Dejected

342 48 6
                                    

KAYLEE P.O.V

Siap kami makan tu, Sir Liam offer untuk hantar saya balik. Tapi saya bilang tidak payah, sebab ada saya mau singgah kedai lagi beli barang sikit. Dia tidak cakap banyak, terus dia balik.

While me, still duduk di dalam KFC sambil menangis. Saya betul-betul malu. Dan paling menyakitkan bila Sir Liam anggap saya macam budak kecil.

Sir Liam, I'll makesure you regret with this.

LIAM CARTER P.O.V

Saya masuk dalam kereta sambil berfikir sekejap. So for all this while she was having a crush on me? Terketawa saya sekejap.

Dasar budak perempuan belum matang. They'll regret those feelings later once they step into their 30's. Haishh.

Saya start engine kereta terus saya balik. Malas saya mau memaksa Kaylee ikut tadi. Nanti dia sangka saya bagi dia harapan. hermm.

AXEL PARKER P.O.V

Dari jauh saya perhatikan kereta Sir Liam memecut laju keluar dari simpang KFC. Masa dia masuk kereta tadi Kaylee tiada ikut. Terus saya curious. Takkan lah dia kasi tinggal si Kaylee dalam KFC?

Atas sebab rasa tidak puas hati, saya sendiri pigi tengok di dalam. Masa saya masuk dalam KFC tu, tiada orang duduk. Cuma di kaunter tu saja berbaris orang mau order. Take away kali.

"What are you doing here?" Tiba-tiba ada suara menyapa saya dari belakang.

Saya pusing, it's her.

"Kay, you okay?" Saya pegang tangan dia sebelah. Tapi dia tepis laju-laju.

"I'm okay. Kenapa?" Dia bilang. Macam biasa lah. Dengan nada yang benci sama saya.

"I'm just checking on you. I thought.." Belum habis saya cakap terus dia tenung saya dengan jelingan tajam dia.

"Im okay. Really. I mean it!" Dia bilang. Terus dia jalan keluar dari sana.

Heishh!

"Kay, please let me send you home." saya kejar dia dari belakang.

"Boleh kah kau stop ikut saya??" Kay pusing terus dia marah saya. Kali ni suara dia lebih kasar.

"But why??" Saya tanya dia balik.

"Saya rimasssss! kau tau kah rimas?!" Kay bilang. Masa dia cakap begitu, sakit juga hati saya. Tapi saya cuba positif sama dia.

"Why? Sir Liam rejected you?" Saya terus tanya dia begitu.

Kaylee terdiam. Dia tengok mata saya dengan tajam masa tu. Saya perasan mata dia mulai berkaca masa saya tanya dia begitu.

"Dia reject kah tidak, itu urusan saya kan??" Kay bilang. Terus dia jalan lagi kasi tinggal saja saya disitu.

"Kay!" Saya jerit nama dia. Tapi dia tidak layan.

"Kaylee Avery! I love you!" Kali ini saya jerit lebih kuat.

Masa saya jerit begitu, si Kaylee punya langkah terhenti. Tapi dia kekal membelakang. Saya berdiri di belakang dia. Semua orang yang lalu lalang di dekat kami berhenti sambil kasi keluar handphone masing-masing.

Dari belakang, saya nampak Kaylee genggam tangan dia. I know she's really angry with me right now.

Saya ingatkan dia mau pukul saya atau teriak saya, rupanya dia teruskan jalan keluar dari situ. Saya masih belum putus asa.

"Kaylee Avery, i mean it! I said i love you and i mean it!" Saya jerit lebih kuat kali ni. Orang di sekeliling kami merakam sudah.

Saya nampak Kaylee patah balik pigi tempat saya. I'm ready for any possibilities. And suddenly,

You're the music in me. (COMPLETED) Where stories live. Discover now