1

1.5K 133 312
                                    

Susana di bandar Seoul pada waktu malam sentiasa riuh kerana ia merupakan pusat membeli belah untuk orang Korea dan juga para pelancong.Boring? Jap gais, intro dia lama tau.

Disebalik keriuhan di bandar Seoul, pasti akan ada sesuatu diluar jangkaan akan berlaku tanpa kita sedar.

Pada malam yang penuh kegembiraan itu, Malam itu ditambahkan lagi dengan kewujudan CEO termuda Korea Selatan, Choi Soobin yang merupakan CEO untuk jenama pakaian yang terkenal di Seoul. Pada malam itu, CEO Choi Soobin melancarkan pakaian terbarunya di tengah tengah Bandar Seoul sebagai pekara paling sejarah dalam syarikatnya.

Pakaian terbarunya memang popular sampaikan BTS dan TXT pun pakai jenama dia tau, walaupun watak Soobin dalam af ini sebagai CEO hanyalah rekaan semata mata hshshsh

"Soobin, awak sungguh hencem!"

"Weh! Tu ke CEO yang hensem tu?"

"Iye! Weh! Nak terpecah ovari kita..ah! Soobin, nape kau kiyut?"

"Amboi! Hebat betul orang sebelah, sampai terpecah ovari hahaha"

"Hensem lagi papa JYP"

"tak"

"Soobin! Marry me pleaseuuu! Ahhh! Dia wink kat Aku woi! Dia wink kat Aku!"

"Perasan! Dia wink kat Aku lah jimbake!"

"Taklah! Aku lah dia wink"

Soobin menaikki di atas pentas yang telah disediakan untuk majlis perasmian pakaian barunya. Kelihatan ramai penduduk Korea khususnya dari  golongan muda yang sebaya dengannya menghadiri majlis tersebut kerana ia diadakan di tempat awam.

"Oleh kerana CEO Muda kita dah sampai, dipersilakan CEO Syarikat Gucci Bang, Choi Soobin untuk memberi sepatah dua kata" kata pengerusi majlis lalu orang ramai menepuk tangan dengan perasaan bangga.

"Hai, saya Choi Soobin. Sebenarnya, saya tak nak cakap lama tapi saya sebenarnya berbesar hati untuk memberi ucapan. Terima kasih yang hadir untuk majlis pelancaran pakaian terbaru dari syarikat saya walaupun ia tak cantik tapi kalau cik adik pakai, konpem bias tergoda melihat cik adik" kata Soobin lalu wink kepada para tetamu yang hadir.

Makin histeria lah bandar Seoul gayanya.

"Aku nak beli ah! Mana tahu, kalau Aku pakai seventeen tergoda kan huhuhu. Tunggu Aku wahai Mingyu oppa"

"Gila orang sebelah ni"

"Kalau Aku pakai, Aku hensem macam BTS Taehyung tak?"

"Tak, Taehyung dengan kau macam pinang tak boleh dibelah dengan kapak"

"Ouch! Sakitnya tuh di sini,di dalam hatiku"

"Diam Jimin, sebelum Aku sumbat kuali dalam mulut kau"

"Saya sebenarnya tak nak cakap banyak tapi sebenarnya kene bercakap. Saya sebenarnya nak cakap terima kasih kepada papa angkat saya, Bang Sihyuk. Dia sebenarnya yang banyak ajar saya untuk uruskan company. Sebenarnya, tanpa dia, tiadalah saya. Saya pun sebenarnya tak nak cakap lama lama, oleh itu, saya merasmikan Gucci Bang pakaian terbaru untuk kali ke 20 pada malam ni yihaaaa!" Kata Soobin lalu orang ramai menepuk tangan dengan bangga walaupun ucapan nya dah macam pengetua kat sekolah.

Nasib hensem kalau tak, selipar Jepun lekat kat muka lah jawabnya.

"Tahniah Soobin, hyung bangga dengan kau" kata sepupu Soobin lalu bersalaman dengan Soobin

Siapa sepupu dia? Rahsia~
Tapi dia akan muncul akan datang huhuhu

"Thanks hyung. Hyung pun Banyak ajar Soobin pasal marketing. Nak peluk" kata Soobin lalu ingin memeluk sepupunya yang paling dia benci, paling dia tak sayang dah paling dia haters kat sepupu nya

Tapi itu dulu, sekarang sepupu dia tetap jahanam.

