☆פרק סיום - פרד וזואי מגיבות☆

65 8 6
                                    

אז לכבוד סוף הספיימיניזם, הזמנתי אורחת מיוחדת לפינה שלנו היום, ויחד נגיב לדעות וסטיגמות על פמינסטיות (תתכוננו, זה ארוך)

אז קדימההההה

1 .פמיניסטיות שונאות גברים.
זואי: זה ממש לא נכון. פמיניזם, בהגדרתו, זה השאיפה לשוויון בין גברים לנשים. שוויון פועל לשני הצדדים. פמיניזם אמור לעזור גם לגברים, כי יש נושאים מסוימים שבהם יש אפליה לרעת גברים, לדוגמה משמורת בגירושין. 
פרד: מה שזואי אמרה.

2.  פמיניסטיות עושות סתם דרמה.
זואי: כן, פמיניסטיות בהחלט עושות הרבה דרמה. בהתחשב בכך שאנחנו סובלות מאפליות נוראיות ומנסות לתקן אלפי שנים של דעות קדומות, אני חושבת שזה מוצדק לחלוטין. 
אנחנו חיות בעולם שבו בנות לא מקבלות שכר שווה, מוטרדות, נאנסות, וצריכות לשבור סטיגמות נוראיות כדי להצליח בחיים. צריך לתקן את הבעיות האלו וצריך לתקן אותן עכשיו. הדרך היחידה למשוך תשומת לב ולהשפיע היא לעשות דרמה. 
פרד: אני?!?!?!?!? עושה?!?!??!?! דרמה?!?!?!?!? אני?!?!?
סתם, אבל ברצינות, אני צריכה להסביר כמה זה לא נכון? כל הפרקים של הקודמים של הספיימיניזם לא עשו את זה במקומי?

3. פמיניסטיות לסביות
זואי: חלק מהפמיניסטיות הן לסביות. בדרך כלל יש חפיפה מסוימת, ורוב הלסביות הן גם פמיניסטיות פשוט בגלל שלרוב הן מאמינות בשוויון במגוון נושאים, לא רק נטייה מינית. אבל לא כל הפמיניסטיות הן לסביות. אני, לדוגמה, מגדירה את עצמי כסטרייטית, ואני מאוד מאוד פמיניסטית. יש לציין שאני תומכת לחלוטין בשוויון זכויות לקהילה הגאה, וכמו שאמרתי מקודם, זה פשוט בגלל שהרבה פמיניסטיות מאמינות בשוויון מוחלט לכולם/ן, ולכן הרבה פעמים פמיניסטיות גם יתמכו בקהילה הגאה ויתנגדו לגזענות או לכל סוג אחר של אפליה.
פרד: אני עוד לא מגדירה את הנטייה המינית שלי מהסיבה הפשוטה שעוד לא נמשכתי מינית. 
יש פמינסטיות שהן לסביות, כמו שיש פמינסטיות שהן הטרו, כמו שיש פמינסטיות שהן בי ופמינסטיות שהן פאן או גרייסקסואלית או א-סקסואליות או דמיסקסואליות או כל משיכה מינית אחרת ששכחתי לציין. המשיכה המינית שלי לא משפיעה על היותי אישה. 
דוגמא לפמינסטית הטרו: אמא שלי, שנשואה 18 שנה לגבר שהיא אוהבת, וכל חייה נמשכה לגברים. 

4. פמיניסטיות שונאות ורוד ודברים "נשיים"
זואי: זה לא מדויק. אני חושבת שיש פמיניסטיות מסוימות שפוחדות שלא ייקחו אותן ברצינות אם הן יאהבו דברים שנחשבים "נשיים", ולכן הן ידכאו את הצד הזה שלהן. אבל זה שאני פמיניסטית לא אומר שאני לא אוהבת את הדברים האלה. אני אישית די טום בוי, ואוהבת מאוד ספורט, ואני שונאת איפור, לק, שמלות וחצאיות, תכשיטים ועוד הרבה דברים שנחשבים "נשיים". אני שונאת ברביות, אבל מסיבות שונות. אבל זה לא קשור לכך שאני פמיניסטית. זה פשוט האופי שלי. אני חושבת שדיכוי של הצד ה"נשי" באישיות שלך גרוע בדיוק כמו דיכוי של הצד ה"טום בוי" של האישיות שלך. אני חושבת שלכל אחת ואחד מגיעה הזכות לבחור לאהוב ורוד, איפור, תכשיטים או בובות, וגם הזכות לאהוב ספורט וללבוש מכנסיים ולא חצאית. 
פרד: אני בעברי הייתי הילדה הכי סטיגמה לבת שיש - לק, איפור, נסיכות, ורוד, שמלות וכו'
כיום אני אוהבת שמלות (אבל לא חצאיות) ותכשיטים, לא כל כך אוהבת ורוד, שונאת ברביות בהגזמה (אני מוכנה לפרט אחכ) והציפורניים שלי? כסוסות לגמרי וחסרות לק.
זה משנה? לא!
פמיניזם הוא זכות הבחירה. הבחירה שלי מה אני אוהבת ולא אוהבת. מה חשוב לי ולא חשוב לי. ואני יכולה לבחור להיצמד לסטיגמות הנשיות ולהיות עקרת בית, מ*בחירה* אישית שלי! 

🎉 You've finished reading ☆ספר ספיישל - הויקיפרדיה- ספיימיניזם☆ 🎉
☆ספר ספיישל - הויקיפרדיה- ספיימיניזם☆Where stories live. Discover now