wanneer ik de bel van de laatste les hoor, lopen Lucie,Lucas, Rebecca en Helena al de gang op . "jongens wacht even" roep ik. ik zie ze stil staan en ik loop uit het klaslokaal naar hun toe. "komen jullie mee naar mijn huis, dan kunnen we mijn verjaardag een beetje vieren, waarschijnlijk hebben mijn ouders wel taart gehaald en ja dat" en ik kijk hun aan alsof ik wel weet dat ze ja gaan zeggen, want als ik vraag of ze willen afspreken dan kunnen ze ook altijd wel.
"Rebecca en ik zouden eigenlijk euhm, kijken voor een Ariana grande trui" zegt Lucas snel. ik kijk een beetje verbaast "maar dat kan toch ook een andere keer?" "nee dat moet vandaag want morgen halen ze alles van de Ariana collectie uit de Primarkt" zegt Rebecca. "uh, oke Lucie en Helena?" ik kijk naar hun. "wij hebben vandaag eigenlijk met een hele oude vriendin afgesproken die echt 2 uur hier vandaan woont, dus we moeten eigenlijk nu meteen gaan" en ze lopen allemaal weg zonder iets te zeggen, en ik sta alleen in de gang.
ik loop naar de meisjes wc's en sluit de deur achter me. tranen gaan over mijn wangen heen. "waarom moeten ze nu allemaal ergens anders heen op mijn achttiende verjaardag, ze wisten dat ik vandaag jarig zou zijn" wanneer ik na 5 minuten op de wc gezeten heb, de wc's weer uit. ik loop alleen over het plein, pak mijn fiets en fiets in mijn eentje naar huis. onderweg bedenk ik me dat ik eigenlijk nog nooit echt alleen heb gefietst naar huis want Lucie en Helena en ik fietsen altijd samen en nu natuurlijk ook met Lucas en Rebecca.
ik zet mijn fiets in de schuur en open de achterdeur, die op slot zit. mijn ouders waren toch thuis, ik dacht dat ze een dag vrij hadden gevraagd voor mijn verjaardag. blijkbaar ook niet, lekkere verjaardag. het is helemaal stil. ik loop door de keuken naar de woonkamer deur. ik doe de deur open. "supriseee!!!" ik schrik want er gaan party poppers af en daarna zie ik mijn ouders, mijn zusje, Lucie, Helena, Lucas en Rebecca staan.
JE LEEST
How i met you - Justin Bieber 'dutch'
FanfictionEindelijk krijg ik voor mijn verjaardag van mijn ouders kaartjes voor de sweetener tour van Ariana grande in Amsterdam, dan krijgen we ook nog eens te horen dat Justin Bieber mee optreed met een paar liedjes. Ondertussen komt er ook een nieuw meisje...