°°39°°

40 8 5
                                    

Hampir sebulan telah berlalu....Hari aku dah tak sama seperti sebelum ni...Malah lebih tenang dari sebelum ni...Tiada lagi jerkahan dan jeritan terhadap aku....Tiba tiba pintu bilik aku dibuka...

"Daehyun...Ni kawan- kawan kamu datang melawat kamu...." Kata Puan Lee

"DAEHYUN!!!!" Jerit Soori dan Yoonmin

"Korang!!!! Omoo bogoshipo!! " Aku terus mengalirkan air mata...

"Daehyun....Omo...Kau sihat ke Weyh....Kesian kawan aku...." Soori juga turut mengalirkan air mata melihat keadaan aku

"Aku okay....Terima kasih sebab datang...."

"Miyeon dah ceritakan semuanya pada kami...Aku harap kau bersabar em...kami tahu kau kuatt...Dari dulu kau kan ganas" Kata Yoonmin

"Hahahhaa...Memang luaran nampak aku kuat...Tapi dalaman...Aku sakit weyh...Sakit sangat...Permata aku dah tak ada..."

"Daehyun-ahh...Jangan cakap macam ni....Yang dah x de tu...X da...Yang penting dia tunggu kau kat syurga sana..." Pujuk Miyeon

"Gomawo...Korang selalu ada bila aku sedih.."

Kami bertiga berpelukan.....Semua mengalirkan air mata....mereka turut sedih melihat keadaan aku begini....

——————————–––—––––———–

"kau dah jumpa Daehyun ke...?" Tanya Jimin

"Tak.....Aku contact dia langsung x respond...Agaknya dah block no aku...." Jawab Taehyung

"Pergi je lah jumpa dia...Kalau x sampai bila.....Nanti dia lagi fikir bukan - bukan pasal kau..."

"Aku tahu....Aku takut Jimin..Nak berhadapan dengan dia...."

"Kau lelaki lah Taehyung...Kawan aku tak selemah ni....Tebus balik salah kau..."

Tiba tiba seorang perempuan masuk ke pejabat dengan selamba tanpa sapaan..

"Hyee sayang~~" Kata Jiwon

"Aku balik dulu Tae..." Minta Jimin...

"You nak apa?" Kata Taehyung

"Eh...Dah tak boleh datang sini dah ke?...Anyway....Im sorry about your wife...."

"Mulai harini you x payah datang sini...."

"mwooo??! Waeyo?? Takkan sebab isteri you jadi macam tu...You buat i macam ni?" Jiwon cuba mendekati Taehyung

"Jiwon stop....Disebabkan you...Hubungan i terus jadi macam ni you tau tak?!" Tegas Taehyung

"What??? I?? I yang salah? You yang terus salah kan Daehyun?? You salahkan I...."

"Dah lah keluar Jiwon jangan tambahkan serabut I"

"You listen—"

"I SAID GET OUT JIWON!"

Jiwon dengan muka masam mencuka terus melangkah keluar dari pejabat..Taehyung meraup wajah sendiri

💜

Aku menanggalkan rantai pemberian Taehyung yang aku pakai sehingga kini...Perasan aku bercampur...Rindu dan sakit hati...tetapi sakit yang aku rasa sekarang ini lebih tinggi dari rindu pada lelaki itu

"Dae...Boleh eomma masuk?" Sapa Puan Lee

"Nae eomma..."

"Gwenchayano?"

"Mollayo....Dae teringat dekat dia je"

"Dae...Buat apa kamu teringat pada orang yang dah lukakan kamu....Tengok sekarang ni...Dia ada cari kamu?? Tak ada...Nampak sangat dia tak peduli langsung pada kamu..."

"Dae memang sakit eomma...Dah lama...Tapi dia masih suami Dae eomma...."

"Maja....Dia memang masih suami kamu...Tapi dengan apa yang dia dh buat pada kamu...Kamu masih tunggu dia?"

"Dae rasa...Dae dah ada keputusan sendiri eomma...."

"Kamu buatlah apa yang terbaik untuk diri kamu..Eomma dan appa sentiasa ada dengan kamu...Arraseo..."

Aku memeluk eomma aku seeratnya...Dia sahaja yang aku ada yang menjadi pengubat sakit aku sekarang ni..

💜

[TAEHYUNG POV]

Rumah aku kini sunyi tanpa suara dia yang dulu aku benci dan rimas mendengarnya...sekarang baru aku terasa rindu dengan suara lembut dia....Jujur aku terlalu rindu dia...Walaupun hidup aku dengan dia tak pernah seindah pasangan lain...Akibat ego aku sendiri...Semuanya berubah sekelip mata...

Aku naik ke bilik untuk membersihkan diri...sejak Daehyun tiada...Rumah ni berubah seperti aku bujang dahulu...Bersepah dan tidak berkemas...Aku mengambil keputusan untuk mengemas bilik dahulu

*sipp*

Aku ternampak sehelai kertas terjatuh dari bawah bantal Daehyun...Sepucuk sampul surat berwarna merah menarik perhatian aku..

"Surat apa ni?"

Aku membuka sampul surat tersebut dan melihat beberapa keping gambar....Gambar tersebut aku teliti...

"Mwo??? J-jiwon?? A-aku?..Mana Daehyun dapat ni??!" Aku terkejut beberapa keping gambar aku bersama Jiwon di atas katil...

"Kejap...Bila masa aku tidur dengan perempuan ni...."

"Choi Jiwon,—"

Aku dengan rakus memasukkan kembali gambar dalam sampul surat tersebut...Rupanya bukan sebab anak kami dah tiada adalah alasan dia bencikan aku..









TBC

[Vote and Comment]

{ C } One Night {KTH}Where stories live. Discover now