536 18 20
                                    

Cuti penggal persekolahan bakal tiba dalam masa beberapa hari sahaja lagi. Tidak terlepas juga bagi yang menuntut di universiti dan kolej. Rudy,Ali,Zass dan Victor telah merancang sesuatu. Cuti penggal kali,mereka ingin melakukan aktiviti mencabar.

Empat sahabat itu adalah pelajar jurusan sains dan teknologi di sebuah kolej swasta,MATA. Seperti dalam ilmu sains yang mereka pelajari selama ini,setiap perkara yang berlaku di Dunia nyata ini,ada jawapan dan huraiannya. Mereka juga ingin mencari jawapan mencari jawapan dan kebenaran dari sebuah perkataan--'ROH'...

"Wei! Aku rasa kita pergi rumah banglo ni nak?"soal Rudy sambil menunjukkan sebuah artikel tentang banglo yang dikatakan berhantu dan dipercayai mempunyai kuasa yang jahat.

"I tak kisah. You orang punya hantu,bukan bangsa I punya hantu. Ha ha ha..."balas Victor,berjenaka. Victor adalah rakan mereka yang berbangsa Cina. Hubungan mereka sangat rapat. Malah, Victor juga sangat menghormati agama serta pahaman kawan- kawannya.

Ha ha ha ha....kau main-mainlah! Nanti hantu tu kacau Kau baru tau." Ali menakutkan Victor.

"Selagi tak nampak dan rasa,kita tidak boleh membuat huraian." Zass menyampuk. Dia tak habis-habis dengan logiknya. Al maklum,pelajar terbaik,lah sangat.

Empat sahabat itu terus membaca artikel yang terdapat di Laman sesawang blogger. Setelah membaca sehingga separuh,mereka membuat keputusan sepakat akan memgisi cuti mereka dengan menyelongkar misteri di banglo yang terletak di utara tanah air itu.

Segala maklumat dan artikel tentang banglo itu telah mereka cetak,lalu menyimpannya di dalam sebuah fail.

--

_Bersambung__

So,caner ngan first chap,tinggalkan pendapatmu di ruang comment ya??!😂😂💢 Oh dan terpaksa ingatkan VOTE (10votes for upcoming chap) COMMENT and FOLLOW!!!!! Out!!

Diari 1 Malam [Ejen Ali FF]Where stories live. Discover now