LIAM CARTER P.O.V
Pagi tu saya datang kerja, saya nampak muka Kaylee ceria. Dia tepek-tepek bedak di muka dia sambil tengok front camera handphone dia bikin cermin.
Saya pusing, pigi belakang dia terus saya click tu camera button di skrin dia. Saya senyum, dia pula terkejut.
"Smileeeee"
"Tikk!"
Terus dia pukul pelan tangan saya.
"Ish Sir ni!" Kaylee bilang.
Alahai, sampai bila lah dia mau panggil saya 'Sir' ni ah?
Saya duduk di kerusi sebelah meja dia. Kebetulan masa tu kan Maverick tiada. Off to class mungkin. So saya duduk sekejap disana.
"Avery, can you please stop calling me 'Sir'?" Saya bilang.
"Why?" Kaylee bilang. Terus dia tutup tu bekas bedak dia.
"Just call me Liam. It feels so strange lah kalau malar Sir saja. I'm not your Sir anymore." Saya bilang. Terus Kaylee senyum.
"Habis tu, kalau bukan Sir apa lagi yang boleh saya panggil? Awkward lah panggil nama." Kaylee mencebik.
"Erm.. how about call me 'sayang'? Saya tease dia.
Laju mata dia tengok saya. Terus sama-sama kami pecah ketawa di situ.
"Dear kah.. hubby kah.." Saya bilang lagi. Makin Kaylee ketawa.
"Ish geli.." Kaylee bilang sambil tutup mulut ketawa.
"Ehemm!" Tiba-tiba ada Maverick berdiri depan kami. Banyak buku dia pegang. Habis kelas sudah kali.
"Eh sudah habis kelas?" Saya bilang. Terus saya berdiri, Maverick senyum saja sama saya. Kening dia angkat tanda 'iya'.
"Okaylah Avery, after class kita pigi makan sama-sama ya" Maverick bilang.
Si Maverick ni mau tackle Kaylee kah apa ni? Saya tengok Kaylee, saya signal dia sambil geleng kepala.
Kaylee smirking tengok saya, then dia tengok Maverick.
"Sure. Why not?" Kaylee jawab Maverick.
Ish! Ni perempuan. Orang sudah plan mau ajak dia keluar nanti.
Saya curi-curi pandang muka Maverick, wow tersenyum dia sendiri. Syok lah tu. Sebab dapat ajak Kaylee keluar.
Saya terus balik di meja saya. Sambil tunggu masa berjalan dan berlalu, tiba-tiba handphone saya berbunyi.
Lama saya tenung tu skrin handphone. Nombor yang saya tidak kenal. Tiada penama.
Masa saya jawab tu call, saya kenal tu suara yang bercakap. It's Lilian.
"Hello.. Liam, Is that you?" suara perempuan di talian.
Saya tidak menjawab. I just hung up. Then kena call lagi balik. Saya tengok saja tu handphone, langsung tidak jawab.
Malas saya mau jawab panggilan dari dia. Apa lagi dia mau lepas dia buang saya? Mau balik? Hell no!
Saya letak saja tu handphone di atas meja. Then saya keluar pigi cafe.
KAYLEE AVERY P.O.V
Saya nampak Sir Liam tiba-tiba berubah mood dia. Sekejap-sekejap tengok handphone. Tu handphone pula malar vibrate. Macam ada orang call. Tapi Sir Liam tidak jawab.
Siapa yang call?
After few minutes, saya nampak Sir Liam berdiri then keluar. Dia kasi tinggal handphone dia.
YOU ARE READING
You're the music in me. (COMPLETED)
RomancePUBLISHED AS A BOOK. Kaylee Avery seorang gadis remaja yang menuntut di salah sebuah akademi muzik yang sangat terkenal. Kaylee Avery amat meminati bidang seni muzik dan tanpa disedari, dia telah jatuh cinta dengan guru muziknya, Liam Carter. Meman...