2

312 31 1
                                    

"Yaşadım, Tanrım,
Yarım ve uluorta,
Bir dahaki hayatta,
Varsa öyle bir hayat,
Şiir yazar mıydım,
Bilmiyorum.

Ama kadınlar, Tanrım,
Öyle sevdim ki onları,
Gelecek sefer
Dünyaya
Kadın olarak gelirsem,
Eşcinsel olurum."

Gecenin bir vakti, ayaktaydım ve Cemal Süreya'nın şiir kitabını okuyordum. Ödev gibi bir şey değildi, Emir'i gördüğüm andan beri başka hiçbir şey düşünemiyordum, ben de şiir okumaya karar vermiştim.

Tabii, şiirin sonunda eşcinsel kelimesi geçince, aklıma Emir'den başka kimse gelmemişti.

Aklıma gelen fikir ile, penceremin tam önündeki koltuğa oturup bacaklarım ile bağdaş kurdum ve perdeyi araladım. Tam beklediğim gibi Emir de uyumuyordu. İki binanın planı da aynı olduğu için o da penceresinin önünde oturmuş, müzik dinliyor ve eşlik ediyordu. Emir perdesinin kapalı olmasını sevmezdi, nefret ederdi hatta.

Bir keresinde nedenini sormuştum. Bana, bize bahşedilmiş bir dünyayı perdeler ardına sıkıştırmamızın mantıksız olduğunu söylemişti.

Aklıma gelen anıyla gülümsedim ve onu izlemeye devam ettim. Sesinin gelmeyeceğini bile bile pencereyi açtım hafifçe.

Hangi şarkıyı dinlediğini merak ediyordum. Ani gelen bir cesaret ile telefonumu çıkardım.

Furkan: ne dinliyorsun?

Bir an irkilip telefonunu çıkardı ve gelen mesaja bakıp gözlerini benim pencereme çevirdi. Beni görünce gülümsedi, ardından gözlerini telefonuna çevirdi.

Emir: duman

Emir: kırmış kalbini

Emir: uzun versiyon.

Furkan: baştan aç.

Güldü ve tahminimce şarkıyı başa sardı. Hemen telefonumdan şarkıyı açtım. Onun gibi mırıldanıyordum.

Emir: gecenin üçü.

Emir: yarın ders var

Emir: neden ayaktasın?

Furkan: uyku tutmadı

Emir: ne yapıyordun bu saatte?

Furkan: şiir okuyordum

Emir: kim?

Furkan: Cemal Süreya

Furkan: 1994 Eliyle, Samanyolu'na

Emir: Cemal Süreya sevdiğini bilmiyordum

Furkan: ben edebiyat okuyorum aslına bakarsan

Güldü ve telefonu kapatıp yanına koydu. Ardından beni izlemeye koyuldu. Şarkıya eşlik etmiyordu, sadece bana bakıyordu.

Bir anda telefonunu geri aldı.

Emir: seninle konuşmayı özlemişim.

bad at love (emfur)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin