Merhaba tatlı mı tatlı Papatyalar. Yeni bölümle karşınızdayım. Bugün de size İç Mimarlık bölümünün çalışma alanlarından bahsedeceğim.
İç mimarlık her ne kadar çok bilinen, yaygın bir meslek olsa da bu aralar en sık karşılaştığım sorulardan birisi de çalışma alanlarının ne olduğudur.
Hocam nerelerde çalışabiliriz?
Hocam nasıl çalışabiliriz? Gibi gibi vs.Bunun için öncelikli olarak ‘ İç Mimarlık nedir?’ bunu anlamamız lazım. Bu soruyu ikinci bölümde zaten yanıtlamıştım. Okumadıysan bir bak istersen Papatya...
Ya ben okudum ama hatırlamıyorum diyen Papatyalara da basit bir tanımla anlatayım o zaman.
En basit tanımıyla; İç mimarlık, bir mekânın (restoran, ev, mağaza, ofis, otel vb.) veya çevrenin müşterinin isteklerine, ekonomik koşullara göre, sanat-estetik ilkelerine bağlı kalarak, etik olarak çevreci bir yaklaşımla İç Mimarlar tarafından tasarlanmasına denir.
Eee papatyalar söz konusu iç mekân olunca gelişen emlak piyasası ve teknolojik ilerlemeler neticesinde de iş hayatında birçok sektör iç mimar ile çalışmaktadır. Bunlara örnek ver yaa böyle anlamam diyorsan sabırlı ol aşağıda siz Papatyalarım için sıraladım.
Mimarlık Ofisleri
İnşaat Firmaları
Mobilya Sektörü
Emlak Şirketleri
İç Mimarlık Büroları
Kendi Ofisiniz
Uhuuuu ne de çok demi? :))) Tabi bu alanlarla sınırlı bir meslek değil elbette. Sınırı olmayan bir meslek dalı. Bu çalışma alanlarının yanı sıra, işin sadece tasarım ve proje kısmında veya uygulama kısmanın da (sahada)var olan iç mimarlar da bulunmaktadır. Çalıştığınız yerin ihtiyacına veya kendi tercihinize göre mesleğinizi belirli bir alanda da geliştirip şekillendirebilirsiniz.
Mesela İç Mimarım ama benim keyfim ve kahyası Grafiker olmak istiyor. Olabilirsin Papatya. Keyfin sadece mobilya tasarımı yapmak istiyor elbette yapabilirsin. Akustik, asma tavan, mimari proje çizmek, teknik ressamlık, akademisyenlik, meslek liselerinde iç mekan tasarımı ve mobilya tasarımı dersi vermek... İnan Papatya hepsi keyfin ve kahyasına kalmış.
İç mimarlık alanında kariyer yapmak istiyorsanız ,malzeme,yapı ve proje gibi konuların yanı sıra bilgisayarlı tasarım programlarında da uzmanlaşarak şansınızı arttırabilirsiniz. Yani sadece çizim ve modelleme yaparak online olarak bile kazanabilirsiniz. Ben pandemi sürecinde tamamıyla böyle yaparak kazandım.
Papatyalar bu çalışma alanları tamamıyla sizin seçiminize dayalıdır. Size bu alan daha iyi diyebilirim fakat bu etik bir hareket olmaz kendi kanaatimce.
Aaaa ne diyeceğim Papatyalar? Sizlere bir sorum var. Eğer bir İç Mimar olsaydın hangi çalışma alanını seçerdin? Yorumlara yazın lütfen okuyacağım.
Sağlıcakla Kalın 🌿
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İÇ MİMAR OLMAK
Aléatoireİç Mimarlık Bölümüne ve Mesleğine dair merak ettiğiniz her soruyu sorabilirsiniz ve hepsini özenle cevaplayacağım 💜