bab 38

447 22 1
                                    

Sewaktu keluarga itu berada dalam lift untuk turun.... Hazim sempat raba punggung naufal. Naufal hanya pandang abangnya dan pandang bawah. Hazim pun pelik.

Tinggggg! Mereka dah sampai ground floor. Hazim sengaja papah naufal lambat sedikit sebab dia nak tanya naufal sesuatu.

"kenapa kau macam sedih tadi?" tanya hazim. "aku cuma takut je" kata naufal. "takut ape?" tanya hazim. "kau..marah aku..." kata naufal dengan nada sayu sayu.
"aku bukan jenis marah berhari hari walaupun still geram lagi dengan kau...tapi kenapa time2 aku raba jugak nak buat muka tu. Tak sesuailah" kata hazim.

"errrr....actualyy er" hazim pun dekatkan mukanya pada muka naufal. "ish jangan lah" naufal tolak muka hazim. "okok jom masuk kereta" hazim buka kan pintu. Naufal pun masuk

.
.
.
.
.
.
.
.
S
K
I
P
.
.
S
E
L
E
P
A
S
.
.
R
A
W
A
T
A
N
.
.
.
.
.
.
.
.

"so anak saya kenapa?" tanya mak naufal. "anak puan mungkin tertekan sampai dia pengsan. Awak akan di cutikan selama 2 minggu" kata doktor tersebut. "tapi saya tak rasa tertekan pun" naufal hairan.

"kadang2 kita tak rasa pun tertekan. Nah ambil slip ni.nanti ambil ubat ni kat farmasi. Makan sebelum tidur" kata doktor itu. Hazim berfikir "hemm.... Ape yang budak tu letak kat makanan naufal. Kene bincang ni dengan budak2 tu" bisik hatinya.

Jadi ahad ni hazim bercadang untuk ajak spy upahan dan personal guard naufal untuk datang ke rumah Serta kawan2 dia. Maka keluarga itu pun pergi ke farmasi untuk ambil ubat naufal. Selepas itu mereka pun balik kerumah sebab dah pukul 9 malam.

*dalam kereta*

Hazim memang ada satu group perbincangan dengan spy upahan,guard naufal dan kawan dia dalam satu group. So dia sampai kan satu pesanan

Korang nanti datang rumah aku ye. Ade satu perbincangan.

* rumah*

Naufal di papah juga oleh hazim sampai ke meja makan. Yelah naufal tak makan lagi. Makanan yang dihidangkan oleh abangnya adalah bubur nasi. Ayahnya pun ada di situ. Maknya tengah buat air teh.

Naufal pun pandang bubur nasi tu lama2. "kau pandang ape? Tanak ke?" hazim pun ambil mangkuk yang berisi bubur nasi. "ehh tak tak" naufal tarik tangan abang dia. "dah tu? Makan lah" kata hazim dengan lembut.

"nah air teh" kata mak naufal. "cawan mana?" tanya ayah naufal. "haish kan dekat je. Alang2 tu ambik lah lagi 3. Saya dah duduk" kata mak naufal. "hem yelah2" ayah naufal pun ambil cawan. Siap tuangkan lagi air.

Naufal makan sambil termenung memikirkan sesuatu. "adik?" hazim melambaikal tangannya di muka naufal. "hah. Ape?" naufal jadi loading. "kau kenapa termenung je? Tak sedap ke?" tanya hazim.

"eh mak rasa tadi ok je" sampuk mak naufal. "dah tu ko kenapa ni?" tanya hazim lagi. "takde pape lah" naufal pun makan cepat2 sambil berfikir.......








"kesian abang aku.... Setiap hari layan aku baik2 marah pun sekejap je...mak pulak susah2 pulak jaga aku tiba2 sakit. Bukan aku tanak dengar cakap abang. Tapi aku yakin dia akan jadi baik."


















Selepas 30 minit berborak dan makan mereka pun masuk bilik. Hazim terpaksa cuti 2 minggu sebab terpaksa jaga naufal. Dia risau kalau naufal jadi pape kat rumah kalau tinggal sorang2.

*10.30*

Mereka sekeluarga menonton televisyen. "adik pergi makan ubat tu" kata ayahnya. Naufal pun bangun dan pergi makan ubat. Setelah itu, dia kembali menonton televisyen.

*11 malam*

Ayah mereka padam tv. "Dah pergi tidur" kata ayah naufal. Masing2 masuk dalam bilik. Hazim dan naufal dah tidur dalam keadaan seperti biasa walaupun terasa janggal. Naufal dan hazim dah berada atas katil

"btw asal tadi kau termenung time makan?" tanya hazim sambil menongkat kepalanya memandang naufal semasa pembaringan. "lama betul simpan soalan. Hahahaha. Sebenarnya... Aku rasa.. Aku banyak susah kan kau nak buat semua bende. Ambik aku lah. Pergi bawak jalan2... Belanja macam2 sampai duit kau tinggal sikit.... Tak pernah sekali kau kedekut.... K-kau sanggup buat apa je kat aku. K-Kenapa kau tak jadi je macam adik beradik orang lain? K-kenapa mesti baik s-sangat? Hiks......" naufal mula menangis.

"shushhh...setiap orang ada masing2 prinsip kehidupan. Lagi pun ape salahnya aku nak bagi kau senang. Biar lah orang nak kata abang ade perasaan dekat adik sendiri. Yang penting aku sayang kau...as brother lah walau pun dah macam pasangat sweet heheheh" kata hazim terus duduk.

Naufal terdiam dia tak tahu nak cakap apa. Daripada nangis terus speechless. "dah jangan nangis" hazim lap air mata naufal menggunakan tangan nya. Naufal terus duduk dan peluk abang dia dengan sepenuh hati.

Hazim pun balas pelukan tu. Naufal pun sambung menangis. "dahh...." hazim usap lembut belakang naufal. Naufal pun lepaskan pelukan. "dah tidur... Kau kene banyak rehat" hazim sebenarnya tau apa yang jadi. Tapi dia saja diamkan.

Naufal pun lap matanya dan baring..........

Bersambung.......

mempunyai perasaan terhadap ku? [DONE!]Where stories live. Discover now