bab 11

952 32 3
                                    

Mereka pun turun menggunakan lift. Akhirnya sampai bawah sekali. Mereka pun tunggu lah van sekolah di sebuah bus stop berhampiran.

*kat sekolah*

Ryan dengan bengangnya tunggu mereka kat bus stop sekolah. Van dorang pun sampai. Naufal dengan tade perasaan pun turun lah. Dia nampak ryan pun buat taktau. TAPI. Dia terkejut sikit asal ryan tu marah.

"weh kau asal?" tanya naufal . "ish budak ni. Kau an ey. Takpe satu hari nanti aku akan makan kau AHAHAHAH" kata ryan sambil gelak jahat. "dasar buah tebiat. Eh lambert lagi uek😝. Eh lama aku tak jelir lidah hahahah byee" kata naufal dan larikan diri.

"yang kau PULAK HAIKAL. Oooo buat projek heh semalam.TAKGUNA KAU" kata ryan sambil berjalan untuk ke bilik pengawas. Dorang ade meeting.

"ahahahahah.ish mane ade aku ter je. Kalau kau nak tau naufal an manja do ngan abang dia" kata haikal. "eh sejak bila dia ade abang?" kata ryan. "tu ler ko harap suka tapi tak tengok latar belakang crush.dah lah aku nak masuk" kata haikal

Naufal berjalan untuk ke dewan. Dia pun lalu lah depan bookshop. Then nampak rusyaidi.

"hi rusyaidi" kata naufal. "hi eh bye bye!" kata rusyaidi dan lari kan diri. "eh dia ni asal pulak? Dah lah laju lari hdjskjdmssbks" kata naufal dengan geram.

Dia pun berjalan sorang2 dan tiba2 ade orang tegurnya dari belakang. "eh naufalll. Kau baru sampai heh?" tanya zafran. "hem ye" jawab naufal.

"oii budak kau ade duit tak?" tiba2 abangnya tegur. "eh kau.ade nape?" jawab naufal. Zafran masih terkebil2. "kau sape?" tanya zafran kepada hazim. "oh aku bf dia.asal? Kau oh kau aku kenal" jawab abang naufal dengan selamba nya dan tiba2 buat pandangan maut. Dan dia pun pergi.

"dia sape hah?" tanya zafran sedikit marah. "HAHAHA dia abang aku je. Yang kau macam singa berebut makanan nape?" kata naufal. "oh ye heh hehehehehehehe " kata zafran.

Skip

Sedang naufal tengah syok buat kerja sekolah datanglah sekumpulan pengawas untuk menjaga murid.

"lalalala aduh. Kang aku buat keje semua seboq nak datang kat aku. Semak je hish" kata naufal dan kemas2 barang dia simpan dalam bag.

Hidayatul di sebelahnya tanya dengan tiba2 "we nape ek kau asik dengan zafran. Aku tengok rusyaidi tu kau tak layan dia pun. Selalunya macam ni sebok duk borak ngan kau. Selagi pengwas tak halau selagi tu dia sembang"

"oh..entah tak tau nape rusyaidi tu bila aku datang je kat dia...dia lari" balas naufal. "hem pelik mesti ade yang tak kene" kata hidayatul. "aku pun rasa bende sama gak" kata naufal.

TIBAH TIBAH.

abang naufal datang. Dan semua pandang dia. "dasar budak2 pelik aku nak jumpa adik ku je lol" bisik hati hazim.

Dan ade sebahagian murid berbisik "ush hansem nye abang tu nak try lah"... "wawww gampang bangetttt aaa aku suka!"... "kalau aku couple ngan dia menti macho an" *sebahagian budak pompuan ehe*

Naufal yang dengar tu "sape nak husya.lol abang aku rupanya" katanya diri sendiri. Hazim sudah tiba di hadapan adiknya. Tapi hidayatul sebelah tu dah gelabah. "oi hida yang kau gelabah pahal?" tanya naufal. "tah. Awak nape?" tanya hazim.

"oh my god. Idola guys aaa dah lama aku husya ig dia uuuuuuuuh akhirnya depan mata aku" bisik hati hidayatul yang dah terkaku tapi gelabah.

"oii kau nape bega" kata naufal sedikit tengking. "oh hehehe hi bang hehe" tu je yang hidayatul mampu kata.

"dah hiraukan. Weh malam nanti kau nak makan ape?" tanya hazim. "er suka hati kau lah nak masak ape aku on je. Tapi haikal lah" kata naufal.

"kalau aku masak sadin nak. Maleh lah sebab tu simple je. Simpleeeeee" kata hazim sambil mengoncangkan bahu adik nya itu.
Hidung hidayatul mula berdarah sebab hansem sangat abang dia ni. Sama lah pompuan sekeliling.

"oi kan aku kata suka hati. Kang mintak masak chicken chop gigil kang tangan😒" kata naufal sambil buat muka menyampah.

"heheh ok ok dah bye salam pat" kata hazim. Naufal pun salam. Dan abang dia peluk. "bye jumpa kat umah" kata hazim. Naufal sudah meronah merah. Malu akibat abangnya peluk tadi. Hidayatul sudah terkaku teroks nak pensan pun ade.

"weh...d--dia s-s--sape?" tanya hidayatul sedikit getar2. "er er dia abang aku heh😅🙂" kata naufal dan sedikit senyum. "AHHHHHHHHHHHHH OMG OMG OMG OMG K BYE" kata hidayatul.

"shuhh jangan bagi tau sape2. Dia lah instafemous tu hehehehh" kata naufal. "okeh okeh heheh aaa " kata hidayatul dengan perasaan tak boleh lagi terima keadaan.

Ryan dengan begangnya datang kat naufal. "woi naufal dia sepe?" tanya ryan sedikit marah. "kau asal tibe je. Suka hatilah. Dia instafemous tu takkan tak kenal?" balas naufal. "mana satu" tanya ryan lagi. "alaaa naufal hazim tuu ish dia ni" kata naufal. "oh yang tu okok BUT ASAL DIA PELUK KAU HAH?" tanya ryan

"biarlah bf aku😏 suka hati ah" kata naufal dengan selamba nya.
"hah... Lah dah berpunya ingat single" kata ryan dengan Kecewa dia pun pergi. "weh relek ah dia abang aku lah haahahhahahah" kata naufal.

"bodoe ye anda . Tak guna" kata ryan

Bersambung......

mempunyai perasaan terhadap ku? [DONE!]Where stories live. Discover now