הפרק הזה מוקדש ל
maymay552
שביקשה אותו (:אוקי, מה שכתוב פה בייסיקלי מועתק מהמצגת המהממת שהכנתי לשיעור חינוך בנושא אישי😂
*** לפני שנתחיל, רק רוצה להבהיר את ההבדל:
מין - זכר/נקבה - הגוף שבו נולדנו.
מגדר - גבר/אישה, בן/בת - ההתנהגויות והתחביבים שהחברה הגדירה לזכר ונקבה.
למשל, טרנסג'נדר לפני תהליך שינוי מין יהיה נקבה, אך גבר. ***פמיניזם ליברלי
הפמיניזם הליברלי הוא הזרם הפמיניסטי הראשון. הגישה שתומכיו ותומכותיו דוגלים ודוגלות בה היא גישה שמשאירה הבדלים התנהגותיים מסוימים בין גבר לאישה, אך ההבדלים האלו לא יוצרים הבדל מעמד וזכויות בין גבר לאשה.
אני עד לפני כמה זמן הגדרתי את עצמי כליברלית.. אחרי שקראתי קצת על הזרמים השונים, התחלתי להתחבר גם לתפיסות אחרות. אני עדיין די תומכת בפמיניזם רדיקליפמיניזם מרקסיסטי
הפמיניזם המרקסיסטי טוען שגברים מנצלים נשים כדי שיעשו להם ילדים ואת עבודות הבית, תמורת הגנה כלכלית. ההצעות של הפמיניזם המרקסיסטי לשינוי היו: ביטול הרכוש הפרטי- ברגע שלא יהיה רכוש פרטי, לגברים לא יהיה מה להציע, ונשים לא יצטרכו להיות משועבדות להם. ההצעה השנייה היא שנשים יצאו לעבוד, ובכך לא יהיו תלויות כלכלית בבעל. כיום הפמיניזם המרקסיסטי מציע שיחולק תשלום תמורת ביצוע עבודות הבית.
אני פחות מתחברת לגישה הזו. אני חושבת שתשלום עבור עבודות הבית הוא לא מה שיפתור את המצב הקיים, ומשהו ברעיון הזה לא נשמע לי נכון - צריך לשלם לאמא או אבא שלי כדי שידאגו לי ולעצמם? (להכין אוכל, לטפל בי, לשמור על הבית במצב סביר) יש בזה משהו מעליב.. כאילו אני עול.. (ואני בהחלט כזאת לול) זו לא חובה ברורה? כלומר, אם הההורים שלי ילדו אותי, מן הסתם שידאגו לצרכים שלי עד גיל מסוים.. לא ככה?פמיניזם רדיקלי
הפמיניזם הרדיקלי מציג עמדה בה המערכת הקיימת פגומה מיסודה ולא ניתן לשנות אותה. הפתרון היחיד לשוביניזם לפי התפיסה הרדיקלית, הוא הקמת ארגונים לנשים בלבד, ויצירת "מרחבים מוגנים" לנשים בהם ידברו על הנשיות שלהן רחוק מהגברים.
אני ממש מתנגדת לפמיניזם הרדיקלי. החברה והגברים לא פגומים מיסודם (אתם לגמרי אחלה גברים!), ותמיד אפשר לשנות דברים עם מספיק כוח רצון!
מפגשים רק של בנות זה מאוד נחמד, אבל בתור דרך חיים זה לא ממש מוצא חן בעיני.
יש ב"ריק ומורטי" פרק פרודיה על פמיניזם רדיקלי, לכו וצפו מהר, סדרת חובה בכללי.פמיניזם פוסט מודרני
הפוסט מודרניזם היא תפיסת עולם שאומרת שאין דרך אובייקטיבית להסתכל על העולם, לכן כל ידע הוא חלקי כי הוא תלוי בנקודת המבט שלנו. כמו כן, היא אומרת שהשפה מכתיבה לנו את ההתנהגות, כלומר, שאם לא היו לנו מילים מסוימות שמגדירות נושאים מסוימים, אז הנושאים האלו לא היו קיימים מבחינתנו. מה שהתפיסה הזו אומרת לגבי האישה הוא שבגלל שהגדרנו "אישה" ו "גבר" אז יש אישה וגבר, אך בעצם נשיות וגבריות היא סתם הגדרה שלנו, ולא ממש קיימת...
חייבת לומר שמאז שקראתי על התפיסה הזו בשביל השיעור שלי, הדעה שלי די השתנתה, ואני די מסכימה עם זה שאין "גבריות" ו"נשיות", אלא רק הכתבה של החברה לאיך כל אחד מהמינים צריך להתנהג.הפמינזם שלי
אני לא בדיוק יודעת לאיזה זרם אני שייכת. איפשהו בין ליברלי לפוסט מודרני.
החזון שלי לעולם מושלם הוא עולם שבו לא יגידו "איזה יופי! אישה ראש ממשלה!", או "וואו, גבר עקר בית!" כי זה יהיה עניין שבשגרה.
עולם שבו להתלונן במשטרה על הטרדה מינית לא יהיה תהליך ארוך ומצלק, לא משנה אם את בת, או אתה בן, או ג'נדרקוויר, או ביג'נדר או וואטאבר.
עולם שבו "נקבה" או "הומו" לא יהיו קללות.
עולם שבו לאף אחד לא יהיה אכפת אם מה המגדר שלך/כם/כן מעבר ללשון פנייה.
עולם שבו פשוט נוכל להיות מי שאנחנו, ולאהוב מה שנרצה, בלי לפחד משיפוטיות.
זה בעיני, הפמיניזם הפרדי (מלשון פרד).באיזה זרם פמיניסטי אתםן מגדיריםות את עצמכםן?
שבוע טוב ומלא אהבת חינם❤❤🦒🦒
YOU ARE READING
☆ספר ספיישל - הויקיפרדיה- ספיימיניזם☆
Historia Cortaכל הספיימיניזם במקום אחד (: כותבת: פרד @fred_the_female123