Bagus betul vote tanpa disuruh😂. Vote lah😂.Lain masham. Dah bab 30 still lagi permulaan. Harap korang tabah lah ngan story saya ni.
✨☀✨☀✨☀✨☀✨☀✨☀✨☀
Sewaktu mereka berjalan untuk balik.maklum lah dah pukul 5.30 dah, "weh. Cute kau tau tadi kau pakai baju tu" kata ryan. "ish slow lah sikit nanti dorang dengar. "dah dengar pun. Betul lah tu dia kata" kata amir. "aku pun rasa macam nak cubit je pipi kau" kata aqil.
Haikal tiba2 malu. Naufal mula pelik dengan perangai haikal and in same time dia bengang dengan abang dia. Hazim dah stand by nak lari tapi tak sempat. Naufal dah tumbuk lengan dia.
"au sakit lah" hazim pun pegang bahagian lengan dia. "ni semua salah kau" bisik naufal. Mereka pun sampai depan pintu keluar. "bye kitorang balik dulu" kata aqil.rumah Rafiqi dan aqil dekat je so dorang naik moto.
"hah kau balik ngan sape" tanya hazim kepada ryan. "ouh tu hah mak saya. Ok bye" kata ryan. Sempat lagi dia gosok kepala naufal. "err tibeh. Hahh abang amir balik dengan sape?" kata naufal sambil betul kan rambut dia.
"aku ingat nak tumpuang rumah korang jap sebab mak ngan ayah aku balik kul 10" kata amir. "dia ni memang cari peluang nak confes ke?" bisik hati naufal. "boleh je jap aku oder grab" kata hazim. "abang... aku nak pegi kedai jap. Jom haikal" kata naufal. "kau nak beli ape?" tanya hazim. "aiskrim~~. Dah bye" naufal pun berlalu pergi.
*situasi naufal*
Dia sebok mencari aiskrim. Tanpa dia sedar zafran ada disitu. "ehh kau" tegur zafran. "eh hi kau buat ape kat sini. Aku nak balik dah" kata naufal. "oh aku nak beli barang dengan adik aku. Eh haikal 'ni mesti ade ryan gak ni' " kata zafran.
"hem k lah aku pegi dulu" zafran menepuk bahu haikal. Haikal cuma bagi pandangan tajam. Naufal dah sampai kuanter pembayaran.
*di luar kedai*
"weh.... Err aku nak cakap something" kata amir. "hah cakap lah" kata hazim. "aku rasa kau akan reject" kata amir sambil pandang bawah. "ok aku faham. Buat masa sekarang aku tak boleh nak accept sape2. Kalau kau nak try, waktu kat uni nanti" salamba je hazim kata.
"m-macam mana k-kau tau?!" tanya amir. Dia agak terkejut. "hey kau ni. Macam aku tak kenal kau. Ingat aku tak syak ke kenapa kau baik sangat dengan adik aku. Yang lain takde pun macam tu. Kecuali kawan dia tu lah" kata hazim
Amir terdiam. "abang! Nah ambik ni" naufal menghulurkan aiskrim pada hazim. "nah abang pun" naufal hulurkan juga aiskrim pada amir. Mereka berdua ucapkan terima kasih.
Mereka pun makan sambil menunggu grab. Selepas 5 minit grab tu pun sampai.
Sikip
Mereka sampai rumah. "bye haikal" ucap naufal. "eh jap! naufal esok tak sekolah tau" kata hazim. "ehhhhhhhhh! Kenape pulak!" naufal hairan. "dasar adik pelupa. Aku kata tak belajar kan" kata hazim. "dah tu sekolah je lah. Hek elehhh" kata naufal.
"lol dengar je lah cakap aku" kata hazim. "nanti ayah marah lah" kata naufal. "tak aku dah cakap dah dengan ayah" kata hazim. "wtf! Sejak bila ayah kasi tak sekolah pulak ni" naufal loading. "mana shaya tau" kata hazim "erhmm hem! Bye haikal" naufal terus pergi. "dah macam tu lah ye haikal. K bye!" hazim pun pergi dan diikuti amir.
"ok bye 👋👋" haikal pun pergi ke block kondo dia.
*rumah*
"dah aku mandi dulu. Pastu aku nak masak" naufal pun lari macam budak kecik sambil angkat barang dia. "bertuah punya adik. Eh jap" kata hazim. "ape?" tanya naufal yang dah berada di hadapan pintu bilik nya.
"pakai lah baju tadi" kata hazim. "er errrr er" naufal pandang abangnya dah amir. "alah biarje. Bukan dia gigit ko" kata hazim. "apeh aku? Tibe je" kata amir. "syukur kau tak faham. Dah dik gi mandi" halau hazim shshshsh.
Naufal pun terus masuk bilik dan mandi. Sementara itu hazim buatkan air untuk amir. "kau bukak lah tv tu dulu" arah hazim. Amir pun bukak tv yang bersiaran korean movie
"kau bukak cerita ape?"tanya hazim dari dapur. "cerita lah. Jap aku check. Oh 'zombies in town' " kata amir. (cerita tak wujud). "ohh ok. Elok lah maghrib2 tengok citer hantu" kata hazim. Maklum lah dorang sampai rumah tu dah pukul 6.45 petang.
Maklumat: ni waktu semenanjung malaysia
*rumah haikal*
"hemm aku nak sekolah ke tak heh esok. Kalau kata kat papa mesti tak kasi. Aduuuuu" haikal berkata kepada diri nya di dalam bilik dia.
Haikal pun keluar. Dia nak try bagitau. Manalah tau takyah sekolah esok. Hahahaha😂. "papa~" haikal buat suara manja. Ayah nya pandang. "esok tanak sekolah boleh?" tanya haikal. "oh lupa waktu kamu keluar tadi ayah naufal ade bagi tau esok tak payah sekola sebab tak belajar. Suka hatilah kau" kata ayah Haikal.
Haikal terdiam dan dia terus masuk bilik. Dia tak sangka boleh ponteng hagagagahaj😂😂.
*rumah naufal*
"aduuuuu abang tak guna. Tapi an kenapa aku ikut je. Budu lah aku boleh je bantah. Tapi nanti kang dia mengamuk. Alahhh keluar je lah!" naufal cakap pada dirinya di hadapan cermin.
Dia pun melangkah keluar. Sebelum tu dia bukak pintu sikit untuk intai amir. Tapi abang dia perasan lah pulak naufal bukak pintu. "hah! Keluar lah" kata hazim. Naufal pun dengan pasrahnya keluar.
Bersambung.......
Macam dah lari je cerita ni.
Tak sangak ade readers yang duduk dekat dengan rumah saya. Uuuu takot kalau terserempak.
K byeee😂🙆
YOU ARE READING
mempunyai perasaan terhadap ku? [DONE!]
ActionWARNING! NI YAOI/BL [18+] cerita ni mengisahkan antara naufal dan haikal semasa di sekolah menengah..ryan berusaha untuk pikat naufal tapi gagal dan dia bagi peluang kepada haikal pada musim ini.terdapat seorang yang ingin menghuru-harakan naufal ia...