21. Küçükken Alıştırmadılar. Şimdi De Zor Geliyor

7 3 4
                                    

Olabilir... Anne ve babanız namaz kılmayan kişilerdir, nediye öğretsinler ki? Ya da cahillik yapmış öğretmemişlerdir...Onlar hesabını Allah'a vereceklerdir... Sizin namaza başlamavaktinizi anne ve babanız değil Allah belirlemiş... Şu ana kadarnamaz kılmak aklınıza gelmemişse ve bu sayfaya kadar sabırlaokuduysanız sizi namaza davet ettiğimi anlamışsınızdır...

Bu mazerete sığınanlar anne ve babalarına kızmış, ömürlerinin sonuna kadar namaz kılmamaya karar vermişlerdir... Kızgınlık küçük yaşta başlamış hala devam ediyor... Yıllar sonra niçinnamaz kılmıyorsun diye kendilerine sorduğumuzda" küçükkenalıştırmadılar, şimdide kılmak ağır geliyor.." diyecekler... 

Sorun kendilerine çocuklarınızı namaza alıştırıyor musunuzdiye, hayır diyecekler. Kendileri anne ve babalarına topu attığıgibi evlatları da kendilerine atacaklar... Topu atan memnun alanmemnun...

Bugün birçok insan anne ve babasından namazı öğrenmedi... Babam imam olmasına rağmen namaz kılmıyordum... Kıldığımı sanıyordu sadece... Babam öğretmedi diye kılmamazlıkyapamazdım ki? 

Zannedersem birileri namaz ve Kur'an öğrenimi için ' küçükken öğrenemezsen büyüyünce hiç öğrenemezsin 'anlayışını suiistimal ediyor... Erken yaşta öğrenmeleri için güzel bir tehdit olanbu söz ileriki yaşlar için kılmama sebebi oluyor... Çok ilginç...

Şu zor geliyor bahanesini biraz kurcalayalım... Namazınnesi zor geliyor? Yani bir süre kıldınız da yorucu mu geldi dekılmayı bıraktınız? Eğer alışamama korkusu yaşıyorsanız çözümüçok kolay... Hemen bir başlık atalım ve konumuzu toparlayalım.

Namaza nasıl alışabiliriz? 

1- Namazın, hayatımızın bir parçası olduğuna şartlanalım. 

2- Namazı kaçırdığımız zaman sanki cennet kapılarının yüzümüze çarpıldığını hayal edelim. 

3- Hemen şimdi başlamaya karar verip en yakınlarımızdandestek almaya başlayalım. 

4- Sadece bulunduğumuz vaktin namazını düşünerek önümüzde tek bir namaz var ve bu namaz benim son namazım olabilir diye düşünelim. 

5- Namaz öncesi beş dakika niçin namaz kılmamız gerektiğini düşünelim. 

6- Namazda okuyacağımız ayetlerin Türkçe anlamlarınıokuyalım. 

7- Namaz kılmayanların Mahşer gününde gireceği sıkıntılarını düşünelim... 

8- Müslüman'ız diyorsak namaz kılmalıyım diye şartlanalım... 

9- Her an öleceğimizi düşünelim... 

10- Kılmadığımız vakit namazlarını gözümüzde büyütmeyelim...

Maddeleri arttırmak mümkün... Siz yeter ki hemen karar verin, inanın Allah sevdirir size namazı...  

Topu size attım yani :)

[TR/🇹🇷] Müslümanım diyen bir insan niçin namaz kılmak istemez?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin