°°②②°°

40 9 17
                                    

"k-kim taehyung?"

Dia hanya tersenyum menghadap aku...Aku rindu sangat dengan senyuman kotak dia...

"tak nak duduk ke huh?"

aku hanya diam seribu bahasa dan mengambil tempat duduk dihadapannya...Aku masih tidak percaya apa yang aku lihat sekarang ni....Aku mimpi ke apa ni huh?

Aku menampar muka sendiri...

"dah kenapa tampar muka sendiri daehyun...."

"kau.....Kenapa kau balik...?"

"kenapa...Tak suka ke aku balik sini...Kau dah ada orang lain?" tanya Taehyung

"kenapa kau diam je lepas kau kat sana...Kau yang lupakan aku kan?"

"Mian daehyun..Aku tak terfikir tuk lupakan kau...Tapi makin aku ingatkan kau aku rasa sedih...Jadi aku terpaksa buat macam tu"

Air mata aku cuba tahan...Ye la ni interview kerja...Tak sangka jadi macam ni...

"Tak pelahh haha aku faham....Aku harap penantian aku tak sia sia ehhe..."

"okey...Fokus balik dekat interview ni...Tahniah sebab kau terpilih tuk bekerja kat sini...Tapi..Aku nak pastikan kau betul2 boleh buat kerja...Aku tak suka orang yang suka bertangguh dan tak tepati masa.." Kata Taehyung

"ha...Aku--"

"Opp...Aku tau kau kenal aku...Tapi kita dekat tempat kerja...Jadi formal la sikit...Panggil aku Tuan Kim...." Kata Taehyung sambil smirk dekat aku

" -_-.    ...Baik Tuan Kim..."

"Jadi...Kenapa kau nak kerja dekat sini...Bukan appa kau ade syarikat sendiri..."

"Eh..Macam mana Tuan tahu?"

"Lee Sung Kyu...Siapa tak kenal...Lee Holdings...Antara syarikat yang terkenal dekat Seoul ni...."

"Ah....Saya nak cari pengalaman....Ye lah sebelum saya ambil alih syarikat appa saya...Saya nak cari kerja di luar dulu.."

"I see...Baik...Aku terima kau bekerja dekat sini...Mulai minggu depan kau masuk kerja..Arra?"

"wahhhh senangnya!!! Ahhh nae Tuan Kim terima kasih!!!!"

"tapi kau kena ingat....Tempat kerja dengan dekat luar lain...Jangan bagi pekerja lain nampak kita ni rapat...." Pesan Taehyung

"okay faham..."

💜

"MIYEONN DJSBSJBSSJHSD"

"KAU PAHAL JERIT2 MASUK DALAM KETA AKU NI BINGIT TAU TAK" marah Miyeon

"BOS AKU TAEHYUNG SIOT" Kata Daehyun

"WAIT WTF...KAU BIAR BETUL WEYH..KAU MIMPI KOT NI"

Tiba- tiba tangan Miyeon melekat pada muka Daehyun

"AISHHH PABOOYAAA SAKIT BODOOOO"

"BETUL LAHHH TAKKAN AKU NAK TIPU WEYH"

"Tapiㅡ"

"Dah kenapa bertapi pulak" tanya Miyeon

"Dia macam dah lain la sekarang..Macam...More matured...Macam tu.."

"Mestilah...Dia kan tua setahun dari kau...Aish tak payah fikir bukan2"

"Ermㅡ"

💜

"Eomma..Tae dah jumpa dia....Terima kasih eomma sebab bagi tae peluang ni"

"Omoo jinja?? Syukurlah kamu dapat jumpa dia semula...Eomma minta maaf sebab pisahkan kamu dengan dia...Eomma harap kamu tak sia2 kan dia.. Tak sabar eomma nak dapat menantu ni"

"Tae harap macam tu lah...Okay eomma tae nak masuk tidur dulu...jalja eomma...Jaga diri"

Aku matikan telefon

"menantu?......heh...Aku akan balas apa yang keluarga kau dah buat...Setuju atau tak aku akan paksa kau terima...Kau akan terima nasib yang sama Daehyun"


TBC

[vote and comment juseyo!]

{ C } One Night {KTH}Where stories live. Discover now