Severus byl na pokraji psychických sil. Jestli do té doby věřil, že existuje ještě nějaké dobro, nyní v něj věřit přestal. Definitivně. Lily zemřela. Pán zla ji zabil. Proti všem očekáváním. Brumbál mu slíbil její ochranu, za kterou byl Severus ochotný zaplatit klidně i vlastním životem.
A teď tu stál, před Malfoy Manor, jen pár okamžiků poté, co mu Brumbál vyrval mrtvé tělo Lily z náruče a následně mu v ředitelně promluvil do duše. Smrtijedi, kteří vycítili, že je něco špatně, čekali na jeho zprávy z druhé strany. Na krátkou chvíli zavřel oči a zatlačil poslední zbytky lítosti kamsi do hlubin duše. Ještě bude mít čas truchlit. Teď bylo ale, podle Brumbála, nutné dohrát představení. Otevřel oči, tvář vyhladil do netečné masky. Po předchozí emoční bouři už nebylo ani památky.
Vstoupil do domu a prošel rovnou do hlavního salónu, kde to hučelo jako v úle. Snad každý Smrtijed byl přítomný a snažil se přidat svou trochu do plánování.
„Severusi, no konečně!" vyhrkl Lucius Malfoy, sotva si ho všiml. Všichni se otočili jeho směrem.
„Už jsme se začínali bát, že tě Brumbál odhalil a že už hniješ v Azkabanu," dodal hned Macnair.
„Tím by ovšem žádná škoda nevznikla," ušklíbla se Bellatrix.
„Bello!" okřikl ji Dolohov a vysloužil si tím její velice nepěkný pohled. „Severus pro nás konečně má nějaké zprávy, tak ho hned neurážej."
„Pán zla je..." tady Severus zaváhal. Vlastně si nijak nepřipravil, co jim řekne. „Pán zla je pryč. Mrtvý. Asi. To Potterovic děcko nějak přežilo Avadu. A podle stop na místě to vypadalo, že se Pánova Avada obrátila proti němu. Ale jeho tělo..."
„Počkej, počkej, Severusi, to nemyslíš vážně. To bude asi tvůj pokus o vtip, ne? Děcko přežilo Avadu? Asi jsi toho moc vypil. A ještě tady s vážnou tváří..." kroutil hlavou nechápavě Dolohov.
„S vážným ksichtem..." ušklíbla se Bellatrix
„S vážnou tváří!" zdůraznil Dolohov a chtěl pokračovat, ale Bella se rozhodla stát si za svým.
„S vážnou tváří v ksichtě," dodala vítězně a ušklíbla se na Severuse. Ten jenom znechuceně protočil oči.
„Až se rozhodnete, jaké jsou priority a co chcete páchat dál, pošlete mi sovu. Mám důležitější věci na práci, než poslouchat vaše nesmyslné plácání," procedil mezi zuby a s tichým lupnutím se přemístil.
„Že by se urazil?" zauvažovala Bellatrix nahlas.
„Jako by tě to zajímalo..." ucedil jejím směrem Lucius.
„To úplně ne," přiznala Bellatrix, „ale aspoň něco by se v tenhle podělanej den povedlo."
5. okénko mám opět na svědomí já a jenom já...
ČTEŠ
V hlavní roli: Mistr lektvarů
FanfictionVážení přátelé, blíží se nám Vánoce a co by to bylo za Vánoce bez Adventního kalendáře? Jeden jsme pro vás spolu s Bellou L'Étranger připravily. Severuse Snapea není potřeba sáhodlouze představovat. Všichni ho známe. I když tohle si vlastně myslel...