Karar verdiği saate son yarım saat kalırken çıktım evden. İçimde onu göreceğimin huzuru varken gözlerim dolu dolu yürüdüm 15 dakikalık yolu.
Kulağımda yine Turgut Uyar'ın şiir'i, aklımda Alp. Durup durup ansızın dolan gözlerimi sildim hastane yakınına gelince.
Arka bahçesi çok kalabalık olmaz, daha sessiz sakin olurdu çoğu zaman. Ama biliyordum beni bulmak için çabalamayacak, bekleyecekti. Öylece oturacak bir banka, ve izlememi bekleyecekti.
Öyle de güzeldi kalbi.
Hastaneden içeriye girerek hızlıca arka bahçeye yönlendirdim adımlarımı. Onun göremeyeceği bir köşeye geçip biraz bekledim. Çok değil, birkaç dakika sonra o göründü arka bahçe girişinde.
Etrafına bile bakmadan kendisine en yakın olan banka oturdu ve telefonunda gezdirdi bakışlarını. Bense her bir zerresini ezberlemek istercesine izledim öylece.
Telefonumun aniden cebimde titremesiyle manzrama ufak bir ara verdim. Mesaj ondandı biliyordum. Zaten bu hatta tek o varken, başka kimden olabilirdi ki?
Alp: Geldin mi?
Şira: Geldim.
Alp: Keşke ben de görebilseydim seni.
Şira: Görürsün çok yakın bir zaman da.
Yüzünde ki gülümsemeyi izledim bir süre. O da bekledi, yazmadı. İzlediğimi biliyordu ve bunu bozmak istemedi. Daha çok gülümsedi ve havalı olabileceğini düşünerek bir elini saçlarının arasına sokup karıştırdı.
Sonra... Sonra durdu. Ansızın sanki bir şey olmuş gibi durdu. Korkuyla oturduğum yerden kalkıp çok az yaklaştım ona.
Şira: Ne oldu?
Şira: Alp, iyi misin?
Şira: Cevap versene ya korkuyorum.
Şira: Alp!
Yavaş yavaş çekti ellerini saçlarından. O an gördüğüm manzara ile yerimde dondum kaldım sanki.
Saçları ellerinde kalmıştı...
O da donmuş bir şekilde ellerine bakarken gözlerinden akan yaşları görebiliyordum. Ağlıyordu, onunla ağladım ben de.
Daha fazla dayanamayarak hızla ayrıldım arka bahçeden. Önüme çıkan ilk hemşireyi de onun yanına yolladım.
Şira: Sakın ağlama, böyle de çok güzelsin.
Şira: O kadar güzelsin ki,
Şira: Yıldızlar kıskanır güzelliğini.
Şira: Gülümse Alp,
Şira: Dökülen her bir saç telin için gülümse.
°°°
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevişmek De Eksilmekmiş Biraz
Short Story••• ya işte öyle palyaço, diyorum ki; bunu da yeni öğrendim, sevişmek de eksilmekmiş biraz... •••