Multimedia: Evşan
İste böyle uyanmıştım musmutlu rüyamdan. Gerçekler tokat gibi vurmustu yüzüme. Kollarımda ölmüştü sevdigim adam 1 yıl önce hem de benim yüzümden.
Bunları düşünmek hüzünlendirmisti beni. Evşanın cırtlak sesiyle hüzün bulutlarını dağıtıp mutfağa koştum.
-Hay anasını yaa off.
-Noldu sakar yine ne kırdın :)
-Sus bi kızım yaa ayağımın altına birşey battı!
Biraz sonra tezgahta duran kırılmış kupayı görünce önce durdum. Bu benim kupamdı ve sanırım kulpu da suan Evşan' ın ayağının altındaydı. Gülmeye başladım hem de kahkahalarla. Evşan ise ayağının altındaki kulpu alıp çöpe attiktan sonra
-Gülme bee gel de hazirlanalim daha çok işimiz var. dedi ve kolumdan çekiştirerek banyoya soktu beni.
- Yıllık kirinden arin odanda bekliyorum seni dedikten sonra kapıyı kapattı.
Ilık bir duş alıp saçlarımi kuruttuktan sonra odama geçtim ve Evşanın saçlarını maşa yaptiktan sonra kendi saçımı da mısır örgü yaptım.
Altıma pantolon uzerine de kot gömleğimi giyip makyaj masamın önüne oturdum. Göz kalemi, rimel biraz da pembe ruuj... Harika görünüyordum. Aylar sonra ilk defa aynaya bakmıştım ve bu süreçte saçlarım epey uzamış olacak ki ördüğüm halde saclarim belime geliyordu.
Çantamı ve ayakkabı kombinimi de hallettikten sonra Evşana döndüm.
-Ben hazırım hadi gidelimmm :)
-Ooo pınar hanım yine güzelliğin
dibine vurmuşsun. Kızım bırak da bize de kalsın üç beş erkek :)
-Abartma Evşan hadi gidelim artık.
Annemi öpücüklere boğduktan sonra evden dışarı adımımı attım. Güneşin karşısında gözlerim kısılmıstı istemsizce.
Otobüs durağına gidene kadar hiçbir sıkıntı olmadı olamazdı zaten. Mahallede annemi tanımayan yoktur. Herkes korkar bana en ufak birşey söylerken.
Evşanla otobüse bindik. Kızılayda indik. Burayı gerçekten özlemiştim. Önce Olgunlar Sokakta birçok dükkâna girip çıkarak kitapları karıştırdım. Önceliğim ikinci el olmasıydı.
Bunun nedeni bende bir sır bunu sizlerle paylaşmami ister misiniz?
Peki o zaman söyleyim. İkinci el kitaplar her okuyanın içinde yaşanmışlık beğenmişlik çizgileri, kitabın sayfalarında kayboluşları benim için. Onların begenip altını cizdikleri cumlelerden kıvırdığı yapraklardan o insanın ruh halini yaşanmışlıklarını tahmin etmek benim en buyuk tutkum.
Evşan sevmezdi pek kitapları.
-Of pınar yaa kitap almaya mi geldik buraya yeter bir poşet dolusu kitap aldın bi de yeni olsa gam yemiycem kizim eskici misin sen paran mı yok neden ikinci el alıyosun?
- Bu bir sır Evşan kimseyle paylasamam(artık biliyorsunuz :) )
- Ayyy cok yoruldum ben hadi cafeye gidip oturalım biraz.
-Olur sen çık ben parasını verip geliyorum.
Dükkândan çıktık ve aşağı yürüdük. Kafeye girip iki türk kahvesi istedikten sonra çevreye bakındık. Bir kadın ve yanında kızı koyu bir sohbet ederken baska bir masada uc kiz selfie yapıyorlardı ve buna benzer bir cok manzara... Bir kişi dışında. En köşede bir erkek ilişti gözüme tek başına oturmuş neskafe içiyordu.
Evşan da farketmiş olacak ki
-Bizim Leyla yine nereye daldı?
Arkadaşlarım bana leyla derler genelde :)
-Şuna baksana Evşan. İşte işte şu kırmızı tişörtlü çocuğa. Ne kadar tuhaf bi hali var. Bakışları donuk. Birşeyler düşündüğü besbelli fakat nasıl başarıyorsa cok güzel gizliyor bakışlarında düşüncelerini. Ama kesinlikle romantik birine benziyor.
- Ya sen şuna hem yakışıklı hem romantik çocuk. Zengin de. Fakat sevgilisi var mı anlayamadım desene.
Dedikten sonra kahkahayı patlattı Evşan.
-Bunu anlamama gerek kalmadı sanırım diyerek önümüzden geçip çocuğun karşısına oturan kızı gösterdim gözlerimle.
Kız kısa şort ve askılı badisiyle tüm fiziğini ortaya koymuş fakat fiziğine meydan okurcasına cirkef suratı, cadı gibi kabarık saçlarıyla mide bulandırıyordu.
Az sonra çocuk kıza acı bir türk kahvesi söyledi. Evşanla göz göze geldik ve şaşkın bakışlarımızı iyice köşedeki masaya diktik. Kahve geldi çocuk kızla birseyler konuştuktan sonra kız kahveden iki yudum aldı. Heyecanımız ve şaşkınlığımız iyice artmıştı.
Ne konuştuklarını daha dogrusu kız ağzını bile açmıyor erkeğin ne konuştuğunu cok merak ediyor fakat duymuyorduk. Kız birden ağlamaya başladı ve masadan kalkıp gitti.
Onunla birlikte bakışlarımız da masadan kalktı. Biraz daha bakarsak çocuğun üzerine atlayıp ağzını burnunu kirabilirdim. Çocuğun rahatlığı görülmeye degerdi.
Bir sıcak çikolata söyledi ve telefonla bikac numara çevirip birini aradi. Az sonra başka bir kiz geldi ve çocuğn dudağına pat diye yapıştı. O anda Evşana döndüm ve
-Romantik mi demistim? Kusura bakma kuralı unuttum sanırım. Neydi kuralımız. ERKEKSE ODUNDUR!!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Merhaba De!
ChickLitHer an mı bi aksiyon olur insanin hayatında. Her sabah gözümü açtığımda içimden de dediğim gibi. 'Hadi bakalım Pınar yeni bi aksiyona merhaba de?!?!'