28. Namaz Kılmıyorum Ama Namaz Kılanlardan Daha Dürüstüm.

3 2 0
                                    

Bu başlığı yazarken gözlerimin önünde şöyle bir tablo canlandı:

'İnsanların tamamı Allah'ın huzurunda ve amel defterleriaçılmış sırayla namazları soruluyor... 

İnsanlardan bir gurup; 

'Yapmış oldukları hayırlardan, anne ve babasını gönderdiğihacdan ve vermiş olduğu sadakalardan bahsediyor... Allah niçinnamaz kılmadınız? Diye soruyor, bunlar; 'Allah'ım bizler namazkılanlardan daha dürüsttük.' Diye cevap veriyorlar... 

Bu, soruya verilen doğru bir yanıt mıdır sizce? Namaz kılmak ayrı bir şey, dürüst olmak apayrı bir şey değil mi? Bu şunabenzer; Matematik ödevini yapmayan bir öğrenci, öğretmenine;her ne kadar ödevimi yapmadıysam da kimya dersim süperdir...İnanın aynı bu örnek misali...

Karnenizde bir dersiniz bile zayıf olunca, başarılı olduğunuzdiğer derslerin hiç bir önemi kalmıyor... Ne takdir belgesi alabiliyorsunuz ne de teşekkür belgesi... Ameller de karnedeki notlargibidir... Edebiyat dersinizden çok başarılı olmanızın matematikdersine bir katkısı olmaz... 

Dürüst olmanızın karşılığını bu dünyada mutlaka alırsınız...Bu dürüstlüğünüzü namazla süslemeniz Allah katındaki derecenizi artırır. Kılacağınız namaz, dürüstlüğünüzün ahiretteki karşılığını da kurtarmış olur... Bir taşla iki kuş...

Namaz olmayınca ciddi sıkıntılar yaşanır mahşerde... Benceiyi hesaplar yapın... Çevrenizdeki namaz kılanlar, zaten yaptıkları yanlışların cezasını görecekler, o yanlışlara kızıp da namazı terketmekle inanın sağlıklı bir tavır sergilememiş olursunuz... Kılacağınız namazlarla insanlara örnek olmaya çalışın... Kılacağınız namazlarla onlara ders verin... Kılacağınız namaz dürüstlüğünüzüolumsuz yönde nasıl etkiler? Niçin namaz kılmak bu kadar ağıreliyor?

Bence başka sebepleri olmalı... Namaz kılan bir insanın hatalarına kızıp ta namaz kılmadıklarını söyleyenler içindeki inançsızlığı dışarı yansıtmamaya çalışıyorlar diye düşünüyorum...Çünkü bunlar namaz kılan Müslümanları pek sevmiyorlar...Yakın akrabalarımın birinden de biliyorum... Her konuşmasına İslam dünyasının geri, batının ise gayet modern olduğundanbahseder...

_ 'Bir namazın eksik sizin 'dediğimizde sanki namaz kıldığında namaz kılıp ta hata yapanlar gibi olacağını zannedercesine; 

_'Yok, kalsın almayayım' der... Bu mazerete sığınanların genel yapısıdır bu... İnanın sizin namaz değil de iman probleminiz var... Neye nasıl iman ettiğinizi ve nasıl iman etmeniz gerektiğinibence hemen düşünün...

Dürüst olmak gerekirse eğer; namazsız bir dürüst,dürüst değildir...

[TR/🇹🇷] Müslümanım diyen bir insan niçin namaz kılmak istemez?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin