---
time || taehyungTersenyum kecil Taehyung dibuatnya bila dia melihat Eunseul yang beriya menghiburkan dirinya yang sendu itu. Pft.
Eunseul meneruskan kerjanya. Dengan muka yang penuh dengan tepung , rambut yang agak serabai , apron yang dipakainya juga kotor akibat tepung adunannya.
Taehyung hanya diam memandang Eunseul yang membuat kek itu. Kononnya kek itu untuk Taehyung , sempena Taehyung dah tersenyum. Merepek. Digelengkan kepalanya berkali-kali setiap kali memandang Eunseul.
Ada-ada saja. Desis hati Taehyung.
Dia menongkat dagu memandang Eunseul. Struggle teruks mak aih. Desis hati Taehyung lagi. Setengah jam berlalu , kek untuk Taehyung siap di bakar. Dengan hati yang gembira dia menghidang dihadapan Taehyung yang sudah tertidur itu.
"Eh , awak. Irreona." Eunseul menepuk sedikit pipi Taehyung agar jejaka itu tersedar dari tidurnya. Taehyung segera mengangkat kepalanya , dia menenyeh matanya seraya memandang Eunseul.
"Dah siap ?" soalnya sambil menguap. Eunseul menganggukkan kepalanya. Sepotong kek coklat diletakkan di atas pinggan lalu dihulurkan kepada Taehyung.
"Awak rasalah. Sedap !"
Taehyung mengjungkitkan keningnya. "Amboi , puji masakan sendiri nampak."
Eunseul tersengih. "Betul. Awak rasalah. Sedap!"
Tanpa berbasa-basi , Taehyung menyuapkan kek itu ke dalam mulutnya. Sedap. Dia tersenyum memandang Eunseul dihadapannya itu kemudian menunjukkan thumbs-up !
"Saya dah kata kan. Awak ambil lah kek ni eh ? Saya bungkus untuk awak bawa pulang." ujar Eunseul seraya membungkuskan kek untuk Taehyung.
Taehyung memandang Eunseul sambil tersenyum petak.
"Gomawo , Eunseul-ah."
"Cheonma , Taehyung-sshi"
• • • • • •
keep reading and voting :: 🌼
YOU ARE READING
[C] Time • taehyung
Short Story" kalau lah aku selalu ada dengan kau masa tu..." -cast- •kimtaehyung •choeeunseul start ; 14.11.2020 end ; 17.12.2020 ©harutokacak storyline