。.•*¨*•♬✧ SATU ✧♬•*¨*•.。

114 14 54
                                    

> "We always arguing...
But we still A TWIN..."<

○ ○ • ° ♡ ° • ○ ○

HAY! HAY!!

Actually, ni dikira sambungan dari book "Dear mama : Speacial Gift For You" by author Author_Zi

Kenapa? Bacalah sendiri =3=

○ ○ • ° ♡ ° • ○ ○

Seminggu selepas sambutan birthday Keira, kini tibalah giliran Haru pula. Yeap, mereka berdua dibulan yang sama, cuma bezanya Keira tanggal 13 manakala Haru tanggal 25.

Haru, rival-but-twin Aiko. Mestilah Aiko nak rancang itu ini bagai. Tapi, ada saja yang halang dia.

"So.... kau nak buat surprise kat Haru jugak?", tanya Taufan dan mendapat anggukan daripada Aiko. Disebabkan kelas mereka tiada guru kerana mesyuarat, jadi Aiko pun adakan mesyuarat agung :V

"YEAYY!! KEK LAGI!!", pekik Gopal sambil melompat bintang bersama Ice yang entah bila terjaga dari lenanya. Yang lain hanya sweatdroped.

"Weh, stoplah! Malulah!!", tegur Aiko sambil menutup mukanya dengan buku Add Math. Yaya yang duduk disebelah Aiko hanya menggeleng perlahan.

"Haish..., korang ni... jagalah adab tu...", teguran Yaya membuatkan kedua natang harey tadi berhenti melompat dan tersipu malu.

"So,, kau nak buat yang macam Keira punya ke?", tanya Blaze.

"Macam mama Kei sebab dia kerja... Haru dia hanya budak sekolah... tapi, aku ingat nak letak karoke ( ̄▽ ̄)", kata Aiko dengan muka toyanya. Yang lain hanya memandang Aiko datar.

"Are you seriously, dude?", tanya Taufan, poker face.

"Well..., aku ada sebab au... Aku ada satu lagu nak disampaikan, tapi dia serupa nasyid (´・_・')", kata Aiko.

"Nasyid? Aiko-chan pandai ke bernasyid?", tanya Thorn dengan muka polos tanpa dosa. Manakala Aiko, hanya memegang dada. Acah lah ada anak panah tercacak tembus hati dia.

"Jiwa raga hati aku ㅠㅠ", kata Aiko dengan kesenduan. Dan entah dari mana-

Berbumbungkan angkasa gelapku~
Lantainya bumi~
Retak seribu~
Setiap langkah perjalanan mu~

Entah dari mana Lagu OST Bersamamu tu didendangkan. Aiko pula dah kemurungan disebelah meja guru dengan aca ada daun daun kering berguguran, lampu kelas yang tiba tiba tertutup dan hanya ada lampu suluh terhala pada dia sahaja. Tak lupa juga awan mendung dengan hujan diatas kepala dia.

Siapa lagi kalau tak Taufan, Blaze dan Solar? Solar,, harap je budak swag, tapi kalau nak kena kan Aiko number one!!

Dan jangan tanya mana dorang dapat awan mendung dengan hujan tu. Tu kes hasil eksperimen Solar lah tu :v

Dahsyat :V

"Dah dah lah murung tu...", ujar Halilintar dengan pandangan datar. Itupun sebab perangai hanod Aiko menarik perhatian ramai pelajar.

[C] Rival-But-Twin || 001Where stories live. Discover now