Nasıl Yabancı Bir Dil Öğrenebilirim/İlerletebilirim?

175 11 41
                                    

Hoşgeldiniz! Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Ben eh işte. Bugün bana günlük hayatta da Wattpad'de de oldukça fazla sorulan bir sorunun cevabını vermek için buradayım. Lets Get Started!

Uyarı! Burada bahsedilenler sadece "ÖNERİ"dir! Herkes farklı bir metodla da çalışabilir!

İngilizcemi Nasıl İlerlettim?

Benim ingilizcem sekizinci sınıfa kadar A1 ( en düşük seviye ) idi. Çünkü okulda ki öğretim sistemi farklıydı. Sekizinci sınıfa geldim, okullar tatil oldu. Ve ben ani bir kararla dil okuma isteğiyle doldum. Ve marttan beridir de ingilizce çalışıyorum. Seviyem kesinlikle yükseldi. Şuanda B2 seviyesindeyim. Peki nasıl ilerledim?

1- Asla çalışmayı bırakmadım.

Zaten dil öğrenmeye aşık bir insanım. Bu işimi çok kolaylaştırdı ve bildiğiniz üzere neredeyse 10 aydır aralıksız çalışıyorum. Pes etmemek ilk kural.

2- Elimden geldiğince o dile maruz kaldım.

Biliyorum, bu çok klişe. Ama gerçek... Bol bol dizi ve film izledim. Neredeyse hiç film/dizi izlemeyen ben adeta bir bağımlı oldum. Her an ama her an dizi ve film izliyordum. Özellikle yazın. Çünkü sınav vardı ve ben ona da çalışıyordum. Anime izliyordum, İngilizce altyazılı. Filmlerde de aynı şekilde. Kitaplar okuyordum. Ki burada da belirttim size. Şarkıları sadece ingilizce dinliyordum. Alta da oynatma listemi koyacağım. İsteyen bakabilir. Tabletimi ingilizce yaptım hala da öyle.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLKaKORpFKvspg302wfCo6ASDn_Yorz5_w

3- Bir hedefim vardı.

Lgs'deki puanım çoğu arkadaşımdan yüksek olmasına rağmen, ( sonradan öğrendim T○T ) kaydırma yaptım ve tabii ki istediğim liseye gidemedim. Ve sadece 20 puanla... Bu beni çok kızdırdı. Ve dedim ki, "Yds'de 80/80 yapacak, Tyt'de çok iyi netler yapacağım!" Ardından daha sınava neredeyse 4 yıl varken çalışmaya başladım.

4- Konuştum. Cambly'siz hem de ;)

Kanayan yaram, Cambly... Kendi maaşımı alsam üye olurdum ama... Neyse, son zamanlarda biliyorsunuz ki yabancılar ile konuşma sayfaları e****il kaynıyor. Ben de başladım vlog çekmeye. Evet tabletin berbat kamerası ile vlog çekiyor konuşuyordum ingilizce. Tabii Youtube'a atmıyordum dkdkdkdjdj. Boyuna konuştum boyuna... Ve akıcılık kazandım. Animeler hakkında vlog çekiyordum ingilizce olarak.

Şimdi size bazı kanallar önereyim;

1- Linguamarina
2- Çilem Akar ♡
3- Rahcel' English
4- English with Lucy
5- Language of World

Bunlar ingilizce için kanallar, şimdi gelelim takip edebileceğiniz vloggar/ünlülere;

1- Millie Bobby Brown
2- Noah Schnapp
3- İstediğiniz herhangi bir ünlü :D

Şimdi gelelim uygulamalara. Ben iki tane kullanıyorum ingilizce için.

1- BlueBird
2- Cake

İkiside çok güzel. BlueBird'de her dili öğrenebilirsiniz. Ben Japoncada çalışıyorum orada ^^.

Japoncaya Nasıl Çalışıyorum?

-Anime Openingleri dinliyorum.
-Anime İzliyorum.
-Japon kişileri takip ediyorum. (Örnek: Eiki Japonya)
-Luvlingua adlı çok güzel bir uygulama kullanıyorum. -Anime şarkılarını kendim de söylüyorum.
-Japonca alfabe (ler) dışında çok kolay. Türkçe ile çok benzer cümle yapısı. Sondan eklemeli. Ve bir sürü ortak ve benzer kelime var. ( Hoteru : Hotel, Suupaa : Süpermarket gibi. )
-Henüz gramer çalışmıyorum. Bence sizde öyle yapın djdjdjdj.

Arapçaya Nasıl Çalışıyorum?

-Alfabesi farklı olduğu için bol bol yazı çalışması yapıyorum.
-Göz korkutmak istemem ama Arapça'da fiiller aşırı sıkıntılı :/
-Metin okuyorum.

İspanyolcaya Nasıl Çalışıyorum?

-Gramer biliyorum yani çalışıyorum.
-Kelimeleri İngilizce-İspanyolca-Türkçe diye ezberliyorum.
-Soy Luna veya Elit izliyorum :D
-Şarkı bol bol dinliyorum.
-Metin okuyorum.

Aksanım ne durumda?

-İngilizcede ileri seviye Amerikan aksanı.
-Japonca ufak ufak Japon aksanı.
-Arapça sıfır valla dkdkdjdm.
-İspanyolca ufaktan ispanyol aksanı.

İsterseniz bununla alakalı da bir yazı yazarım ^-^

Hangilerini daha iyi konuşuyorum?

Türkçe>İngilizce>Japonca>Arapça>İspanyolca
CBilmemkaç (anadil hani dndjdjd)>B2>A1>A2>A1

Okuduysan maşallah. Hadi ben kaçtım. Oy vermeden geçersen...
Hiçbir şey yapmam :D

Lumos!


Wizarding World Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin