"Ji-jimin? M-macam mana kau ada kat s-sini?"
"Dah lama kau buat kerja kotor ni Jiwon?"
Lelaki upahan Jiwon cuba melarikan diri tetapi ditahan oleh Jimin
"Yahh Paboya...Kau nak pergi ma— Argh!" Satu penumbuk melayang ke muka Jimin dan lelaki itu terus meninggalkan mereka
"Arh Jimin...Gwenchanayo? Mian mian aku —" Kata Jiwon
"Nae..Aku okay....Sikit je.."
"ehh berdarah ni...Sini aku lapkan..." Kata Jiwon menolak perlahan muka Jimin menghadapnya...Perlahan- lahan membersihkan luka pada muka Jimin..Mereka berpandangan sesama sendiri...Lama....
"Arhkk..."
"Ohhh ohh gwenchanaa?? " Risau Jiwon
"Kenapa kau buat semua ni Jiwon...? Apa dosa mereka pada kau?..." Kata Jimin
"Aku cemburu....Aku cemburu tengok mereka...Dari zaman sekolah...Tak sangka mereka boleh berjumpa semula...sebab tu aku buat semua ni...Aku sayangkan Taehyung...." Kata Jiwon sayu..
"ramai lagi lelaki kat dunia ni Jiwon...Kalau kau sayangkan Taehyung...Kenapa buat dia macam ni...Memang niat Taehyung nak berkahwin dengan Daehyun dah x baik...Tapi kalau tak ada orang ketiga...Dia takkan tergamak buat Daehyun macam apa yang mereka lalui sekarang ni..."
"Kenapa dengan Daehyun?"
"Daehyun keguguran...Malam tu dia baru balik lepas berjumpa dengan kau....dia pukul Daehyun sebab gambar yang kau beri pada dia.."
"Mwo?.....Apa aku dah buat ni...."
"Sekarang ni Daehyun dah x nak jumpa Taehyung lagi....Dia kecewa sebab sanggup bunuh anak sendiri disebabkan gambar tu..."
"Jimin......Apa aku nak buat sekarang ni...? Aku takut...Taehyung akan benci aku" Jiwon cuba tahan air matanya
"apa boleh buat...Kau minta maaf pada mereka...Jujur dengan mereka....Masa dah x boleh kembali..." Kata Jimin...
"Taehyung-ah...Mianhaeyo...." Kata Jiwon sambil menangis...
"Jiwon....Kau...Lupakan dia em...Aku ada dengan kau....Aku boleh jaga kau...." Kata Jimin lembut sambil mengelap air mata Jiwon dan tersenyum padanya..
Jiwon memandang sayu pada Jimin...Terkejut dengan tindakan Jimin padanya tadi....
💜
[
TAEHYUNG POV]
Aku segera pulang setelah selesai berurusan dengan client Kerana hari sudah gelap menandakan hujan hendak turun takut basah semasa hendak ke parking kereta..Tiba-tiba aku ternampak seseorang yang aku kenal di hadapan aku..."Miyeon?..."
"Ouh..Taehyung...."
"Alang alang aku dah jumpa kau...Boleh kita bercakap kejap?"
"Em...Nae...Cakap kat sana okay sini tempat orang lalu..." Kata Miyeon
———————————–——–————
"Cakap lah apa yang kau nak cakap tadi" Soal Miyeon
"Tentang Daehyun....Kau boleh tolong aku kan?"
"Herh...Aku dah agak...."
"Tolong pujuk Daehyun terima aku semula.....Aku dah sedar kesalahan aku..." Rayu aku
"Aku kalau ikutkan hati...Aku tak nak bercakap dengan kau tentang Daehyun...Kau tahukan kau buat dia seksa...Walaupun masa tu singkat bagi kau....aku kecewa dengan kau...Tak sangka..Taehyung yang aku kenal dulu tak sama...." Luah Miyeon
"Miyeon...Tolong aku..Kau tak kesiankan aku?"
"Kesian? Apa makna kesian bagi kau? Kau pernah ada perasaan kesian pada Daehyun dulu? Tak....Jadi kau jangan bercakap perkataan "kesian" dengan aku.."
