Yaşlandıkları halde namaz kılmayanların birçoğu yaşlanıncakılacağım inşallah diyen insanlardı... Yaşlandılar, ama kılmadılar-kılmıyorlar... Herhalde hala kendilerini onsekizlik olarak görüyorlar... Bu mazerete sığınanlar namaz kılmayacağım demiyorlar... Böylelikle hesap gününde işin içinden sıyrılacaklarınısanıyorlar...
Bu mazeret, ibadetleri erteleme hastalığından besleniyor.Nefsinin isteklerine ters düşen ibadetleri güzel bir kılıf bularakpaketleyip rafa kaldır, varsa ömür ve kalırsa iman, raftan tekraral ve onları tekrar yapmaya çalış... Yaşlanıncaya kadar yaşama garantisi olmayan bir hayattayız... Gidin mezarlıklara ölüm tarihinden doğum tarihini çıkarın çoğunun kırk yaşının altında olduğunu görürsünüz...
Allah bilir ama belki de çoğu yaşlanınca kılacağım diyen insanlardı... Merak ettiğim bir durum var: İnsanlar neden yapmasıgereken ibadetleri ertelerler?... Kimi, ramazanda başlayacağımder, kimi işlerim düzelsin sonra başlayacağım der... Mutlaka birtarih koyarlar... En erken tarih belirleyenler pazartesi başlayacağını söylerler...
Adı konulan tarihe kadar kalp rahattır... Günahlardan muaftır!... Hesabı sorulmaz!... Verilen o tarihe kadar namaz gündemini işgal etmez... Fakaaat! Tarih yaklaştıkça iç muhasebeniz,iman durumunuz oranında kızışır... Yeni bir bahane bulunur vetarih tekrar ertelenir... Bu paragrafı yazarken arkadaşlarımdanbirine içtiği sigaranın caiz olmadığından bahsettim,o da evlenince bırakacağını söyledi... Evleninceye kadar canı alınmayan arkadaşımız, İlk çocuğu olunca bırakacağını söyledi... İnanın ikinciçocuğu oldu ve hala içiyor. Geçenlerde karşılaştık;
Gülerek ; 'Umre'ye gidince bırakacağım abi 'dedi. Kısmetsebu sene gidecek... İnanın bırakıp bırakmayacağını merak etmiyorum... Biliyorum ki umre dönüşü yeni bir bırakma tarihiylegelecek...
Burada üzerinde ısrarla durmamız gereken bir konu var. İbadetler neden ertelenir? Neden ibadetler sosyal hayattan çıkarılır?Neden ibadetlerin varlığından rahatsız oluyorlar?
Gerçi önceki bölümlerde yer yer açıklamaya çalıştık amayine de başlığımızı atarak bu sorun için çözümler üretmeye çalışalım.
Namaz neden ertelenir?
En erken hafta başına ertelenen namazın erteleme bitiş tarihi yaşlılık zamanıdır... Erteleme hastalığının en büyük sebebi; işlenilen günahlardan vaz geçmek istenmemesi, hayatın daha darenkli yaşanmak istenmesi, Geleceğin garanti altına alınmak (Tavizler vererek çok çalışıp mal biriktirenler) istenmesi vb.
Aslında hayatlarından soyutladıkları namaz hiç de buna engel olmaz... Ama şunu çok iyi biliyorlar ki, kılacakları namaz canlarını sıkacak... Kılacakları namazın hatırlatıcı olması zevklerinikursaklarında bırakacaklarını çok iyi biliyorlar... Zaten yaşlılıkbirçok harama engel... İnsanı hayatın renkli sahnesinden uzaklaştırır yaşlılık... Kılınacak namazların eda edilmesi artık nefsepek de ağır gelmez... Tabii kalpte, namaz kılmayı tetikleyecekiman kalmışsa...
' Yaşlanınca kılarım' demeyi 'yaşlanıncaya kadar ölmezsem kılarım, ölürsem de mesul olmam 'demek olarak mı anlamamız lazım acaba? Ne dersiniz?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[TR/🇹🇷] Müslümanım diyen bir insan niçin namaz kılmak istemez?
SpiritualMüslümanım diyen bir insan niçin namaz kılmak istemez? Yazar, aşağıdaki sebeplerden dolayı namaz kılmayanlara cevap vermektedir: 1. Namaz kılmak için kendimi henüz hazır hissetmiyorum. 2. Birkaç defa denedim ama alışacağımı zannetmediğim için bırakt...