Bab 9

11 6 0
                                    

        Hari perkahwinan kakaknya,Kak Sab atau lebih dikenali sebagai Tengku Sabrina Tan Sri Tengku Haris.Mamanya memanggil "Elaine cepat nak pergi rumah kawan mama ni,".Elaine menjawab"okay ma,sekejap tengah siap ni,".Dia yang mengenakan baju kurung dengan kain songket itu memang nampak anggun sekali.

      Dia menyalami tuan rumah itu dan menjamu selera di situ bersama mamanya.Aunty Malia yang merupakan tuan rumah itu merupakan kawan baik mamanya sejak dari sekolah rendah lagi.

     Aunty Malia datang menyapa mamanya "Hai,Zahirah jemput makan,ni Elaine ke dah besar dah dia ye,"katanya sambil tersenyum kepadaku.Elaine membalas senyuman Aunty Malia ini yang cukup anggun walaupun usianya sudah 50 tahun.

      Elaine meminta izin untuk mengambil sedikit air kerana sangat dahaga.Tiba-tiba, selepas dia sudah mengambil air dia terlanggar seorang pemuda yang berbaju Melayu dan mengenakan songkok itu dan tertumpahkan air yang diambil ke atas bajunya dan meminta maaf.Alangkah terkejutnya,Elaine berkata"Awak Adam, sorry sorry,saya tak sengaja ,"dan Elaine mengambil tisu untuk mengelap baju Adam tetapi Adam menghalangnya dan berkata"Tidak mengapa cik,saya nak tanya boleh?,".Elaine menjawab"ye,silakan,".Adam bertanya "Apa nama awak Cik?,".Elaine berkata"Oh,just call me Elaine tapi full name Nur Elaine Arrelia.Adam berkata "Oh,Cik Elaine ni kenduri kakak saya sebenarnya,".Elaine seakan terkejut dan berkata"ouh,Tengku Sab ni kakak awak saya tekan mak saya jumpa best friend dia, Aunty Malia,"sambil tersenyum.Adam berkata"ouh,awak ni anak aunty Zahirah dengan uncle Zaid lah ye,".Elaine menjawab "yup,anak aunty Zahirah dan uncle Zaid,".

         Elaine terus pergi ke meja makan mamanya dan menyambung makan.Mamanya hanya tersenyum melihat gelagat anaknya.

         Elaine menyalami Aunty Malia dan mengambil gambar bersama pengantin sebelum balik.Dia juga sempat berbual-bual dengan Adam sebelum pulang.

I love you Mr Sweater Guy[Completed]!!!Where stories live. Discover now