Pretenders

275 37 7
                                    

KAYLEE AVERY P.O.V

Saya siap masak, Maverick tolong prepare piring sama sudu di meja. Dia tolong saya buatkan air lagi. Then, lepas tu dia suruh saya bawa Liam turun.

Masa saya naik tu, Liam sudah bangun. And he is ready to go. Saya pegang tangan dia, kami sama-sama turun pigi bawah.

Sepanjang makan, Liam asyik cerita pasal kami punya upcoming wedding. Maverick senyum, layan juga cerita Liam. Saya di sebelah Liam, bantu dia makan. Sebab dia susah makan, tidak nampak lauk.

Saya curi-curi pandang muka Maverick. Entah kenapa saya rasa bersalah betul sama ni lelaki. Maybe sebab dia terlampau baik sama kami. Cuba lah kau jadi selfish sikit Maverick, supaya hati saya pun tidak kesian sama kau. Haish!

Maverick senyum sama saya. Dia perasan kali saya tengok-tengok dia. Laju saya buang pandangan saya pigi atas piring yang penuh makanan.

"Maverick, baru saya ingat. I haven't find a best man. Boleh kau jadi best man saya?" Liam tiba-tiba request begitu.

Aii kau ni Liammm.

Terus lain senyuman Maverick masa tu. Lama dia senyum then muka dia berkerut. Berfikir kali. But at last, dia bilang okay.

"Kalau begini, besok kita pigi butik lagi cari baju kau." Liam bilang lagi.

Kami bercerita sampai makanan pun sejuk sudah di meja. Then, Maverick bilang dia mau balik sudah sebab barang-barang dia di apartment belum kemas lagi.

MAVERICK GREY P.O.V

"Okaylah,jumpa besok." Saya bilang. Liam pun lambai saya even dia tidak boleh melihat.

Saya sempat tengok Avery, dia terus tengok tempat lain. Saya senyum terus saya hela nafas panjang. Lucky Liam.

Sepanjang perjalanan saya keluar dari kawasan perumahan Liam, saya nampak ada dua kereta hitam parking di luar rumah dorang. Gelap saja cermin kereta. Saya pula yang rasa tidak sedap hati.

Saya kasi berhenti kereta di tepi, then saya ambil handphone. Saya try call Avery tapi dia tidak jawab. Then saya send message saja. Harap nanti dia nampak lah.

Then saya continue drive keluar dari situ.

Bila saya sampai rumah, saya duduk terus buka luggage. Mood mau mengemas. Sebab esok will be a long day for me. Kan Liam bawa fitting baju.

Bila saya terfikir balik, i am not supposed to act like this. I should just be happy for both of them.

Saya terketawa sendiri. Haishh!

I hope you'll be happy with him, Avery.

***********************************************

AT THE BOUTIQUE

Saya duluan sampai masa tu. Liam and Avery sampai sekejap lagi. They are on their way.

Sambil saya tengok-tengok baju di sana, semua cantik-cantik. Entah bila lah turn saya pula untuk busy pasal hal begini. Kahwin.

Saya senyum sendiri.

"Maverick.." Ada suara Avery datang dari arah belakang.

"Eh, hai.." saya bilang. Liam pun senyum.

"Jom lah pilih.." Liam bilang.

"Uhm.. Avery yang tolong pilih ya sebab saya tidak nampak" Liam bilang lagi sambil ketawa sendiri.

Saya sama Avery diam saja dia cakap begitu. We all know yang Liam is very sensitive buat masa sekarang ni. Kami pula cuba tolong dia untuk sentiasa positif.

You're the music in me. (COMPLETED) Where stories live. Discover now