°°④⓪°°

41 10 2
                                    

Aku keluar dari rumah ingin mengambil udara segar setelah lama kurungkan diri dalam bilik....Hidup aku tenang tanpa gangguan dari sesiapa...Aku banyak luangkan masa dengan keluarga aku....setelah lama diseksa fizikal dan mental....Aku dapat kembali ketenangan..

Dalam ketenangan itu...Aku terdengar bunyi enjin kereta yang berhenti di hadapan rumah aku...

Aunty Lee bergegas membuka pintu pagar dan....wajah yang aku benci sekarang ini berada disini...

Dia tersenyum kearah aku...Aku terus berpaling dan bergegas masuk ke dalam rumah...

"Daehyun...Waeyo?? rasanya tadi eomma dengar ada orang datang?" tegur Eomma yang ternampak wajah aku yang masam mencuka

"Tengok lah siapa yang datang tu.."

"Eomma..." Kata Taehyung

"Kamu nak apa datang sini...."

"Eomma please benarkan saya berjumpa dengan isteri saya..." Kata Taehyung

"Isteri?? Selama ni kamu layan dia macam patung?! Kenapa baru sekarang baru anggap dia isteri?" Marah Puan Lee

"Eomma..Saya tahu salah saya...Daehyun...Please dengar dulu saya nak jelaskan..."

"Awak nak jelaskan apa lagi....Awak memang bencikan saya....Sudah lah...Saya penat awak balik lah Taehyung" Kata Aku

"Awak..Tolong lah...." Rayu Taehyung

"Balik lah Taehyung....Awak jangan buat saya makin benci pada awak..."

"Saya nak jelaskan semua ni supaya awak tak terus bencikan saya—"

"BALIK LAH KIM TAEHYUNG SAYA TAK PERLUKAN PENJELASAN AWAK LAH" Tegas aku dan terus melangkah naik ke bilik

"Tunggu apa lagi...." Sampuk Puan Lee

Aku masuk ke bilik dan air mata aku laju turun membasahi pipi....Bila tengok muka dia...Aku terus teringat anak aku....Dan semua kejadian yang selama ni aku seperti patung dalam hidupnya

"Kau memang penipu Kim Taehyung"

——————————————————

[TAEHYUNG POV]

Aku melangkah keluar dari halaman rumah Daehyun setelah dihalau oleh Daehyun dan eommanya...

"Taehyung...Kejap.." Sapa Tuan Lee dari belakang

"Waeyo appa?"

"Duduk...Appa ada benda nak bincang dengan kamu tentang kamu berdua"

Aku mengambil tempat di kerusi di halaman rumah Daehyun...Aku betul betul tak sangka aku berhadapan dengan orang yang dah musnahkan hidup aku

"Kamu ceritakan semuanya apa yang berlaku antara kamu dan daehyun" Kata Tuan Lee

"Saya rasa...Dah tiba masanya saya beritahu pada appa..."

"Apa maksud kamu?"

"Kim Jung Hoon..."

"Appa kenal kan?"

"Apa kena mengena kamu dengan dia....?"

"Dia Appa saya.."

"jadi?"

"Saya tahu semuanya tentang appa dengan appa saya...Appa dengan dia kawan baik....Appa saya pernah tolong appa dalam syarikat appa sebab masa tu syarikat appa hampir bankrup....Jadi appa saya dah tolong appa naikkan semula syarikat tu..Tapi lepas sahaja Appa dah berjaya naikkan semula syarikat appa dulu....Appa cuba nak ambil alih syarikat appa saya "

"Taehyung.. appa—"

"Dan bila appa Tae tau yang Appa cuba ambil duit syarikat Appa tae dengan Appa bergaduh masa tu sampai Appa kena serang sakit jantung....Lepas dari tu...Appa terus lesap"

"Eomma Tae sampai kemurungan sebab tak ada pendapatan x cukup duit nak makan...Eomma tae bersusah payah bangunkan semula syarkat appa tae...sebab tu Tae nekad dulu nak cari balik lelaki yang dah bunuh appa Tae...Tapi tak sangka...Dia telah pun jadi bapa mentua pada tae..."

"Taehyung..Appa minta maaf appa x tau semua ni—"

"gwenchana appa...Tae yang sepatutnya minta maaf pada appa yang tae sebenarnya kahwin dengan Daehyun dengan niat yang salah...Sebab libatkan Daehyun dalam hal ni...Tae tak ikhlas berkahwin dengan dia...appa nak hukum saya hukum lah...Saya patut terima semua ni..."

"Kamu dah sedar kesilapan kamu Taehyung...Appa maafkan...Appa juga yang bersalah...Appa bodoh masa tu...Tamak....Maafkan appa..."

"Gomawo appa..."

"Appa tau kamu nak tebus kesalahan kamu pada Daehyun....Cubalah pujuk dia...Appa tau anak appa baik...Tapi...Apa sahaja keputusan Daehyun...Kamu kena terima..Appa x boleh paksa.."

"Nae Appa..."

[END TAEHYUNG POV]
——————————————————

"Yeobu cakap apa dengan dia?" Sergah Puan Lee

"Yaish...Terkejut saya....Tak ada apa lah..ni hal lelaki..."

"Hal lelaki? Apa maksud yeobu? Cakap dengan saya.."

"Dia anak Kim Jung Hoon—"

"Mwo— "

"Ye...Dia anak kepada Bekas rakan baik saya...Baru saya tahu kenapa nasib anak kita macam ni...Semuanya disebabkan saya "

"Tak....Yeobu x bunuh dia kan? Dia mati sakit jantung kan?" Tanya Puan Lee

"Dia mati lepas saya cuba khianat dia dulu...Saya yang salah...

"Jadi kenapa anak kita yang kena hadap semua ni?"

"Dia berdendam dengan keluarga kita Daeri...Saya buat keluarga dia sengsara teruk dulu...Sepatutnya saya yang kena hadap semua ni tapi anak kita yang kena..."

"Appa—" Kata Daehyun yang curi- curi dengar...Terkejut dengan pengakuan Tuan Lee

"Daehyun...Appa—"

"Apa semua ni...Appa bunuh ayah Taehyung?"

"Appa tak sengaja Daehyun...Jujur appa x tau semua ni...Tapi dia dah menyesal semua perbuatan dia Daehyun..Kamu terima lah dia semula..."

"Mwo??? Dia buat Dae sengsara disebabkan dendam Dia pada appa....Salah appa kenapa Daehyun yang kena tempiasnya?!Dan sekarang ni appa nak saya terima Taehyung semula??? tak...Daehyun x kn terima dia semula "

"Daehyun anak Appa...Maafkan appa...Appa tak tahu semua ni boleh berlaku macam ni..dia dah minta maaf dengan appa...Begitu juga dengan appa....Maafkan appa..." Rayu Tuan Lee kepada anak kesayangannya

"Daehyun boleh maafkan appa..Tapi Dae kecewa dengan appa...Dan Daehyun x kan maafkan Taehyung..."

Daehyun terus melangkah laju naik ke bilik



💜

[TAEHYUNG POV]

Sesampainya aku di rumah setelah seharian di pejabat....Tak sempat aku ingin melabuhkan punggung di sofa locen rumah aku ditekan berkali kali...Aku membuka pintu dan

"Eomma??...Kenapa datang tak—"


PANG*




TBC

[Vote and comment]



{ C } One Night {KTH}Where stories live. Discover now