A Találkozó

501 17 3
                                    

Ez a kis történet Poszeidon szemszögéből mutatja be az első találkozását Percyvel A Villámtolvaj - könyv alapján.

Zeusz és én heves vitát folytattunk. Azóta ellenségesek vagyunk, mióta az Ég urának ellopták a villámát a téli napfordulón, és a fiamat, Percyt hibáztatta. Tudtam, hogy Percy ártatlan - még arról sem tudott, hogy igaziak vagyunk, vagy arról, hogy ő egy isten fia. Egészen addig, amíg barátja, Grover - egy szatír - a félvér táborba vitte és meg nem ismertette egy félisten életével.

Kínos csend lett, miután kiabáltunk egymással. Ekkor láttam, hogy Percy felment a Trónterembe vezető lépcsőn, és felénk jött. Piros hátizsák lógott a vállán. Félve nézett kettőnkre.

Egy pillanatig Zeuszra nézett, majd a szeme felém fordult. Tengerzöldek voltak, mint az enyém, és ugyanolyan fekete haja volt. Ugyanaz a merengő tekintet, mint az összes gyermekemnél. A szeme tágra nyílt, és minden részletre kiterjedt, úgy tűnt. Az elismerés szikrája volt bennük. Felidéztem, amikor csecsemőkor meglátogattam. Akkor nagyon pici volt, de most sokkal nagyobb. Hát duh, gondoltam. Most tizenkét éves!
Nagyon hasonlítunk.

Percy már majdnem a lábunknál állt. Amikor hozzánk ért, letérdelt a lábam elé. Azt suttogta: - Atyám.

Hallottam, ahogy Zeus csendesen felhorkant, amikor Percy ezt megtette. - Nem kellene először a ház urához fordulnia, fiú? - kérdezte mérgesen. Percy hallgatott. Ez valószínűleg jó lépés volt.

-Béke testvére. A fiú az apját köszönti elsőként. Ez így van rendjén.- mondtam, és lenéztem Percyre.

- Akkor még mindig véded? Ezt a gyermeket, akit a szent eskünk megszegéséből teremtettél? - hallottam a fenyegetést a hangjában.

- Elismertem, hogy hibáztam. Szeretném hallani, hogy mit mond. - válaszoltam. Tudtam, hogy nem én szegtem meg az esküt. Az egyetlen, aki nem tette, Hádész volt, amit rendkívül szórakoztatónak találtam.

Láttam, ahogy Percy nagyot nyelt. Kicsit szomorúnak tűnt.

-Már egyszer megkíméltem őt. Volt mersze átrepülni a a területemen... pah!  Lekellett volna taszítanom az égből a szemtelensége miatt. - morogta Zeusz.

- És megkockáztatad volna, hogy megsemmisisd a saját mester villámod? - okoskodtam. - Hallgassuk meg, testvérem.

Zeus még motyogott, aztán végül így szólt: - Meghallgatom. Akkor majd elhatározom, hogy ledobjam-e ezt a fiút az Olümposzról.

Percy még mindig a lábamnál térdelt. - Perseus - mondtam. - Nézz rám.

Rendeltem. Határozatlansággal a szemében nézett fel rám. Az érzelmei mégis bonyolultak voltak, annak köszönhetően, hogy a fiam. Biztos vagyok benne, hogy az érzelmeim számára is ugyanolyan olvashatatlanok voltak.

Nem igazán tudtam, milyen érzelmet érzek jelenleg. Nem tudtam megmondani, hogy jobban félek-e a fiútól, vagy izgatott vagyok-e. Igazán nem tudtam elmondani a saját érzelmeimet. Ez szomorú.

- Szólj Zeusz urahoz, fiú. Mondd el neki a történetedet. - Mondtam neki.

Aztán elkezdte a történetét. Mesélt nekünk a küldetése során tapasztalt kalandjairól. Eszembe jutott, hogy néztem őt és barátait a Hephaestus TV-ben, amikor Ares becsapta őket. Valójában nagy sikert aratott itt, az Olympuson.

Percy gyorsan befejezte a meséjét. Amikor végzett, elővette a mestercsavart, és Zeus lábához tette. Zeus egy percig nézte a csavart, mielőtt kinyitotta a kezét. A villám a kezébe nagyobb lett, és szikrázott, villogott. Hamarosan olyan volt, ahogy azt már megszoktam látni, 20 méter hosszú és sziszegő.

Percy Jackson történetekTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon