3.

9 0 0
                                    

Wanneer de les voorbij is staan ​​Lucie en ik te wachten buiten de klas op Helena, die onverwachts naast een nieuw meisje moest zitten. kijk ik weet van Helena dat ze dat totaal niet leuk vind, maar als ik naast een nieuw persoon zou moeten zitten zou ik 't niet een big deal vinden. kan ik alleen maar meer nieuwe mensen ontmoeten. door deze lach ik zelfs. "wat?" zegt Lucie grinnikend. "oh, nee niets" Helena komt de klas uitgelopen, met een chagrijnig gezicht waardoor Lucie en ik allebei moeten lachen. "ja wat, waarom moet ik nou precies die zijn die naast een nieuw meisje moet zitten, ze heeft geen woord tegen me gezegd" legt Helena ons uit, alsof haar leven er van af hangt. "nah zo erg zou het ook niet zijn" zeg ik beleefd. "yeah right" zegt ze terug met een sarcastische stem. 

we lopen door de gang naar ons kluisjes en we zien het nieuwe meisje praten met Lucas. "oh kijk, ze heeft toch een nieuwe vriend gemaakt hier" zegt Helena lachend. soms kan Helena wel gemeen zijn, maar dat soort opmerkingen negeer ik altijd gewoon. in mijn oog hoeken zie ik Valerie naar Lucas en het nieuwe meisje toe lopen. "dus Lucas, toch nog een vriend gemaakt hier zie ik" zegt Valerie lachend tegen hem, Christa lacht alleen maar een beetje om alles wat Valerie zegt. ik was ook ooit vrienden met Valerie, een lange tijd terug, tot dat ik haar had verteld dat ik verliefd was op Noah en één week later had ze een relatie met hem. ik was zo verdrietig dat ik twee hele grote bakken ijs had gekocht en in mijn bed had opgegeten met zielige muziek op. ik schud me gedachtes weg en richt me op Valerie. "en jij bent de nieuwe hier?" zegt Valerie tegen het nieuwe meisje. ik weet nu al dat er een gemene opmerking achteraan komt dus ik wil naar hun toe lopen maar Lucie houdt me tegen. "weet je zeker dat je dat wilt gaan doen?" ze kijkt me aan "ja dat weet ik heel zeker" zeg ik en ik loop richting hun. "wat zie je er leuk uit" zegt Valerie tegen het nieuwe meisje "voor een dakloze" en ze lacht. "ik denk dat jij maar eens wat aan je uiterlijk moet gaan doen Barbie, oh en doe dan ook meteen wat aan je innerlijk" ik glimlach gemeen naar haar en ze draait zich naar mij. "och och, heb je irma ook weer hoor" zegt ze. "ja klopt, laat hun gewoon met rust" zeg ik terug "ga je je nieuwe vriendjes beschermen, nog steeds zo boos over Noah "zegt Valerie lachend." dat is 3 jaar geleden, je bent gewoon een arrogant wijf, dat overal over zeikt en iedereen naar beneden haalt, en weet je wat Val? dat kun je niet bij mij "ik zie haar ogen tot spleetjes gaan en slaat haar armen over elkaar." Lucas, en Rebecca was het toch? kom dan gaan we ergens anders heen waar het tenminste een leuke zweer is "ik glimlach vriendelijk en we lopen naar Lucie en Helena. ik hoor Valerie nog schreeuwen" weet je jij bent gewoon ... je bent gewoon ... een .. een kut wijf! "ik lach en negeer haar. wanneer wij bij Lucie en Helena staan, kijk ik hoe ze naar Noah loopt en helemaal over hem heen leunt. Lucas en Rebecca bedanken me allebei." geen dank, ik kan haar gewoon niet uit staan" zeg ik "is wel waar, kijk hoe ze erbij loopt" zegt Helena lachend.


en zo gaan er weken voorbij, Lucie, Helena en ik betrekken Rebecca en Lucas bij de groep. Lucas heeft mij verteld dat hij op jongens valt maar durft het niet aan iemand te vertellen. ik heb hem geholpen met uit de kast komen. Rebecca vroeg mij hoe je voor jezelf moet opkomen omdat ze dat niet zo goed durft dus ik heb haar tips gegeven hoe je moet reageren als dit nog een keer gebeurd.

How i met you - Justin Bieber 'dutch'Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu