Fall for you.

320 43 7
                                    

KAYLEE AVERY P.O.V

Macam biasa saya sampai awal daripada Ariella. Terus saya pigi locker pelajar. Saya buka locker saya ada bunga rose di dalam. With note. I know it's from Axel.

"(Day 4) I just wanted to show this rose how incredibly beautiful you are.-Axel-"

Saya senyum sendiri. Then bila saya sedar ada orang sedang intip saya, saya toleh belakang. But nobody there.

Pelik.

Malas mau fikir banyak. Maybe perasaan saya saja. Lepas simpan barang, saya tutup tu locker.

Dalam perjalanan pigi kelas, saya nampak Axel sudah ada di tempat duduk dia. Macam biasa, dia sedang buat revision.

Dari dalam kelas lagi Ariella lambai-lambai sama saya. Wahh awal ni perempuan sampai hari ini. Excited semacam muka dia tengok saya.

Saya masuk, belum sempat saya duduk terus Ariella tarik tangan saya.

"Ishh kenapa bah ni?" Saya bilang. Kuat suara saya. Terus pelajar lain tengok kami.

"sssshhh!" Bilang Ariella.

Saya duduk rapat dekat dia. Terus dia bisik saya something.

"Sir Liam kena kasi tinggal oleh tunang diaaaaa!" Ariella bisik di telinga saya.

Terus dia berabis ketawa. Saya pula berkerut dahi masih hairan.

"But how?" Saya tanya Ariella balik.

"You really don't know about it?? It's all over the place already. People are talking." Ariella bilang lagi.

Kena kasih tinggal? Bukan dorang rancang untuk kahwin meh? Berfikir saya sekejap. Hairan. Pelik.

Automatik saya teringat masa Sir Liam kerat tangan dia hari tu di staff room. Takkan pasal berpisah sama tunang terus dia kerat??

" Good morning everyone!" Tiba-tiba masa saya mengelamun tu Sir Liam greetings sambil masuk.

Saya pura-pura busy susun barang dalam laci. Terus saya curi pandang sama Sir Liam, dia sedang tengok saya. Kelam kabut saya kasi lari mata saya tengok tempat lain.

" Okay, hari ini kita continue perform untuk ambil markah tambahan sebelum exam kamu bermula nanti." Dia bilang.

Saya tengok Ariella, terus saya senyum. Saya tau dia belum lagi perform depan Sir Liam. Nasib baiklah saya sudah siap.

"Good luckkk" saya bilang sambil senyum.

"Untunglahhh sudah selesai. Boleh datingggg" dia bilang sambil kasi kuat suara. Terus saya nampak Sir Liam tengok saya. Tajam.

Tiba-tiba ada tangan hulur saya mineral water. Saya tengok, Axel berdiri dekat meja saya. Terus saya tengok Sir Liam, dia masih tengok kami.

"Apa ni?" Saya bilang.

"Air lah.. Minum. Nanti kau migrain lagi." Axel ampai tu air di atas meja saya.

Terus dia jalan balik pigi meja dia. Saya pusing belakang tengok Axel, dia sempat senyum sama saya. Saya balas senyuman dia.

"Shall we start now?" Sir Liam bersuara lagi. Terus semua angguk-angguk.

"Okay I'll be in the practice room." Sir Liam bilang sambil angkat barang-barang dia.

Lepas dia hilang dari pandangan saya, baru saya rasa lega. Entah kenapa, perasaan saya yang dulu excited kalau nampak dia, hilang sekelip mata.

Macam tidak selesa pula kalau nampak dia masuk dalam kelas. Tapi kalau dia tiada, rasa tenang saja.

You're the music in me. (COMPLETED) Where stories live. Discover now