"Tak boleh! Social distancing! Dia milik Aku woi!" Jerit seseorang lalu menolak Soobin berjauhan dengan sepupunya.

"Ey! Sibuk je hyung ni!  Babap kang!" Marah Soobin kepada sahabat sepupunya itu.

"Encik Soobin, mari kita potong riben sebagai perasmian produk Encik" pembantu Soobin, Yeonjun yang segak berpakaian tuxedo hitam.
Uit!segak nya anda.

"Baiklah, semua orang, mari kita kira bersama sama" kata pengerusi majlis dengan penuh teruja. Katanya dia tak sabar nak borong jenama terbaru pakaian Soobin.

"TIGA!"

"DUA!"

"SATU!"

BANG!

"AAARRRRGGHHHHHHHH"







.







"Bagus job hari ini" kata Taeyong lalu mencampakkan satu beg berisi duit di tengah tengah meja.

Mereka baru saja selesai melakukan kerja iaitu membunuh Soobin sebentar tadi.

"Tak sangka Aku yang Soobin tu lagi hensem dari doyoung hyung" kata Haechan lalu mengambil sejumlah duit yang telah dibahagi dari dalam beg tersebut.

"Kau memang hanjing" kata Doyoung tapi hanya didengari oleh Haechan yang sememangnya duduk disebelahnya.

"Hyung! Doyoung hyung panggil Haechan hanjing!"kata Haechan kepada Johnny yang sibuk mengira duit. Haechan yang mengada terus mengoyang goyang kan lengan johnny macam kanak kanak.

"Mana ada! Perasan! Orang kata kat anjing dalam game ni." Kata Doyoung sambil menunjukkan sebuah game haiwan di telefon nya.

"Nama dia ape?" Tanya Taeyong yang tiba tiba berminat nak tahu nama anjinh Doyoung dalam game.

"Lee donghyuk"

"Hyung! Tengok Doyoung hyung!" Jerit Haechan dengan kuat sehinggakan Yuta terpaksa memakai earphone untuk menghilangkan bunyi suara Haechan yang bising.

"Diam Lee donghyuk. Kang Aku lempang muka kau dengan duit ni kang" kata Johnny dengan selamba lalu Haechan terdiam.

"Guys! Sape nak pi night club! Aku belanja!" Kata Jungwoo dengan excited lalu seseorang melempang mukanya yang uwu

"Hiks..ape salah Jungwoo hikss" kata Jungwoo yang telah terduduk di atas lantai effect ditampar oleh Taeil.

"Sape ajar uwu Aku pergi night club?! Kau ke John?!" Tanya Taeil sambil mengacu senapang tiada peluru ke Johnny yang masih lagi sibuk mengira duit.

"Eh tak! Saya inesen budaknya. Jaehyun lahtu. Dia kan selalu hang out dengan Jungwoo" kata Johnny lalu Taeyong dan Taeil memandang Jaehyun yang sibuk bergelak sakan sambil balas mesej dengan kawan nya.

"Apa?" Tanya Jaehyun sebaik saja NCT 127 memandangnya

Tau lah kita kacaksss,auch - Jaehyun

"Kau eh yang ajar uwu pergi night club?!" Kata Taeyong lalu Jaehyun mengeleng dengan laju.

"Tak baik tuduh Aku. Aku baik tau hyung" kata Jaehyun dengan yakin. Siap buat muka minta belas kasihan lagi

"Eleh, semalam bukan kau ke pi night club dengan Eunwoo?"sampuk Doyoung lalu Jaehyun terdiam.

"Eh, salah orang tu. Tu Yoonoh bukan Jaehyun" balas Jaehyun dengan jawapan paling bernas sekali di dunia.

Lalu Taeyong hanya membalas dengan pandangan kau-nak-mati-awal-ke-penyu?









Camne part 1?

Ok?

Ke

Tak ok?

❤️🖤❤️🖤

[✔️] MAFIA || 엔시티 127 APPLY FIC [CLOSED]Where stories live. Discover now