DÜNYADA EN YAYGIN 10 DİN
Dinlerin inanan insanların yoğunluğuna göre sıralanışı ve özellikleri aşağıdaki listede yer alıyor. Dinlerin özelliklerini size yorumsuz olarak sunuyorum.
10-Şintoizm - 4 Milyon
~ Şintoizm Japonya'nın yerli dinidir. Eskiden ise Japonya'nın resmi dini kabul ediliyordu.
~ Şintoizm'in herhangi bir kurucusu bulunmamakla beraber tarihi M.Ö.VII y.y. kadar dayandırılabilir. Şintoizm diğer dinlere karşı oldukça hoşgörülü bir dindir.
~ Başlıca esasları milli bir din olması ve tabiata tapmaya önem vermesidir. İnanışlarına göre birbirleriyle hem karı-koca, hem de kardeş olan Gök ile yer Tanrısı, Japon adalarını doğurmuşlardır.
~ Bu iki ilah inancı etrafında dönüp dolaşan başka Tanrı inanışları da vardır. Söylenenlere göre Japonya 'da 8.000.000 ilah vardır.
~ Dağ, ırmak, ateş, gök gürlemesi, fırtına, yağmur, vb. ilahlar dışında her meslek sahibinin de ayrı bir ilahı vardır. Tabiat ilahları arasında en önemlisi güneş tanrısı Amaterasu'dur. Ölüler yaşayanlara muhtaçtır.
~ Kendilerine ikram yapıldığı, mezarın üzerine yiyecek, içecek, eşya vs. konulduğu sürece mutlu olurlar.
9-Cainizm (Jainism) - 4.2 Milyon
~ Bugün modern Hindistan'da azınlık olmakla beraber ABD, Batı Avrupa ve Afrika'da büyüyen topluluklar halinde varlığını sürdürmekte olan Güney Asya kökenli bir din ve felsefedir.
~ Yaklaşık M.Ö. 500 yıllarında Hindistan'da başlamıştır. Kurucusu, Nataputta Vardamana ya da diğer adıyla Mahavir'dir . Kutsal metinleri ise "Ain Agamaları Sidantalar"'dır.
~ Ruhani özgürlük ve kurtuluş kavramı temelinde kurulmuş olan Cainizm tüm canlıların eşit olduğunu ve özellikle şiddet karşıtlığını savunur.
~ Her insan eylemlerinden sorumludur ve her canlı ölümsüz ve sonsuz bir ruha sahiptir. Bu ruh yaşamın ruhani doğasına uygun ve saygılı biçimde, doğru şekilde yaşamamızı, düşünmemizi ve hareket etmemizi sağlar.
~ Cainizm'deki Tanrı ile kasıt her canlının saf ruhunun değişmez özellikleridir. Cainlerin bazı temel sembolleri vardır.
~ Bu sembollerden biri Cain Ahimsa Yemini'ni sembolize eder ve bir elin avucunun üstünde bir tekerlek ile tasvir edilir. Bunun dışında, "Swastika" en kutsal sembollerdendir.
8-Konfüçyüsçülük - 6.4 Milyon
~ Eski bir Çin ahlakı ve Çin felsefesi sistemi olup başlangıçta bilgin Konfüçyüs'ün öğretilerinden yola çıkarak gelişmiştir.
~ Konfüçyüsçülük; ahlâk, sosyal, politik, felsefî ve sözde dinsel düşüncelerden oluşan karmaşık bir sistem olup Doğu Asya'nın kültürü ve tarihi üzerinde de büyük etkisi olmuştur.~ Konfüçyüs, yeni bir din kurmamış, Çin'in eski dini anlayışını yaşatmaya çalışmıştır.
~ Bu nedenle o yüce bir varlık olarak , Tao'yu kabul etmekle birlikte, eskilerin hayat, ölüm, huzur, şeref gibi erdemlerin kaynağı olarak gördükleri ve 'Şang-ti' diye adlandırdıkları 'Tien"i benimsemiştir.
~ Konfüçyüsçülük, Çin'de bilginler, yazarlar, yüksek memurlar, prensler ve imparatorluk ailesi tarafından din olarak kabul edilmiştir.
~ M.Ö. 140 yılından başlayarak 1912 yılına kadar devlet dini olarak tanınmıştır. Şu anda Çin'de Budizm ve Taoizmle birlikte resmi niteliğe sahip bir dindir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Alıntılar
RandomHoşuma gidenleri paylaşıyorum. 19/10/2020~#kelimeler--4 numara 19/10/2020~#cümle--3 numara 19/10/2020~#ayrılıkacısı--3 numara 19/10/2020~#kitapalıntıları--4 numara 19/10/2020~#görsel--8 numara 25/10/2020~#kelimeler--2 numara 25/10/2020~#kitapalıntıl...