook bagi,hah sweetla tu"kata aku sambil menjeling Lisa.

"Alah,tuja pun"."Bunga mawar palsu yang tak pandai layu tu pun Jungkook pernah bagi".

Sorry readers,author tahu author ni seorang pemalas.Author sibuk sangat kebelakangan ni sebab among us,bts universe story dan drama korea 18 again.Maafkan author okay?

Boss Park's love story 2Where stories live. Discover now