"Miyeon...Jebalyo....Aku rayu kat kau...Kau je boleh lembutkan hati dia..."
"Aku tak tahu sama ada dia termakan pujukan aku atau tak....Aku cuba...Tapi apa saja keputusan Dae...Kau kena terima..." Jawab Miyeon
"Apa maksud kau?"
"Daehyun...Dia dh terfikir nak berpisah dengan kau...."
"Mwo?" Hati aku tiba tiba berdegup laju....Aku tak nak semua ni terjadi...
"Kau pun cuba lah jumpa dia...Aku yakin dia boleh lembutkan hati dia...Tapi hati Daehyun ni keras juga....Kau kenalkan dia macam mana....Aku tak boleh lama...Nanti bos aku marah pulak tinggal kedai tu lama lama....Aku pergi dulu...." Kata Miyeon dan meminta untuk beransur pergi...
"Aku dah agak...Dia akan fikir tentang ni—"
[END TAEHYUNG POV]
💜
"Eomma, appa....Dae rasa dae dah ada keputusan Dae sendiri...Ini untuk kebaikan diri dae....dae harap...Eomma dan appa hormat keputusan Dae..."
"Keputusan apa ni Dae? jangan buat eomma takut sayang...." Kata Puan Lee
"Dae nak bercerai dengan Taehyung....Dae dah tak nak ada apa apa hubungan dia lagi....Daehyun dah x ada perasaan sayang lagi pada dia...."
"Daehyun...Kamu dah fikir masak masak ke? Perkara ni boleh dibincangkan lagi kan?" Kata Tuan Lee
"Nak bincang apa lagi appa....Dah jelas dia tak pernah hargai Daehyun selama ni....kalau appa dan eomma nak tahu....Kami pernah terlanjur semasa kami di Jepun dulu..."
"Mwo???! Kenapa tak beritahu awal awal tentang ni Daehyun?!!!!" Kata Puan Lee
"Daehyun tak beri tahu tentang ni sebab Taehyung rela nak berkahwin dengan Dae....Sebab itulah Daehyun rahsiakan semua ni.....Tak sangka sekarang dia tergamak bunuh anak dia sendiri...."
"Daehyun....Dia tak tahu yang kamu mengandung Dae..Jangan terus salahkan dia—" Kata Tuan Lee
"Sekarang ni Appa nak bela dia?? Perbuatan dia tu tak sengaja? Macam tu ke appa?...Appa tak kesian ke dekat anak appa ni...Dipukul disepak sesuka hati dia...Tapi Daehyun diamkan diri sebab...Daehyun sayangkan dia....Daehyun anggap tu semua perubahan pada diri dia sejak kami terlanjur...Rupanya tak...Dia berdendam dengan appa....."
"Appa minta maaf sayang...—"
"Dae tetap dengan keputusan Dae....Dae dah sedia nak berpisah dengan dia...." Kata Aku dan terus melangkah naik ke atas...
———————————–——–————
Sebaik saja aku masuk ke bilik....Air mata aku terus mengalir laju....Tak tahu mengapa....Hati aku berat bila bercakap tentang penceraian..
Aku duduk dan menangis di birai katil...Aku tak kuat nak lalui semua ni...Sebab jauh di sudut hati...Masih mahukan dia....Tapi luka yang ada dalam hati ni membuatkan kemahuan aku terbatas...
"Saya rindukan awak Kim Taehyung...."
TBC
Anyeong to my lovely readers!!! Thank you so much for 1.02K and 200+ Votes!! 😭
Tak expect sebenarnya ff ni akan pergi ke sejauh ni...Tq so much for your support and ff ni macam dah hampir ke penamat dah...Hehehe nak tau ape pengakhiran dia kena lah stay tune ye!!SARANGHAEYO!💜💜💜💜
Anyway...Follow my twt acc @/kore_sjvv
Hahahaha dijamin followback 🤣👍🏻
YOU ARE READING
{ C } One Night {KTH}
FanficCOMPLETED °°Never expected ; Only in one night, everything has change °° "Mana lagi penting??? Cinta atau dendam?" ---------------------------------------------------- Kim Taehyung x Lee DaeHyun 김태형 x 이대현 Storyline berdasarkan apa yang ada dalam ot...